معرفی Edge 50 Pro – میان‌رده پیشرفته موتورولا با SD 7 Gen 3 و شارژر بی‌سیم 50 واتی

نمایش خبر

تاریخ : 1403/1/16        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 7 جن 3 Snapdragon 7 Gen 3 ، Motorola Edge 50 Pro ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : گوشی‌های سری Edge موتورولا به طور معمول ویژگی‌های محصولات پیشرفته را با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در همین راستا، مجموعه موتورولا به تازگی و طی رویدادی در هند از افزودن گوشی هوشمندی با نام Edge 50 Pro به سبد محصولات خود خبر داده است. این اسمارت‌فون که در رده میانی پیشرفته قرار می‌گیرد، نسخه 2024 گوشی Edge 40 Pro به حساب می‌آید که سال گذشته در همین مقطع زمانی معرفی شد. Edge 50 Pro به تراشه Snapdragon 7 Gen 3 مجهز شده است، صفحه‌نمایش OLED آن با نرخ 144 هرتز به‌روزرسانی می‌شود و مهم‌تر از همه از شارژر سیمی قدرتمندی با توان 125 وات پشتیبانی می‌کند.

آن چه در طراحی Edge 50 Pro بیش از همه جلب نظر می‌کند، لبه‌های خمیده صفحه‌نمایش و حاشیه‌های بسیار اندک پیرامون پنل نمایشگر است که ظاهری شبیه پرچم‌داران به این گوشی بخشیده است. همچنین رنگ‌بندی این محصول به ویژه رنگ ارغوانی موسوم به Luxe Lavender در کنار مشکی (Black Beauty) و سفید صدفی (Moonlight Pearl) را می‌توان از دیگر جذابیت‌های ظاهری آن برشمرد که مدل آخری در همکاری با شرکت ایتالیایی Mazzucchelli 1849 طراحی شده است و به صورت محدود تولید می‌شود. محوطه‌ای که دوربین‌ها و فلش LED گوشی را در بر گرفته، در بالا و کناره سمت چپ بخش پشتی دستگاه قرار دارد و در نگاه اول برآمده به نظر می‌رسد. اما به نظر می‌رسد موتورولا با ایجاد جلوه سایه‌روشن تصور دیداری برجسته بودن این بخش را ایجاد کرده و محل قرار گرفتن دوربین‌ها در واقع هم‌سطح با بخش پشتی و بدون برآمدگی است.

کاور پلاستیکی بخش پشتی‌ این گوشی در هر سه رنگ با طراحی چرم گیاهی ارائه می‌شود که در مدل صدفی رنگ لایه‌ای از استات (acetate) آن را پوشانده است. دورتادور دستگاه با فریم آلومینیومی احاطه شده است و مجهز بودن به استاندارد IP68، همانند نمونه سال گذشته، از مقاومت مناسب آن در برابر آب و گرد و غبار خبر می‌دهد.

صفحه‌نمایش Edge 50 Pro دستگاه در مقایسه با Edge 40 Pro کمی‌ بزرگ‌تر شده و حالا با یک نمونه کشیده 6.7 اینچی pOLED با وضوح فول اچ‌دی پلاس یا 1220p روبه‌رو می‌شویم که به جای نرخ به‌روزرسانی 165 هرتزی، 144 بار در ثانیه به‌روزرسانی می‌شود. این صفحه‌نمایش که از حداکثر روشنایی نقطه‌ای 2 هزار نیتی برخوردار است، به گفته شرکت سازنده نخستین اسمارت‌فون با رنگ‌های تأییدشده توسط شرکت Pantone به شمار می‌رود و صفحه‌نمایش و دوربین آن طبق ادعای موتورولا می‌توانند رنگ‌ها را دقیق‌تر و مطابق با دنیای واقعی نمایش ‌دهند. در حفره کوچک بالای صفحه‌نمایش یک دوربین 50 مگاپیکسلی با f/1.9 جانشین دوربین سلفی 60 مگاپیکسلی Edge 40 Pro شده است. اگر چه وضوح این دوربین نسبت به مدل سال گذشته با افت مواجه شده، اما حالا از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند.

مغز متفکر این گوشی پلتفرم موبایلی 4 نانومتری Snapdragon 7 Gen 3 است که اواخر سال میلادی گذشته برای محصولات رده میانی پیشرفته معرفی شد. رم دستگاه از نوع LPDDR4X بوده و 8 یا 12 گیگابایت ظرفیت دارد و حافظه داخلی تنها در یک گزینه 256 گیگابایتی ارائه می‌شود که می‌تواند به کمک کارت حافظه تا 512 گیگابایت دیگر ارتقاء یابد.

در بخش پشتی دستگاه سه دوربین دیده می‌شود. دوربین اصلی این مجموعه یک نمونه 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.4 بوده که به لرزه‌گیر نوری یا OIS مجهز شده است. در کنار آن یک دوربین تله‌فتوی 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری قرار دارد و در نهایت، یک ماژول اولتراواید 13 مگاپیکسلی جانشین دوربین اولتراواید 50 مگاپیکسلی سال گذشته شده است که می‌تواند برای تشخیص عمق و ثبت تصاویر ماکرو هم کاربرد داشته باشد. Edge 50 Pro نخستین گوشی موتورولا محسوب می‌شود که از قابلیت موسوم به AI Photo Enhancement Engine برای بهینه‌سازی ثبت حرکت و نمایش رنگ بهره می‌برد.

سیستم‌عامل گوشی اندروید 14 است و رابط کاربری جدید موتورولا با نام HelloUX روی آن قرار گرفته است که با بهره‌گیری از امکانات هوش مصنوعی زایشی می‌تواند تصاویر پس‌زمینه سفارشی را بر اساس سلیقه و پوشش کاربر نمایش دهد. Edge 50 Pro همچنین اولین اسمارت‌فون موتورولاست که به قابلیت Smart Connect این شرکت مجهز شده و می‌تواند با مجموعه‌ای از گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی موتورولا و لنوو سازگار شود و در عین حال از نمایشگرهای خارجی و همگام‌سازی داده‌ها نیز پشتیبانی کند. به علاوه، تعهد شرکت سازنده به ارائه به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم‌عامل تا 3 سال و آپدیت‌های امنیتی تا 4 سال را باید به فهرست امکانات این گوشی اضافه کرد.

حسگر اثر انگشت این گوشی نیز زیر لایه نمایشگر جای دارد و شرکت سازنده از حضور دو اسپیکر استریو با پشتیبانی از صدای Dolby Atmos در آن خبر داده است.

باتری Edge 50 Pro با یک پله افت نسبت به باتری 4,600 میلی‌آمپر ساعتی Edge 40 Pro یک نمونه 4,500 میلی‌آمپر ساعتی است و همچون نمونه سال گذشته حضور یک شارژر سیمی قدرتمند TurboPower با توان 125 وات از جمله نقاط قوت این محصول به شمار می‌رود. به علاوه، توان شارژر بی‌سیم دستگاه نسبت به Edge 40 Pro افزایش یافته و از 15 وات به 50 وات رسیده است. بر اساس اعلام موتورولا برای شارژ کامل گوشی با کمک شارژر 125 واتی تنها به 18 دقیقه زمان نیاز است. ناگفته نماند که مدل با پیکربندی 8GB/256GB با شارژر 68 واتی و نسخه پیشرفته‌تر با چیدمان حافظه 12GB/256GB با شارژر 125 واتی عرضه می‌شود.

موتورولا دو مدل ارغوانی و مشکی Edge 50 Pro را از روز سه‌شنبه 9 آوریل (21 فروردین) و نسخه سفید صدفی را یک روز زودتر و از دوشنبه 8 آوریل (20 فروردین) از طریق Flipkart روانه بازار هند خواهد کرد و انتظار می‌رود در آینده نزدیک در اروپا نیز عرضه شود. مدل مجهز به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی Edge 50 Pro با قیمت 31,999 روپیه (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 383 دلار) ارائه می‌شود و افزایش رم به 12 گیگابایت، قیمت آن را به 35,999 روپیه (نزدیک به 431 دلار) می‌رساند.

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا