معرفی Realme Note 50 اولین گوشی سری نوت با قیمت فقط 65 دلار!

نمایش خبر

تاریخ : 1402/11/3        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Realme Note 50 ، ریلمی Realme
واحد خبر mobile.ir : زیر مجموعه ریلمی شرکت اوپو در روز سه‌شنبه 23 ژانويه 2024 (3 بهمن 1402) همزمان با معرفی محصول تازه‌ای به‌نام Realme Note 50 از ارائه سری جدیدی در محصولات این شرکت با نام سری نوت خبر داده است. این خانواده که ظاهرا در سطح پایین و رده قیمتی کم‌تر از 100 دلار باقی خواهد ماند در ماه‌های آینده با دو گوشی دیگر ادامه یافته و برند ریلمی از انتظار خود برای فروش 10 میلیونی در این خانواده در سال 2024 سخن به میان آورده است. ریلمی نوت 50 به‌عنوان اولین عضو این خانواده با وجود امکانات سطح پایین پردازشی و مولتی‌مدیایی از طراحی قابل‌قبولی برخوردار است و مواردی همچون صفحه‌نمایش و ظرفیت باتری آن هنوز قابل‌قبول به‌نظر می‌رسد.

Realme Note 50 از ظاهری باکسی‌شکل با دو سطح تخت در پشت و روی گوشی بهره می‌برد که با ضخامت نزدیک به 8 میلی‌متری نسبتاً باریک به‌نظر می‌رسد. طراحی دو رنگ و فرم لنزهای مجزای دوربین المان‌های طراحی نوت 50 را تشکیل می‌دهند و با برخورداری از درجه حفاظت IP54 در برابر پاشیده شدن آب تا حدودی مقاوم است. محوطه پیرامونی صفحه‌نمایش در این گوشی با حاشیه‌های نسبتاً ضخیمی به‌خصوص در قسمت پایینی همراه بوده و دوربین سلفی آن نیز در یک طراحی قدیمی درون یک بریدگی U شکل بالای صفحه‌نمایش جای دارد. بخش پشتی نوت 50 در هر دو رنگ مشکی و آبی دستگاه به دو قسمت تقسیم شده که جدا از تفاوت رنگ ظاهراً در یک‌سوم بالایی از جنس براق و در پایینی از جنس مات استفاده شده است.

صفحه‌نمایش 6.74 اینچی LCD‌ گوشی از وضوح اچ‌دی پلاس (ظاهراً 720×1600 پیکسل) برخوردار است که تراکمی برابر با 260 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند. سرعت برداشت تاچ در این پنل 180 هرتز اعلام شده و با پشتیبانی از سرعت به‌روزرسانی 90 هرتزی کاملاً از سطح این رده قیمتی فراتر می‌رود. حداکثر روشنایی نقطه‌ای صفحه‌نمایش نوت 50 به 560 نیت می‌رسد که با وجود آن‌که با گوشی‌های پیشرفته‌تر با روشنایی‌های فراتر از هزار یا دو هزار نیت فاصله فراوانی دارد اما برای این کلاس چندان نا مناسب نیز به‌نظر نمی‌رسد. دوربین سلفی بالای این صفحه‌نمایش 5 مگاپیکسلی‌ست و سنسور اثر انگشت نیز ظاهراً روی دکمه پاور در کناره سمت راست قرار دارد.

در بخش پشتی گوشی عملاً تنها با یک دوربین 13 مگاپیکسلی روبرو می‌شویم و ماژول دوم این قسمت بدون ارائه اطلاعات جزیی‌تر تنها یک نمونه QVGA خوانده شده است. این ماژول احتمالاً یک سنسور عمق میدان بوده و برای محو کردن پس‌زمینه در عکس‌های پرتره به‌کار می‌رود.

پردازش در Realme Note 50 با پروسسور نچندان پر توانی از شرکت UNISOC با نام T612 انجام می‌شود که پیش از این در چندین گوشی برند ریلمی از جمله C53 ،Realme C51 و Narzo N53 نیز به‌کار گرفته شده بود. این پروسسور از دو هسته پردازشی Cortex-A75 و شش هسته A55 برخوردار است و پردازنده گرافیکی آن Mali-G57 تک هسته‌ای‌ست. رم گوشی 4 گیگابایت بوده و 64 گیگابایت حافظه داخلی (ظاهراً قابل ارتقاء) دارد. ظرفیت باتری گوشی همانطور که به‌راحتی می‌توان حدس زد 5 هزار میلی آمپر ساعت است که طبق انتظار شارژ پر سرعت در آن جایی نداشته و با یک باتری تنها 10 واتی تغذیه می‌شود.

Realme Note 50 با سیستم‌عامل اندروید 13 و رابط کاربری موسوم به Realme UI T Edition با قیمت 3,599 پزوی فیلیپین (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 65 دلار آمریکا) به بازار این کشور عرضه شده اما شرکت سازنده در مورد قیمت این گوشی در دیگر بازارها خبری را تا این لحظه منتشر نکرده است. برخی منابع البته از حضور نوت 50 در آینده نزدیک در بازارهای بیش‌تری سخن به میان آورده‌اند.


به روزرسانی - قیمت ریلمی نوت 50 در بازار ایران

گوشی ریلمی Note 50 به بازار ایران راه یافته. حدود قیمت گوشی ریلمی Note 50 در ایران از 4,130,000 تومان تا 5,300,000 تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی ریلمی Note 50 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Facebook


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا