معرفی Watch 4 Pro و Watch SE – جدیدترین ساعت‌های هوشمند اوپو

نمایش خبر

تاریخ : 1402/6/9        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، Oppo Watch SE ، Oppo Watch 4 Pro ، اوپو Oppo
واحد خبر mobile.ir : کمپانی اوپو روز سه‌شنبه 29 آگوست 2023 (7 شهریور 1402) در کنار رونمایی از جدیدترین اسمارت‌فون تاشوی خود یعنی Oppo Find N3 Flip، از دو ساعت هوشمند جدید با نام‌های Oppo Watch 4 Pro و Oppo Watch SE نیز پرده برداشت. Oppo Watch 4 Pro اسمارت‌واچی پیشرفته بوده و مدل به‌روزرسانی‌شده Watch 3 Pro است که حدود یک سال قبل عرضه شده بود. در مقابل Watch SE – همان طور که از پسوندش پیداست – یک ساعت ارزان‌قیمت‌تر بوده و پیچیدگی‌های Watch 4 Pro را ندارد. طراحی زیبا، صفحه بزرگ AMOLED، باتری قدرتمند، مقاومت در برابر آب، چیپ‌ست +Snapdragon W5، ارتباطات 4G و سنسورهای مختلف از جمله برجسته‌ترین مشخصات Oppo Watch 4 Pro به حساب می‌آیند.

Oppo Watch 4 Pro

ساعت هوشمند Watch 4 Pro از لحاظ طراحی ظاهری شباهت فراوانی به Watch 3 Pro دارد، البته با این تفاوت که در ساخت آن به جای آلومینیوم از استیل ضدزنگ استفاده شده است. به همین دلیل Watch 4 Pro بادوام‌تر شده و وزن آن با افزایش 39.4 درصدی نسبت به مدل سال قبل به 52.3 گرم (بدون احتساب وزن بندها) می‌رسد. به گفته شرکت سازنده، این استیل ضدزنگ 178 فرآیند پولیش‌کاری را پشت سر گذشته و سطحی کاملا صیقلی را به دست می‌دهد. در مقابل، دکمه گردان یا تاج ساعت دارای بافتی پر از آج است که در کنار بدنه صیقلی دستگاه، تضاد زیبایی را ایجاد می‌کند.

در قسمت کف ساعت از سرامیک استفاده شده که میزان حساسیت‌های پوستی را به حداقل می‌رساند. ساعت هوشمند Watch 4 Pro از لحاظ ظاهری در دو مدل به تولید می‌رسد: Polar Night Black و Dawn Brown. مدل اول دارای بدنه‌ای مشکی و بندی مشکی از جنس لاستیک فلوئوری است. اما مدل دوم بدنه‌ای به رنگ استیل داشته و بند قهوه‌ای رنگ آن از چرم است. ناگفته نماند Watch 4 Pro در ابعاد 12.85×38.3×50.1 میلی‌متر طراحی شده و در لبه سمت راست آن، علاوه بر دکمه گردان یک دکمه فیزیکی دیگر نیز مشاهده می‌شود.

صفحه ساعت به شکل مستطیل (منتهی با گوشه‌های گرد) طراحی شده است. یک نمایشگر خمیده (با قوس کم) از نوع LTPO AMOLED به قطر 1.91 اینچ برای Watch 4 Pro پیش‌بینی شده است. (به این ترتیب با صفحه نسبتا بزرگی روبرو هستیم) رزولوشن صفحه 378×496 پیکسل بوده که تراکم 326 پیکسل در اینچ را به دست می‌دهد. به گفته شرکت سازنده، یک کاور شیشه‌ای سه‌بعدی از این نمایشگر محافظت می‌کند.

ساعت هوشمند Watch 4 Pro با تحمل فشار 5 اتمسفر در برابر آب مقاوم است. به گفته اوپو، این ساعت برای استفاده در آب‌های کم عمق مثل استخر و شنا در سواحل طراحی شده و غواصی، دوش آب داغ، چشمه‌های آب گرم، سونا، شیرجه و اسکی روی آب می‌تواند به ساعت آسیب بزند. طبق توصیه شرکت سازنده، بهتر است پس از تماس با آب، ساعت را به آرامی تکان داده و سپس با دستمال خشک کنید. همچنین، پس از استفاده از ساعت در دریا، توصیه می‌شود ابتدا آن را با آب پاک آبکشی کنید.

چیپ‌ست 4 نانومتری Snapdragon W5+ Gen 1 در قلب این ساعت کار گذاشته شده است. نکته جالب در آنجاست که یک تراشه دیگر به نام BES 2700 نیز در کنار تراشه اصلی حضور داشته و پردازش‌های سبک‌تر را انجام می‌دهد. 2 گیگابایت حافظه RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی نیز برای Watch 4 Pro پیش‌بینی شده است.

باتری قدرتمندی به ظرفیت 570 میلی‌آمپر ساعت Watch 4 Pro را تغذیه می‌کند. چنان‌چه ساعت را در حالت تمام هوشمند قرار دهید، این باتری در صورت استفاده معمولی تا 5 روز و در صورت استفاده سنگین تا 2.5 روز دوام خواهد داشت. اما اگر Watch 4 Pro در حالت نیمه هوشمند (یا در اصطلاح Light) به کار گرفته شود، این باتری در صورت استفاده معمولی تا 14 روز و در صورت استفاده سنگین تا 8 روز دوام می‌آورد. به لطف تکنولوژی شارژ سریع، تنها با 10 دقیقه شارژ کردن، انرژی مورد نیاز برای کاربری ساعت تا یک روز تأمین خواهد شد. گفتنی‌ست، فول‌شارژ باتری ساعت نیز 65 دقیقه زمان می‌برد.

مثل بسیاری از ساعت‌های هوشمند، Watch 4 Pro نیز امکانات مناسبی در حیطه ورزش ارائه می‌دهد، از جمله پشتیبانی از 100 حالت ورزشی و تمرین بدمینتون به شکل اختصاصی. اما بدون شک یکی از برجسته‌ترین امتیازهای Watch 4 Pro، قابلیت‌های پزشکی پیشرفته آن است. به لطف مجموعه‌ای غنی از سنسورهای مختلف – از جمله سنسور ضربان قلب 8 کاناله و سنسور اشباع اکسیژن خون 16 کاناله – این ساعت هوشمند با ردیابی 7 مورد از کمیت‌های حیاتی بدن، می‌تواند تنها در 60 ثانیه یک معاینه جسمانی کامل از کاربر را ارائه کند. کمیت‌هایی که در این معاینه مورد بررسی قرار می‌گیرند عبارتند از نوار قلب (ECG)، ضربان قلب، اشباع اکسیژن خون (SpO2)، دمای مچ، سن عروق خونی، ردیابی خواب و ردیابی استرس.

ساعت Watch 4 Pro می‌تواند قند خون کاربر را در لحظه اندازه‌گیری کرده و در صورت بالا بودن این کمیت، به کاربر هشدار دهد. همچنین، به لطف سنسور جدیدی که به این ساعت اضافه شده، امکان تشخیص نوسانات دمای بدن (حتی تا 0.1 درجه سلسیوس) فراهم شده است. همان طور که گفته شد، این ساعت می‌تواند از کاربر نوار قلب بگیرد. البته Watch 4 Pro از این هم فراتر رفته و توانایی تحلیل نوار قلب را نیز دارا بوده و طبق ادعای شرکت سازنده، شناسایی ریتم سینوسی و فیبریلاسیون دهلیزی بزرگسالان را تنها در 30 ثانیه انجام می‌دهد. لازم به ذکر است، Watch 4 Pro به لطف نرم‌افزار تحلیل نوار قلب موفق به دریافت تأییدیه وسیله پزشکی درجه دو از انجمن داروی چین شده است.

با توجه به پشتیبانی از eSIM، ساعت هوشمند Watch 4 Pro مجهز به ارتباطات 4G بوده و دیگر برای برقراری تماس یا ارسال پیام نیاز به اتصال به اسمارت‌فون ندارد. وای-فای، بلوتوث 5.0، موقعیت‌یابی ماهواره‌ای و NFC دیگر گزینه‌های ارتباطی این ساعت را تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است، Watch 4 Pro با گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید 8 و بالاتر و همچنین آیفون‌های مجهز به iOS 13 و بالاتر سازگاری خواهد داشت.

ثبت پیش‌سفارش برای خرید Watch 4 Pro شروع شده و این محصول رسما از 8 سپتامبر (17 شهریور) در چین به فروش می‌رسد. ورژن Polar Night Black این ساعت (با بند لاستیکی) قیمتی معادل 2,299 یوان چین دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز تقریبا برابر است با 315 دلار آمریکا. ورژن Dawn Brown (با بند چرمی) نیز 2,499 یوان (343 دلار) قیمت‌گذاری شده است.

Oppo Watch SE

با توجه به قیمت بالای Watch 4 Pro، اوپو یک ساعت هوشمند ارزان‌قیمت با نام Oppo Watch SE را نیز برای مشتریان خود تدارک دیده است. لذا جای تعجب ندارد که بسیاری از مشخصات پیشرفته Watch 4 Pro در Watch SE غایب باشند.

برخلاف بدنه Watch 4 Pro که از استیل ضدزنگ ساخته شده، اوپو در ساخت بدنه Watch SE از مواد کامپوزیت استفاده کرده است. در اینجا نیز شاهد به کارگیری صفحه نمایش AMOLED هستیم منتهی با این تفاوت که دیگر خمیدگی در کار نبوده و صفحه تخت است. این نمایشگر 1.75 اینچی بوده و رزولوشن 372×430 تراکم 326ppi را به دست می‌دهد.

Watch SE با داشتن 31 گرم وزن جزو ساعت‌های سبک وزن به حساب می‌آید، اما علی‌رغم این وزن کم، از باتری نسبتا بزرگی به ظرفیت 400 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد. این باتری در حالت عادی تا 3 روز دوام داشته و در حالت Light عمر آن به 10 روز می‌رسد. 10 دقیقه شارژ کردن باتری، تا یک روز کامل کاربری را تضمین می‌کند. شارژ کامل باتری نیز یک ساعت به طول می‌انجامد.

یکی از نقاط ضعف این ساعت، وجود چیپ‌ست 12 نانومتری و نه چندان قدرتمند Snapdragon Wear 4100 است. رم 1 گیگابایتی و حافظه داخلی 8 گیگابایتی این اسمارت‌واچ نیز در مقایسه با ورژن پرو، به مراتب پایین‌تر است. اما نکته جالب در آنجاست که مثل ورژن پرو به ارتباطات 4G مجهز است. ردیابی ضربان قلب و اشباع اکسیژن خون، موقعیت‌یابی ماهواره‌ای، وای-فای، بلوتوث 5.0 و NFC دیگر مشخصات و امکانات این ساعت هوشمند را تشکیل می‌دهند.

هم‌اکنون Watch SE از طریق وب‌سایت رسمی فروش اوپو در چین به فروش گذاشته شده است. مدل‌های خاکستری و ارغوانی این ساعت – که با بندهای سیلیکونی عرضه می‌شوند – 999 یوان (137 دلار) و مدل Dark Brown با بند چرمی 1,099 یوان (150 دلار) قیمت دارند.

منبع : Oppo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا