معرفی ساعت‌های هوشمند Venu Sq 2 گارمین با صفحه‌نمایش 1.41 اینچی AMOLED

نمایش خبر

تاریخ : 1401/6/12        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، گارمین Garmin
واحد خبر mobile.ir : شرکت گارمین در روز پنج‌شنبه 1 سپتامبر 2022 (10 شهریور 1401) از دو ساعت هوشمند جدید در سری Venu با نام‌های Venu Sq 2 و Venu Sq 2 Music Edition رونمایی کرده که در عمل ساعت‌های یکسانی به‌حساب می‌آیند اما دومی به حافظه داخلی برای پخش موزیک‌های آفلاین مجهز شده است. این دو مدل همچون نسل قبلی آن‌ها یعنی Venu Sq به دسته ساعت‌های هوشمند تناسب اندام با قیمت مناسب تعلق دارند که در عین حال امکانات قابل‌قبولی را ارائه می‌‌کنند. Venu 2 Sq در قیاس با مدل پیشین این خانواده از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و مدرن‌تری بهره می‌برد و دوام باتری بالاتری را نیز ارائه می‌کند اما در طراحی و شکل ظاهری آن با تفاوت بزرگی روبرو نمی‌شویم.

گارمین در توصیف این دو ساعت هوشمند جدید آن‌ها را اسمارت‌واچ‌های GPS مقرون به‌صرفه با پایش سلامتی در طول روز، ردیابی تناسب اندام و ویژگی‌های ارتباطی می‌داند و همچنین نسخه Music این دو مدل را مناسب کسانی معرفی می‌کند که قصد به همراه داشتن موزیک‌های خود مستقل از گوشی موبایل را دارند. گارمین به حجم حافظه داخلی Venu Sq 2 Music Edition اشاره‌ای نکرده و صرفا به امکان ذخیره حداکثر 500 آهنگ بسنده کرده است. نسخه موسیقی از اتصال وای‌فای نیز بهره می‌برد که در نسخه عادی غایب است. با کنار گذاشتن این موارد شرایط در این دو ساعت کاملا مشابه یکدیگر است و بدین‌ترتیب مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود تفاوتی در این دو ورژن ندارند.

اندازه کیس در سری Venu Sq 2 به‌صورت ثابت 40 میلی‌متر است که اندازه نسبتا مناسبی برای اغلب افراد به حساب می‌اید. طراحی این ساعت چهارگوش نسبت به قبلی تغییری خاصی نکرده و همچنان با همان دو دکمه کنترلی در کناره سمت راست و بندهای جداشدنی عادی 20 میلی‌متری با مکانیزم قفل شدن کلاسیک روبرو می‌شویم. ابعاد دستگاه 11.1×37×40.6 میلی‌متر بوده و 38 گرم وزن دارد. این مدل در برابر فشار 5 اتمسفری مقاوم بوده و بدین‌ترتیب می‌توان از آن در آب با عمق 50 متر نیز استفاده کرد. جنس حاشیه پیرامونی صفحه‌نمایش در این ساعت هوشمند آلومینیومی‌ست اما خود کیس و بدنه دستگاه از نوعی پلمیر پلاستیکی ساخته شده است.

گارمین برای نسخه عادی و موزیک Sq 2 از رنگ‌بندی‌های متفاوتی استفاده کرده که تشخیص آن‌ها را در یک نگاه ممکن کرده است؛ رنگ‌های نسخه عادی این ساعت شامل خاکستری با کیس خاکستری، سفید با کیس طلایی و سبز با کیس سبز می‌شود اما نسخه موسوم به Music Edition را می‌توان در رنگ‌های دیگری شامل مشکی با کیس مشکی، شیری با کیس طلایی و در نهایت خاکستری با کیس کرم/طلایی تهیه کرد.

در این ساعت از یک صفحه‌نمایش 1.41 اینچی AMOLED با وضوح 320×360 پیکسل استفاده شده که در مقایسه با نسل قبلی آن یعنی Venu Sq که در همین ابعاد بدنه یک صفحه‌نمایش 1.3 اینچی LCD با وضوح تنها 240×240 پیکسل را جای داده بود تغییرات فراوانی را نشان می‌دهد. روی این صفحه‌نمایش همچنان با پوششی از جنس شیشه Gorilla Glass 3 پوشیده شده که با وجود آن‌‌که از ساخت آن سال‌های سال می‌گذرد اما همچنان برای یک ساعت هوشمند نچندان گران‌قیمت محافظت قابل‌قبولی را ارائه خواهد داد.

خانواده Sq 2 در زمینه امکانات پزشکی و ورزشی، از قابلیت‌های استانداردی برخوردارند که در مورد اول یعنی گزینه‌های پزشکی شامل مانیتورینگ ضربان قلب، بررسی سطح اکسیژن خون، دنبال کردن وضعیت خواب، اندازه‌گیری سطح استرس و ردیابی چرخه ماهیانه خانم‌ها می‌شود.

Sq 2 در بخش ورزشی از دنبال کردن 25 فعالیت ورزشی مختلف داخل و خارج خانه از جمله پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا، تنیس و تمرین‌های تناوبی شدید (HIIT) پشتیبانی کرده و همچنان امکان ساخت تمرین‌های ورزشی اختصاصی از طریق اپلیکیشن Garmin Connect از بین بیش از 1,600 فعالیت فیزیکی مختلف را نیز ارائه می‌کند. یک گزینه آشنای دیگر در این بخش مانیتورینگ انرژی با فاکتوری به‌نام باتری بدن (Body Battery) است که با کمک فاکتورهای مختلف، بهترین زمان تمرین و استراحت در طول روز را مشخص می‌کند. Fitness Age یا سن تناسب اندام نیز با کمک گرفتن از معیارهایی همون فعالیت‌های شدید هفتگی، ضربان قلب در حین استراحت و میزان چربی، سن واقعی بدن و اختلاف آن با سن تقویمی شما را محاسبه می‌کند.

مثل هر ساعت هوشمند دیگری، هر دو عضو خانواده Sq 2 امکان نمایش اعلان برنامه‌ها، آلارم تماس وارده و پیامک‌های رسیده را داشته و در صورت اتصال آن‌ها به یک گوشی اندرویدی حتی می‌توان از روی خود ساعت نیز به SMSها پاسخ گفت. از جمله ویژگی‌های جالب توجه در این قسمت امکان ارسال پیغام و مکان لایو و زنده کاربران برای کنتاکت‌های از پیش مشخص شده است که در مواقع خطر می‌تواند به نجات زندگی افراد بی‌انجامد. Sq 2 برای انجام این کار طبیعتا باید به یک اسمارت‌فون از پیش تنظیم شده متصل باشد. هر دوی این مدل‌ها از پرداخت بی‌سیم بدون تماس در شبکه Garmin Pay نیز پشتیبانی می‌کنند.

گارمین به ظرفیت باتری این دو ساعت هوشمند اشاره دقیقی نکرده اما با نگاهی به زمان‌های رسمی آن‌ها که در مقایسه با Venu Sq نسل قبلی با افزایش روبرو شده‌اند می‌توان از بهبود باتری در این دو مدل سخن گفت؛ این دو ساعت با یک بار شارژ با قرار گیری در وضعیتی که شرکت سازنده Smartwatch mode توصیف می‌کند می‌توانند تا 11 روز به‌کار خود ادامه دهند و با فعال کردن حالت صرفه‌جویی باتری این زمان یک روز بیش‌تر شده و به 12 روز می‌رسد. با فعال کردن مسیریابی با به‌کارگیری تنها ماهواره‌های GPS این زمان به 26 ساعت رسیده و با حضور بقیه ماهواره‌های مسیریابی نیز به 20 ساعت کاهش پیدا می‌کند. در نسخه موزیک این مدل در شدیدترین سناریو یعنی استفاده از همه ماهواره‌های مسیریابی و گوش دادن به موسیقی، دوام باتری به 7 ساعت می‌رسد که احتمالا برای یک روز کامل کفایت خواهد کرد.

Garmin Venu Sq 2 در حال حاضر با قیمت 249.99 دلار در بازار آمریکا در دسترس بوده و برای تهیه نسخه موزیک آن نیز باید 50 دلار بیش‌تر یعنی 299.99‌ دلار پرداخت کرد. این دو ساعت با هر دوی آیفون و اندروید سازگار است اما شرکت سازنده به حداقل ورژن سیستم‌عامل برای کارکرد بدون مشکل در این دو پلتفرم اشاره‌ای نکرده است.

منبع : Garmin


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا