آشنایی با Nubia Mavericks – اسمارت‌فون اقتصادی نوبیا با دوربین 108 مگاپیکسلی و ارتباطات 5G

نمایش خبر

تاریخ : 1403/1/21        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، زد تی ای ZTE
واحد خبر mobile.ir : برند نوبیا – زیرمجموعه کمپانی چینی ZTE – روز سه‌شنبه 9 آوریل 2024 (21 فروردین 1403) با برگزاری رویدادی، ضمن رونمایی از گوشی تاشوی Nubia Flip، از اسمارت‌فون دیگری تحت عنوان Nubia Mavericks نیز پرده برداشت. این محصول جدید یک گوشی نسل پنجمی اقتصادی به شمار می‌رود که علی‌رغم پروسسور نه چندان قدرتمند، از دوربین قابل‌قبول و طراحی زیبایی بهره می‌برد. نمایشگر ال‌سی‌دی +HD، تراشه Unisoc T760، تا 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین 108 مگاپیکسلی، باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی و ارتباطات نسل پنجم، مهم‌ترین مشخصات Nubia Mavericks را تشکیل می‌دهند. در ادامه، با معرفی کامل این محصول ما را همراهی کنید.

گوشی هوشمند Nubia Mavericks طراحی جالبی دارد. ماژول دایره‌شکل پشت گوشی به گونه‌ای طراحی شده که طبق ادعای شرکت سازنده، یادآور دوربین‌های کلاسیک است. این محصول در دو رنگ سبز و مشکی به تولید رسیده و قسمت پشتی آن ظاهراً از شیشه تشکیل شده، اما در عین حال نوبیا روی مواردی مثل جذب نشدن اثر انگشت روی بدنه و سر نخوردن گوشی از دست تأکید می‌کند. این گوشی لبه‌های تختی داشته و دکمه پاور قرمزرنگ آن جلب توجه می‌کند. البته برخلاف ظاهر پرچمدارگونه در قسمت پشتی، جلوی گوشی ظاهری کاملا معمولی داشته و حاشیه نسبتا زیادی در قسمت پایینی آن دیده می‌شود.

در جلوی دستگاه، یک نمایشگر ال‌سی‌دی به وضوح HD دیده می‌شود. نرخ به‌روزرسانی نمایشگر 120 هرتز و نرخ نمونه‌برداری تاچ آن 240 هرتز عنوان شده و طبق ادعای شرکت سازنده، نور آبی نمایشگر تا حدی فیلتر می‌شود. متأسفانه اطلاعات بیشتری از مشخصات این پنل در دست نیست.

چیپ‌ست نه چندان قدرتمند Unisoc T760 در قلب این گوشی قرار دارد. این تراشه – که با لیتوگرافی 6 نانومتری ساخته شده – مشتمل بر چهار هسته Cortex-A76 و چهار هسته Cortex-A55 (با حداکثر سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز) بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G57 است. حافظه داخلی Nubia Mavericks یک نمونه 256 گیگابایتی (از نوع UFS 3.1) بوده و حافظه رم آن متناسب با مدل گوشی یکی از گزینه‌های 6، 8 و یا 12 گیگابایتی خواهد بود.

در ماژول بزرگ و دایره‌شکل پشت گوشی، تنها یک دوربین به معنای واقعی کلمه به چشم می‌خورد. این دوربین – که وضوح 108 مگاپیکسلی دارد – پشت لنزی به گشودگی دیافراگم f/1.75 قرار گرفته و از امکاناتی نظیر فوکوس خودکار، پوشش اپتیکال 16 لایه، فیلتر مادون قرمز و زوم lossless بهره می‌برد. اطلاعات چندانی در مورد لنز دیگری که در ماژول دوربین دیده می‌شود منتشر نشده و از آن با عنوان «ماژول عکاسی کامپیوتری هوش مصنوعی» یاد شده که شرکت سازنده آن را Neovision می‌نامد. در حفره بالای نمایشگر نیز یک دوربین سلفی (با مشخصات نامعلوم) تعبیه شده است.

ظرفیت باتری Nubia Mavericks معادل 5,000 میلی‌آمپر ساعت بوده و با یک شارژر 10 واتی شارژ می‌شود. گفتنی‌ست، بخش نرم‌افزاری گوشی از رابط کاربری اختصاصی MyOS (ظاهراً مبتنی بر اندروید 14) تشکیل شده و همان طور که گفته شد، این دیوایس از ارتباطات نسل پنجم بهره می‌برد.

گوشی هوشمند Nubia Mavericks در حال حاضر از طریق سایت JD.com در چین به فروش می‌رسد. این گوشی در سه ورژن با رم‌های 6، 8 و 12 گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود. نسخه 6 گیگابایتی این دیوایس 799 یوان چین قیمت دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز تقریبا برابر است با 110 دلار آمریکا. ناگفته نماند، ورژن‌ 8 گیگابایتی 999 یوان (138 دلار) و ورژن 12 گیگابایتی 1,199 یوان (165 دلار) قیمت‌گذاری شده‌اند.

منبع : Nubia


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا