معرفی Forerunner 965 و Forerunner 256 - نخستین ساعت‌های مخصوص دویدن گارمین با نمایشگر AMOLED

نمایش خبر

تاریخ : 1401/12/15        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، گارمین Garmin
واحد خبر mobile.ir : کمپانی گارمین در ژوئن سال میلادی گذشته و هم‌زمان با روز جهانی دویدن دو ساعت مخصوص دویدن Forerunner 955 و Forerunner 255 را معرفی کرد که در برخی مشخصات از جمله برخورداری از GPS چندبانده و قابلیت‌های مربوط به دویدن شباهت داشتند. شرکت آمریکایی به تازگی و مطابق رویه سال گذشته از دو ساعت مخصوص دویدن جدید یکی در سری 900 و دیگری در سری 200 رونمایی کرده است. این دو محصول Forerunner 965 و Forerunner 265 نام دارند که اولی 47 میلی‌متری بوده و دومی در دو اندازه بدنه 42 و 46 میلی‌متری ارائه شده و تغییر فناوری ساخت نمایشگر از MIP Transflective به AMOLED مهم‌ترین ویژگی آن‌ها در مقایسه با ساعت‌های پیشین گارمین به حساب می‌آید.

دن بارتل (dan Bartel) معاون فروش جهانی مصرف‌کنندگان گارمین، در خصوص محصولات جدید شرکت می‌گوید: «[محصولات] سری Forerunner در طول بیست سال گذشته به ورزشکاران در سطوح مختلف یاری رسانده تا به اهداف خود دست یابند. اکنون نیز ما با اشتیاق در پی افزودن ویژگی‌های جدیدی همچون نمایشگرهای AMOLED به جدیدترین ساعت‌های GPS مخصوص دویدن خود هستیم. ورزشکاران می‌توانند با معیارهای تمرینی اختصاصی، موارد مربوط به استراحت و بهبود، دوام بالای باتری و دیگر موارد، به خوبی بدوند و استراحت کنند و به سادگی تمام از ابزارهای ضروری برای دستیابی به بهترین عملکرد خود برخوردار شوند.»

آن چه در این میان باعث تعجب کارشناسان شده استفاده گارمین از پنل‌های AMOLED در ساعت‌های مخصوص دویدن جدید خود است چرا که کار با نمایشگرهای ساخته‌شده با این فناوری در زیر نور آفتاب دشواری‌های خاص خود را دارد و خوانش صفحه‌نمایش در برخی موارد با سختی انجام می‌شود. از سوی دیگر پنل‌های MIP در نور خورشید عملکرد مطلوبی دارند و برای استفاده در فضای داخل منزل و نورِ کم چندان مناسب نیستند؛ با این حال مصرف انرژی پایینی دارند.

به نظر می‌رسد استراتژی گارمین برای به‌کارگیری این صفحه‌نمایش‌ها گامی در جهت هوشمند کردن تعداد بیشتری از ساعت‌های این کمپانی باشد. نخستین ساعت‌های هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش AMOLED گارمین یعنی Venu 2 و Venu 2S در آوریل 2021 به بازار معرفی شدند. این شرکت پس از آن و در اوایل سال گذشته میلادی نیز ساعت هوشمند Venu 2 Plus را به دستیار هوشمند صوتی و پس از آن به سنسورهای EKG مورد تأیید FDA برای رصد فعالیت الکتریکی قلب مجهز کرد. همچنین اسمارت‌واچ Vivomove Trend گارمین که اخیرا معرفی شده از فناوری شارژ بی‌سیم Qi بهره می‌برد. در واقع، به‌کارگیری پنل AMOLED ساعت‌های جدید گارمین را در رده بسیاری از اسمارت‌واچ‌های پیشروی اندرویدی مانند Galaxy Watch5 قرار می‌دهد.

Garmin Venu 2 Plus

اگر چه گارمین محصولات جدید خود را به نمایشگر لمسی مجهز کرده اما 5 دکمه فیزیکی معمول ساعت‌های این شرکت همچنان در دو دستگاه جدید نیز حضور دارند. مقاومت 5 اتمسفری در برابر آب، امکان پخش آفلاین موسیقی از سرویس‌هایی مانند Deezer ،Spotify و Amazon Music، استفاده از سامانه پرداخت غیر تماسی Garmin Pay، ارائه گزارش صبحگاهی و تغییرپذیری تپش قلب یا HRV از جمله قابلیت‌های مشترک ساعت‌های جدید به شمار می‌رود که در دسترس کاربران قرار گرفته است. به علاوه، از پشتیبانی از GPS مستقل، اندازه‌گیری دقیق ضربان قلب، سنجش استرس و ردیابی خواب را باید به امکانات این محصولات اضافه کرد.

Forerunner 965

Forerunner 965 که مدل پیشرفته‌تر این مجموعه محسوب می‌شود، ورزشکاران حرفه‌ای را مخاطب قرار می‌دهد. این محصول 53 گرمی در سه ترکیب رنگ بدنه مشکی و بند زرد/مشکی، بدنه مشکی و بند طوسی/مشکی و بدنه سفید با بند طوسی/سفید طراحی شده و همراه با بند سیلیکونی 22 میلی‌متری ارائه می‌شود. Forerunner 965 در اندازه‌های 47.2x47.2x13.2 میلی‌متر به تولید می‌رسد و پیرامون نمایشگر آن یک حلقه تیتانیومی به رنگ خاکستری دیده می‌شود.

نمایشگر لمسی دستگاه یک نمونه دایره‌ای شکل 1.4 اینچی با وضوح 454X454 پیکسل بوده که با فناوری AMOLED ساخته شده و قابلیت همواره روشن در کنار نمایش نقشه‌ها به صورت رنگی برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین گفتنی است که پنل نمایشگر این ساعت با شیشه محافظ Gorilla Glass DX پوشانده شده است.

به گفته گارمین، باتری این ساعت با یک بار شارژ در صورت استفاده معمولی حداکثر تا 23 روز دوام خواهد یافت و عمر آن در هنگام روشن بودن GPS به 31 ساعت کاهش می‌یابد. این در حالی است که باتری Forerunner 955 با فعال بودن GPS می‌توانست تا 42 ساعت به کار خود ادامه دهد.

گارمین دو گزینه تمرینی برای کاربران این ساعت‌ها در نظر گرفته است که در یکی از آن‌ها بر اساس اطلاعات واردشده در تقویم Garmin Connect برنامه ورزشی روزانه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و در دیگری برنامه‌های رایگان Garmin Coach ارائه می‌شود. این ساعت علاوه بر موارد مشترک در هر دو محصول، از قابلیت‌های اختصاصی مانند آمادگی کاربر برای انجام تمرینات ورزشی در کنار حافظه داخلی 32 گیگابایتی پشتیبانی می‌کند.

Forerunner 965 قرار است 5 تا 8 هفته پس از معرفی با قیمت 599.99 دلار در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

Forerunner 265

Forerunner 265 یک ساعت میان‌رده و سبک‌وزن است که مانند نمونه سال گذشته در دو اندازه بدنه 42 میلی‌متری (موسوم به Forerunner 265S) و 46 میلی‌متری طراحی شده است. نسخه 46 میلی‌متری این ساعت از نمایشگر 1.3 اینچی AMOLED با وضوح 416x416 پیکسل بهره می‌برد، اما اندازه نمایشگر در نمونه 42 میلی‌متری به 1.1 اینچ و رزولوشن 360x360 پیکسل کاهش یافته است. پنل صفحه‌نمایش هر دو مدل با شیشه مقاوم Gorilla Glass 3 محافظت می‌شود و طراحی متنوع در 6 ترکیب بدنه، قاب و بند با رنگ‌های مشکی، زرد، صورتی، سبز-آبی، سفید، آبی و طوسی یکی از جذابیت‌های ظاهری آن‌ها به شمار می‌رود.

این دو ساعت هم مانند Forerunner 965 می‌تواند سطح اکسیژن خون یا SpO2 و همچنین حداکثر نرخ مصرف اکسیژن خون (VO2Max) را اندازه‌گیری کنند. اما برخی از اپلیکیشن‌های حاضر در نسخه پیشرفته‌تر در این محصولات فعال نیست.

شرکت سازنده عمر باتری این محصول در نسخه 42 میلی‌متری را هنگام فعال بودن GPS تا 24 ساعت و در حالت عادی تا 15 روز اعلام کرده است. دوام باتری نمونه 46 میلی‌متری اما با استفاده معمول تا 13 روز و با استفاده از GPS تا 20 ساعت گزارش شده است.

ظرفیت حافظه داخلی هر دو دستگاه در مقایسه با Forerunner 965 کاهش یافته و به 8 گیگابایت رسیده است. فروش این ساعت‌ها از روز معرفی با قیمت 449.99 دلار آغاز شده است و طی 5 تا 8 هفته آینده عرضه خواهد شد.

منبع : Garmin


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا