اچ تی سی صدر نشین بازار گوشی های هوشمند آمریکا شد

نمایش خبر

تاریخ : 1390/8/11
برچسب‌ها : آمار Statistics ، کانالیز Canalys ، نوکیا Nokia ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple ، بلک بری BlackBerry ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : گزارشی که Canalys -- یکی از مؤسسات معتبر ارزیابی و تحلیل بازار فناوری -- در تاریخ 31 اکتبر 2011 (9 آبان 1390) منتشر ساخت حاکی از آن است که کمپانی تایوانی اچ تی سی توانسته در بازار ایالات متحده آمریکا گوی سبقت را از دیگر رقبای خود برباید.

بر اساس این گزارش اچ تی سی در سه ماهه سوم سال 2011 با فروش 5.7 میلیون گوشی هوشمند در آمریکا تحت برند خود و فروش 70 هزار گوشی هوشمند تحت برند اپراتور T-Mobile به صدر جدول فروشندگان گوشی های آمریکا دست یافت.

باید اذعان نمود که اچ تی سی که چند سال قبل برندی تقریباً گمنام به شمار می رفت، اینک به یکی از برترین برندها -- به ویژه در بازار آمریکا -- بدل شده است. این کمپانی رنج گسترده ای از محصولات خود -- منجمله گوشی های 4G مبتنی بر سیستم عامل اندروید -- را روانه بازار آمریکا نموده و با اپراتورهای آمریکایی گوناگون تعامل بسیار خوبی داشته است.

HTC Sensation

تصویر بالا: گوشی HTC Sensation - یکی از پرطرفدارترین گوشی های اچ تی سی

بر اساس گزارش Canalys کمپانی سامسونگ نیز هرچند عنوان نخست فروش گوشی های هوشمند در جهان را در اختیار دارد () و توانسته بیش از 27 میلیون گوشی هوشمند را در سه ماهه سوم سال 2011 در سراسر جهان به فروش رساند اما با فروش 4.9 میلیون گوشی هوشمند در آمریکا به رتبه دوم بازار گوشی های هوشمند این کشور قناعت کرده است. بر اساس همین گزارش کمپانی سامسونگ در مناطق آسیا-اقیانوسیه، اروپای غربی و آمریکای لاتین پرفروشترین برند گوشی های هوشمند به حساب می آید.

کمپانی اپل نیز در سه ماهه سوم سال 2011 توانست 4.6 میلیون گوشی هوشمند در آمریکا به فروش رساند و به رتبه سوم فروشندگان گوشی هوشمند در این کشور نزول نمود.

اما کمپانی ریسرچ این موشن -- سازنده گوشی های بلک بری -- بیشترین کاهش فروش گوشی های هوشمند خود را در بازار آمریکا تجربه نموده است. این کمپانی 58 درصد از سهم بازار خود در آمریکا را طی یک سال اخیر از دست داده. سقوط سهم بازار گوشی های هوشمند RIM در آمریکا از 24 درصد در سه ماهه سوم سال 2010 به 9 درصد در سه ماهه سوم سال 2011 نشان دهنده وضعیتی بحرانی برای این کمپانی در بزرگترین بازار گوشی های بلک بری است. البته RIM در مناطق دیگر نظیر اروپا، آسیا- اقانوسیه و آفریقا شاهد رشد فروش گوشی های هوشمند خود بوده است.

بر اساس گزارش Canalys هرچند اپل و سامسونگ به ترتیب رشدی 710 و 805 درصدی را در فروش گوشی های هوشمند خود در چین شاهد بوده اند اما کمپانی نوکیا کماکان رهبری بازار گوشی های هوشمند در چین را در دست دارد. نوکیا در سال گذشته سهم زیادی از بازار گوشی های هوشمند خود در سراسر جهان را از دست داده است اما به نظر می رسد این کمپانی با سیاست های جدید خود بتواند با یاری گرفتن از مایکروسافت سهم بیشتری از بازار گوشی های هوشمند ایالات متحده آمریکا را به دست آورد.

منبع : Canalys


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا