اعلام برندگان جوایز GLOMO در پایان MWC 2023 – آیفون 14 پرو، بهترین گوشی هوشمند

نمایش خبر

تاریخ : 1401/12/14        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : Glomo Awards ، جوایز Awards ، کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC) ، Apple iPhone 14 Pro ، اپل Apple
واحد خبر mobile.ir : کنگره جهانی موبایل یا MWC امسال از 27 فوریه 2023 (8 اسفند 1401) در بارسلونا آغاز و در 2 مارچ (11 اسفند) پایان یافت. در رویداد امسال کمپانی‌های عرصه فناوری جدیدترین محصولات و نوآوری‌های خود را در معرض دید همگان قرار دادند؛ از تکنولوژی شارژ سریع 240 واتی در Realme GT3 گرفته تا سری پرچمدارهای Xiaomi 13 که با دوربین‌هایی با نشان لایکا به تولید می‌رسد. جزییات تازه از Nothing Phone (2) – که امسال رونمایی می‌شود – و لوگوی جدید نوکیا – که در 60 سال اخیر تغییر نکرده بود – نیز از دیگر خبرهای جالب MWC 2023 بود. اما متولیان برگزاری کنگره جهانی موبایل، همیشه با اهداء جوایز به بهترین‌ها، این رویداد را خاتمه می‌دهند.

«انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار» – که به اختصار GSMA خوانده می‌شود – سازمان برگزارکننده کنگره جهانی موبایل است. این سازمان هر ساله در پایان این رویداد جوایزی را تحت عنوان «جوایز جهانی موبایل» یا GLOMO به برندگان بخش‌های مختلف رقابت در این رویداد بزرگ اهداء می‌کند. این جوایز به کمپانی‌ها، اشخاص و دولت‌هایی تعلق می‌گیرد که در زمینه نوآوری‌های موبایل، بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشته‌اند. در ادامه نگاهی داریم به برندگان جوایز GLOMO در سال 2023.

جایزه GLOMO در بخش «بهترین گوشی هوشمند» به آیفون 14 پرو تعلق گرفت. در این بخش، پرچمدارهای دیگری مثل پیکسل 7 پرو، Galaxy Z Flip4 ،Nothing Phone (1) و Galaxy Z Fold4 نیز کاندید دریافت جایزه بودند، اما سرانجام داوران به آیفون 14 پرو رأی دادند. GSMA معیار اهداء این جایزه را ترکیبی از عملکرد، نوآوری و رهبری برجسته در ارزیابی گوشی‌های هوشمند بازار بین ژانویه تا دسامبر 2022 اعلام کرده که توسط تحلیلگران، ژورنالیست‌ها و اینفلوئنسرهای مستقل مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

Apple iPhone 14 Pro

علاوه بر بهترین اسمارت‌فون، اپل در یک بخش دیگر یعنی «دیوایس نوآورانه تحول‌آفرین» نیز برنده اعلام شد. جایزه این بخش به قابلیت ارسال پیام اضطراری ماهواره‌ای (موسوم به Emergency SOS) در آیفون‌های سری 14 اختصاص داده شد. به این ترتیب، چنان‌چه کاربر در موقعیتی اضطراری قرار گرفته و آیفون او خارج از پوشش شبکه باشد، می‌تواند مستقیما به ماهواره متصل شده و پیام اضطراری ارسال کند.

مدت زیادی از اعلام وجود این قابلیت در آیفون 14 نگذشته بود که T-Mobile از همکاری خود با SpaceX برای پوشش دادن نواحی مرده (فاقد شبکه) در ایالات متحده خبر داد. مدیاتک نیز اعلام کرد که در تولید چیپ‌ست‌های آینده این شرکت، پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای لحاظ خواهد شد. ناگفته نماند، سایر رقبای اپل در این بخش عبارت بودند از تراشه Tensor 2 (محصول گوگل)، تراشه‌های اسنپ‌دراگون (محصول کوالکام) و سنسور دوربین IMX989 (محصول سونی).

جایزه GLOMO در بخش «بهترین در نمایش» یا Best in Show، در حقیقت به بهترین محصول یا دیوایس عرضه‌شده در MWC داده می‌شود. برنده جایزه امسال در این بخش Motorola Defy Satellite Link نام دارد. این دیوایس – که ساخت شرکت Bullit بوده و در ساختار آن از تراشه مدیاتک استفاده شده – با استفاده از بلوتوث اقدام به برقراری ارتباط با گوشی هوشمند کرده و می‌تواند از هر نقطه کره زمین SMS ارسال کند (به شرط اینکه در آن منطقه دید مستقیم به آسمان داشته باشد). گفتنی‌ست، عینک هوشمند NXTWEAR S (محصول TCL) نیز توانست جایزه بهترین دیوایس متصل مصرفی را دریافت کند.

در ادامه مروری داریم بر برندگان سایر جوایز GLOMO در پایان MWC 2023:

- برنده جایزه رهبری دولتی: دولت هند

- برنده جایزه دست‌آورد مادام‌العمر: مارتین کوپر، مخترع تلفن همراه

- برنده جایزه تکنولوژی موبایل برتر (به انتخاب مدیر ارشد فنی): Base Station یا ایستگاه پایه 5G + AI روی یک تراشه، محصول کمپانی EdgeQ

- برنده جایزه بهترین زیرساخت شبکه موبایل: شرکت هواوی برای MetaAAU Series

- برنده جایزه بهترین پیشرفت غیرمنتظره در حوزه فناوری موبایل: هواوی برای سیستم رادیویی پرتوسازی FDD

- برنده جایزه بهترین پیشرفت غیرمنتظره در حوزه نرم‌افزار شبکه موبایل: کمپانی Rakuten Symphony برای پلتفرم Symworld

- برنده جایزه بهترین پیشرفت غیرمنتظره در حوزه فناوری دیجیتال برای کمپانی‌های به ارزش زیر 10 میلیون دلار: Base Station یا ایستگاه پایه 5G + AI روی یک تراشه، محصول کمپانی EdgeQ

- برنده جایزه بهترین راه‌کار امنیتی موبایل: کمپانی IDEMIA برای سیم‌کارت نسل پنجمی eXtraOne

- برنده جایزه چالش صنعت 5G: شرکت‌های Midea، هواوی و China Mobile به خاطر بزرگ‌ترین کارخانه سراسر متصل به 5G در سراسر دنیا

- برنده جایزه بهترین راه‌کار ابری: کمپانی Rakuten Symphony برای Symworld Cloud

منبع : GSMA


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا