انتشار نتایج آمار گیری پلتفرم ها نزد توسعه دهندگان بازی های موبایل

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1391/3/5
برچسب‌ها : آی او اس iOS ، اندروید Android ، ویندوز فون Windows Phone ، بلک بری BlackBerry ، سیمبیان (سیمبین) Symbian ، بادا Bada ، بازی Game ، برنامه نویسی Programming ، آمار Statistics

واحد خبر mobile.ir :  سایت Gamasutra که به صورت تخصصی در حوزه بازی‌های رایانه ای فعالیت می‌کند، به تازگی با انتشار خبری از مجله Game Developer به بررسی محبوبیت پلتفرم‌های مختلف، نزد توسعه دهندگان بازی‌های موبایل پرداخته است. در این خبر که نتایج یک آمارگیری انجام شده در ماه می سال 2012 را نشان می دهد، پلتفرم iOS همان طور که انتظار می‌رفت، توانست با کسب 94.6 درصد محبوبیت نزد توسعه دهندگان -- بدین معنی که 94.6 درصد از توسعه دهندگان بازی‌های خود را برای این پلتفرم منتشر می‌کنند -- به عنوان محبوب ترین پلتفرم انتخاب شود.

پلتفرم اندروید نیز با داشتن محبوبیت 70.1 درصدی نزد توسعه دهندگان در رتبه دوم و بقیه پلتفرم‌ها شامل ویندوز فون با 8.8 درصد محبوبیت، بلک‌بری 2.7 در صد محبوبیت، سیمبین با 2.0 درصد محبوبیت و در آخر پلتفرم مخصوص سامسونگ بادا—که البته به زودی و با ادغام با پلتفرم Meego به پلتفرم Tizen تغییر نام پیدا می‌کند—با داشتن 1.4 درصد محبوبیت نزد توسعه دهندگان بازی‌های موبایل، به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

ios games

در این خبر همچنین به بررسی انتخاب نسخه های پلتفرم iOS در میان توسعه دهندگان اشاره شده، بدین ترتیب که 39.4 درصد از توسعه دهندگان، نرم افزارهای خود را برای نسخه 4.1 iOS یا بالاتر،30.7 درصد برای نسخه 5.0 iOS یا بالاتر و تنها 13 درصد برای نسخه 3.0 iOS یا بالاتر، توسعه می‌دهند.

همچنین در خصوص محبوبیت موتور های گرافیکی در بین توسعه دهندگان بازی، موتور گرافیکی Unity با 53.1 درصد محبوبیت در مقام اول، موتورهای گرافیکی سفارشی شده با 39.8 درصد محبوبیت در مقام دوم و موتور گرافیکی Cocos2D با 17.7 درصد در مقام سوم قرار گرفت.

unity game

یکی از بازی های توسعه داده شده توسط موتور گرافیکی Unity 

در خصوص ویژگی‌های موتورهای گرافیکی نیز، توسعه دهندگان "سرعت در توسعه" را به عنوان مهم‌ترین فاکتور در توسعه انتخاب کردند در حالی که فاکتورهای "انعطاف پذیری و قابلیت گسترش"، "عملکرد موتور گرافیکی"، "پشتیبانی و مستندات" و "موفقیت‌های پیشین دیگر تیم‌های توسعه" به ترتیب به عنوان مهم‌ترین فاکتور های یک موتور گرافیکی خوب انتخاب شدند.

منبع : Gamasutra