آی او اس 6 به روایت تصویر

نمایش خبر

تاریخ : 1391/3/22
برچسب‌ها : آی او اس iOS ، سیستم عامل Operating System ، Apple iPad 3 Wi-Fi + 4G ، Apple iPad 3 Wi-Fi ، Apple iPad 2 Wi-Fi + 3G ، Apple iPad 2 Wi-Fi ، Apple iPhone 4S ، Apple iPhone 4 CDMA ، Apple iPhone 4 ، Apple iPhone 3GS ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : کمپانی اپل در روز 11 ژوئن 2012 (22 خرداد 1391) در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC) درسانفرانسیسکو مطابق معمول هر سال از تعدادی از دستاوردهای سخت افزاری و نرم افزاری خود رو نمایی نمود. از این میان می توان به مک بوک پرو جدید با صفحه نمایش رتینا، MacBook Air جدید، نسخه جدید سیستم عامل OS X، نسخه جدید Siri که می تواند در iPad نیز به کار رود و نسخه 6 سیستم عامل iOS اشاره نمود.

همانطور که کارشناسان بسیاری پیش بینی کرده بودند در این مراسم از گوشی هوشمند یا تبلت جدیدی رو نمایی نشد.

طبق اعلام اپل نسخه 6 سیستم عامل iOS بیش از 200 ویژگی جدید را در خود جای داده و پائیز امسال (1391/2012) عرضه خواهد شد. این سیستم عامل با گوشی های آیفون (از iPhone 3GS به بعد)، تبلت های آی پد (نسل 2 و 3) و پخش کننده موسیقی آی پاد تاچ (نسل 3 یه بعد) سازگار است.

iOS 6 Maps 

 نقشه ها (Maps) - تحولی بزرگ در نقشه ها

 

نقشه های اپل در نسخه 6 سیستم عامل iOS جایگزین نقشه های گوگل شده است. بنا به گفته اپل برنامه نقشه ها از پایه طراحی شده است. نقشه های مورد استفاده برداری بوده و به همین دلیل متون و گرافیک های مربوطه با افزایش بزرگنمایی کیفیت خود را از دست نمی دهند. بدین ترتیب جزئیات زیادی در نقشه ها وجود داشته و حرکت دادن نقشه (panning) به نرمی انجام می شود.

دارا بودن راهنمای پیچ به پیچ (Turn-by-Turn) برای رسیدن به مقصد و گزارش به روز شده وضعیت ترافیکی از دیگر ویژگی های برنامه نقشه ها است. امکان پرواز و دیدن مکان مورد نظر از بالا نیز در این برنامه تعبیه شده است.

 

iOS 6 Maps Gallery Overview

iOS 6 Siri

 

 سیری (Siri) - اکنون می توانید حتی سؤالات بیشتری را از سیری بپرسید. درباره ورزش، رستواران ها، فیلم ها و ...

 

با معرفی دستیار صوتی سیری که اولین بار بر روی آیفون 4S عرضه شد ()هرچند امکانات این برنامه و پاسخ هایی که به سؤالات می داد بسیاری از کارشناسان را به تحسین واداشت اما کاستی های بسیاری نیز در آن دیده می شد. به همین دلیل برخی از کارشناسان نسخه پیشین سیری را در سطح نسخه بتای یک محصول اپل می دانستند.

اما اینک با گذشت نزدیک به 8 ماه از اولین نسخه سیری بسیاری از نقاط ضعف آن برطرف شده و قابلیت پاسخ گویی آن بهبود یافته است. علاوه بر این زبان های دیگری نیز به این برنامه اضافه شده و در کشورهای بیشتری عرضه خواهد شد. همچنین مطابق پیش بینی بسیاری از کارشناسان برنامه سیری از این پس بر روی آی پد جدید نیز عرضه خواهد شد.

با بهره گیری از قابلیت های iOS 6 سیری اینک می تواند نتایج مسابقات ورزشی، برنامه رستوران ها، برنامه سینماها و ... را به شما ارائه دهد و حتی رزرواسیون های مربوطه را برایتان انجام دهد. همچنین با فرمان صوتی می توانید از سیری بخواهید که برنامه ای را برای شما باز کند.

iOS 6 Siri Gallery

iOS 6 Facebook

 

فیس بوک (Facebook) - ادغام شده در سراسر آی او اس 

 

پیش از این شاهد ادغام برخی امکانات توئیتر بر روی iOS بوده ایم. اینک کاربران در نسخه 6 سیستم عامل iOS شاهد امکان تعامل با فیس بوک نیز از نقاط مختلف سیستم خود، بدون نیاز به ترک برنامه ای که در آن هستند خواهند بود. به عنوان مثال امکان به اشتراک گذاری یک عکس بر روی فیس بوک از طریق برنامه دوربین یا برنامه تصاویر وجود دارد. می توانید مکان خود را امستقیماً ز روی نقشه پست نمائید و یا رکوردی را که در یک بازی در Game Center کسب کرده اید منتشر کنید. اگر دستتان بند است نیز سیری می تواند در این کارها به کمک شما بیاید.

لازم به ذکر است که یک بار ورود به فیس بوک کافی است و از آن پس می توانید با اکانت فیس بوک خود در ارتباط باشید. همچنین رخدادهای فیس بوک در تقویم ادغام می شود و پروفایل فیس بوک دوستان شما نیز در فهرست تماس درج می گردد. بنابراین وقتی دوستان شما آدرس ایمیل یا شماره تماس خود را تغییر می دهند اطلاعات بر روی دستگاه شما نیز به صورت خود کار به روز می شود.

iOS 6 Facebook Status

 iOS 6 Photostream

 استریم های تصاویر به اشتراک گذاشته شده (Shared Photo Streams) - تصاویر منتخب را با مخاطبان منتخب به اشتراک گذارید

 

اکنون می توانید تصاویر دلخواهتان را با افردای که انتخاب می کنید به اشتراک گذارید. برای این کار کافیست در برنامه Photos عکس هایی که می خواهید را انتخاب کنید و دکمه Share را بزنید. پس از آن افرادی که می خواهید عکس ها را با آنها به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید.

بدین ترتیب دوستانی که از iCloud بر روی یک وسیله مجهز به iOS 6 یا کامپیوتر مک مجهز به سیستم عامل Mountain Lion استفاده می کنند بلافاصله عکس ها را در برنامه Photos یا iPhoto دریافت می کنند. حتی می توانید استریم های تصاویر به اشتراک گذاشته شده را بر روی Apple TV ببینید.

افرادی که تصاویر را با آنها به اشتراک می گذارید اگر از دستگاه های اپل استفاده نمی کنند می توانند تصاویر را بر روی وب مشاهده کنند. دیگران هم می توانند بر روی تصاویر را Like کرده یا بر روی آنها کامنت گذاری کنند. شما می توانید هر قدر که مایل هستید تصاویر را به اشتراک گذارید چرا که استریم تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط شما از فضای iCloud شما نمی کاهد.

 iOS 6 Photostream

iOS 6 Passbook

 

 پس بوک (Passbook) - بلیط، کارت و کوپن شما

 

بوردینگ پاس، بلیط سینما، کوپن های خرید، کارت های عضویت و بسیاری از موارد دیگر اکنون در یک جا جمع می شوند. با استفاده از Passbook می توانید آیفون یا آی پاد تاچ خود را برای پرواز، رفتن به سینما یا استفاده از یک کوپن سریعاً بررسی کنید. حتی می توانید مواردی نظیر تاریخ انقضای کوپنتان و شماره صندلی بلیط سینمای خود را چک کنید.

Pass ها به طور خودکار در مکان و زمان مقتضی بر روی صفحه آیفون یا آی پاد تاچ شما ظاهر می شوند (مثلاً وقتی به فرودگاه می رسید یا قدم به داخل فروشگاهی که کوپنش را در اختیار دارید می گذارید.) حتی اگر گیت خروجی شما پس از آنکه مرحله بازرسی را گذراندید تغییر کرد Passbook به شما هشدار می دهد تا در ترمینال دیگری به اشتباه منتظر نمانید.

iOS 6 Passbook

به وسیله Passbook کارت های هدیه، کوپن ها، بلیط ها و ... همه به صورت منظم نگهداری می شود و دیگر نیازی به جستجوی کیف پول خود برای یافتن آنها نخواهید داشت.

iOS 6 Facetime

 

 فیس تایم (FaceTime) - اینک حتی بر روی شبکه های سلولی

 

فیس تایم اکنون دیگر محدود به شبکه های وای-فای نیست و بر روی شبکه های مخابراتی سلولی (Cellular Networks) نیز می توانید از آن استفاده کنید و تماس های فیس تایم را برقرار کرده یا به آنها پاسخ دهید (البته این قابلیت تنها برای گوشی های آیفون 4 اس و نسل سوم تبلت های آی پد که از سرویس دیتا استفاده می کنند قابل استفاده است. حتی می توانید تماس های فیس تایم را بر روی تبلت آی پد خود با استفاده از شماره تلفن خود برقرار نموده و یا به تماس های دیگران پاسخ دهید.

iOS 6 FaceTime

iOS 6 Phone

 

 فون (Phone) - پاسخ گویی خودکار توسط پیام، یادآوری در آینده

 

در نسخه 6 سیستم عامل iOS برای پاسخ گویی به تماس ها ویژگی های جدیدی به آیفون اضافه شده است. اگر به عنوان مثال در جلسه ای هستید و می خواهید تماسی را پاسخ ندهید می توانید یک پیام متنی را به کسی که با شما تماس گرفته ارسال کنید و یا یک یادآوری کننده را سریعاً فعال کنید تا مدتی بعد و یا هنگام خروج از محل جلسه به شما یادآوری نماید که باید با شخصی که نتوانسته بودید با او صحبت کنید تماس گیرید.

iOS 6 Phone

 

هنگام استراحت نیز با استفاده از گزینه مزاحم نشو (Do Not Disturb) می توانید کاری کنید که تمامی تماس ها و هشدارها نادیده گرفته شود تا کسی نتواند مزاحمتی برای شما ایجاد کند. البته می توانید برخی افراد -- نظیر رئیستان -- را از این قاعده مستثنی کنید. می توانید این گزینه را به صورت دستی یا بر اساس یک برنامه زمانی (مثلاً ساعت 10 شب آخر هفته) فعال کنید.

 

iOS 6 Phone - Do Not Disturb Option

iOS 6 Mail

 

 پست (Mail) - تجربه کاربری حتی بهتر از پست الکترونیکی گذشته

 

در نسخه 6 سیستم عامل iOS به منظور تسهیل در خواندن و نوشتن ایمیل ها برنامه Mail  از نو طراحی شده و از واسط کاربری خوش دست تری نسبت به نسخه های قبلی برخوردار است. در این برنامه می توانید فهرستی از افراد مهم (VIP) برای خود تهیه کنید تا پیام های آنها در میان دیگر پیام ها گم نشود. اضافه کردن عکس و فیلم به پیام های متنی ایمیلتان نیز بیش از پیش ساده شده است. صندوق پستیتان را نیز می توانید به سادگی با کشیدن انگشتتان به سمت پائین به روز نمائید.

iOS 6 Mail 

iOS 6 Safari

 

 سافاری (Safari) - مرورگری وب بهتر

 

مرورگر وب iOS 6 نیز نسبت به نسخه های قبلی این سیستم عامل بهبود یافته است. تب های iCloud رد صفحاتی را که بر روی یک دستگاه باز کرده اید حفظ می کند و بنابراین پس از خاتمه دادن به مرورگری وب بر روی یک دستگاه می توانید ادامه کار را بر روی دستگاهی دیگر دنبال کنید.

مرورگر سافاری اکنون می تواند نه تنها لینک صفحات وب بلکه محتوای آنها را نیز در فهرست خواندنی های شما ذخیره کند. بنابراین حتی هنگامی که اتصال اینترنتی در اختیار ندارید هم می تواند به خواندن خود ادامه دهید (این قابلیت در آیفون 4 به بعد و آی پد 2 به بعد وجود خواهد داشت.)

وقتی می خواهید عکس یا ویدیویی را به سایت Craigslist ،eBay، یا هر سایت دیگری ارسال کنید می توانید بدون ترک کردن مرورگر وب خود عکسبرداری یا فیلمبرداری را انجام داده و یا عکس یا فیلم مورد نظرتان را از طریق Camera Roll انتخاب کنید.

iOS 6 Safari

iOS 6 Accessibility

 

 دسترسی پذیری (Accessibility) - همراه با کنترل میزان دسترسی

 

در نسخه 6 سیستم عامل iOS امکانات بیشتری را برای افرادی که با معلولیت بینایی، شنوایی، آموزشی یا حرکتی مواجهند در خود جای داده است. امکان Guided Access یا دسترسی هدایت شده برای دانش آموزانی که با مشکلی نظیر بیماری اوتیسم مواجهند این امکان را فراهم می آورد که بر روی کار خاص یا محتوای مورد نظر تمرکز نمایند. بدین ترتیب که والدین، آموگاران یا سرپرستان این دانش آموزان می توانند دسترسی دانش آموز را به یک برنامه محدود کرده و کلید Home را غیر فعال کنند. همچنین امکان محدود کردن ورودی لمسی به ناحیه های خاصی از صفحه نمایش نیز وجود دارد.

VoiceOver نیز که یک برنامه کارآمد خواننده صفحه نمایش (Screen Reader) برای افراد نابینا و کم بینا محسوب می شود اکنون با نقشه ها، AssistiveTouch و Zoom ادغام شده.

iOS6Accessibility

منبع : Apple


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا