MWC 2023 - معرفی Cat S75 مجهز به سرویس پیام‌رسان دوطرفه ماهواره‌ای و تراشه Dimensity 930

نمایش خبر

تاریخ : 1401/12/8        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC) ، گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، گوشی مقاوم Rugged Phone ، دایمنسیتی 930 Dimensity 930 ، اتصال ماهواره‌ای Satellite Connection ، Motorola Defy 2 ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : اواخر نوامبر 2022 مجموعه Bullitt Group از همکاری خود با مدیاتک برای ارائه نخستین گوشی مجهز به قابلیت پیام‌رسانی دوطرفه از طریق ماهواره خبر داده بود. حالا این شرکت در روز 24 فوریه 2023 (5 اسفند 1401) و در کنگره جهانی موبایل دو محصول مجهز به سرویس پیام‌رسان دوطرفه ماهواره‌ای خود را به طور هم‌زمان به نمایش گذاشت. این دو دستگاه با نام‌های Cat S75 و Motorola Defy 2 از نظر مشخصات پردازشی شباهت کاملی با یکدیگر دارند و تفاوت آن‌ها به طراحی این دو مدل از نظر دوربین سلفی و بافت بدنه پشتی باز می‌گردد. Cat S75 قرار است در اروپا، خاورمیانه و آفریقا عرضه شود و Defy 2 در اختیار کاربران آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و کانادا قرار خواهد گرفت.

اسمارت‌فون مقاوم Cat S75 در نگاه اول شبیه یک اسمارت‌فون معمولی به نظر می‌رسد. این گوشی که در اندازه‌های 171x80x11.9 میلی‌متر طراحی شده، 268 گرم وزن دارد و تنها در رنگ مشکی به تولید می‌رسد.

صفحه نمایش این محصول یک نمونه 6.58 اینچی IPS LCD است و با داشتن رزولوشن فول اچ‌دی پلاس معادل 2400x1080 پیکسل، نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی را ارائه می‌دهد. نسبت تصویر گوشی 20:9 بوده و از تراکم پیکسلی 400ppi برخوردار است. نمایشگر دستگاه با پوشش مقاوم Gorilla Glass Victus محصول کمپانی کورنینگ محافظت می‌شود. همچنین مطابق اعلام شرکت سازنده، بخش بیرونی دستگاه با فناوری +Hygiene مجموعه Bullitt پوشانده شده که پوشش ویژه‌ای حاوی یون‌های نقره ضد میکروبی است.

در پشت دستگاه مجموعه‌ای از سه دوربین به چشم می‌خورد که دوربین اصلی یک نمونه 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است و یک ماژول اولترا واید 8 مگاپیکسلی با f/2.2 و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی در کنار آن قرار دارند. ناگفته نماند که Bullitt این گوشی را به قابلیت عکاسی زیر آب هم مجهز کرده است. دوربین سلفی دستگاه هم یک نمونه 8 مگاپیکسلی است که در حفره‌ای واقع در مرکز بخش بالایی صفحه‌نمایش پانچ شده است.

اگر چه سرویس‌ پیام‌رسان ماهوا‌ره‌ای پیش از این توسط اپل نیز معرفی شده بود، اما طرح اپل ویژگی‌های محدود برای تماس‌ در شرایط اضطراری را در بر می‌گیرد. حال آن که محصولات تازه Bullitt Group امکانات ارتباط کامل با خانواده و دوستان را تقریبا در هر نقطه از جهان با هر شرایط آب و هوایی فراهم می‌سازند.

کاربران با استفاده از امکانات Cat S75 قادر خواهند بود برای دیگران متن ارسال کنند و مخاطب نیز متن را به صورت پیامک ساده دریافت خواهد کرد؛ بدون آن که به تجهیزات یا نرم‌افزار خاصی نیاز باشد. البته دریافت‌کننده پیام برای پاسخ‌گویی باید از اپلیکیشن رایگان Bullitt استفاده کند که برای هر دو پلتفرم iOS و اندروید در دسترس قرار گرفته است.

این گوشی همراه با 3 ماه استفاده رایگان آزمایشی از سرویس Bullitt Satellite Messenger Essentials ارائه می‌شود که اجازه ارسال ماهانه 30 پیام مستقیم به ماهواره را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. پس از پایان دوره آزمایشی نیز طرح‌های مختلفی برای استفاده از خدمات ماهواره‌ای وجود دارد که ارزان‌ترین آن‌ها حدود ۵ یورو در ماه است و کاربر می‌تواند بر اساس نیاز خود، از میان برنامه‌های انعطاف‌پذیر و گوناگون ارائه‌شده توسط شرکت، یکی را انتخاب کند. این طرح‌ها در کنار امکان استفاده همیشگی از ارسال پیام اضطراری ارائه می‌شود و مشترکان می‌توانند در هر زمان به صورت رایگان به مراکز پاسخ‌گویی اضطراری FocusPoint International دسترسی داشته باشند.

این قابلیت‌ها همه با تکیه بر تراشه 6 نانومتری Dimensity 930 مدیاتک و مودم 3GP-NTN آن برای شبکه‌های غیرزمینی امکان‌پذیر شده است. این چیپ‌ست 8 هسته‌ای به 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 مجهز شده و پردازنده گرافیکی آن IMG BXM-8-256 است. رم دستگاه 6 گیگابایت ظرفیت دارد و در کنار آن 128 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده که می‌تواند از طریق اسلاتmicroSDXC افزایش یابد.

محصول تازه Bullitt از نظر نرم‌افزاری به پلتفرم اندروید 12 مجهز شده که قدری نومیدکننده به نظر می‌رسد، اما شرکت سازنده امکان به‌روزرسانی سیستم‌عامل گوشی به نسخه 13 و 14 اندروید را وعده داده است. به‌ علاوه، برای Cat S75 تا 5 سال پچ‌های امنیتی (شامل دریافت پچ‌ها به صورت سه‌ماهه تا 3 سال و دریافت SMRهای اضطراری تا 2 سال) نیز ارائه خواهد شد.

این گوشی از نظر سخت‌افزاری نه تنها از درجه حفاظت IP68 بهره می‌برد، بلکه با داشتن استاندارد IP69K در برابر فشار و دمای بالا مقاوم است و کاربر می‌تواند در صورت نیاز آن را با آب و صابون شست‌شو دهد یا از دستمال الکلی مرطوب برای تمیز کردن آن استفاده کند. Cat S75، همان طور که از محصولی در این کلاس انتظار می‌رود، ضد آب است و می‌تواند به مدت 35 دقیقه در آبی به عمق 5 متر دوام داشته باشد. همچنین این گوشی در آزمایش سقوط نیز از ارتفاع 1.8 متری روی صفحات فولادی رها شده و با مشکلی مواجه نشده است. در زمینه مقاومت دمایی هم با انجام آزمایش MIL-SPEC-810H برای دمای شدید (30- درجه سانتی‌گراد تا 75+ درجه سانتی‌گراد) تست شده و تا 24 ساعت در برابر رطوبت بالا، مه نمکی و لرزش نیز مقاومت دارد.

تامین انرژی این دستگاه را یک باتری غیرقابل تعویض 5,000 میلی‌آمپر ساعتی بر عهده دارد که از شارژر سیمی 15 واتی و فناوری شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کند. همچنین به گفته Bullitt با یک بار شارژ گوشی می‌توان دو روز کامل با آن کار کرد.

حسگر اثر انگشت Cat S75 در پشت دستگاه قرار دارد و یک دکمه قابل برنامه‌ریزی هم در کناره گوشی دیده می‌شود که می‌توان از آن برای فعال کردن اپلیکیشن Bullitt Satellite Messenger استفاده کرد. همچنین ظاهرا شرکت سازنده یک دکمه SOS برای موارد اضطراری در این اسمارت‌فون در نظر گرفته است.

برخورداری از ارتباطات نسل پنجم، بلوتوث 5.1، وای‌فای دوبانده، NFC و درگاه USB-C از جمله امکانات ارتباطی این گوشی مقاوم به شمار می‌رود. به علاوه گفتنی است که Cat S75 از سامانه‌های مسیریابی GPS (در دو باند L1 و L5)، GLONASS ،Galileo و Baidou پشتیبانی می‌کند.

پیش‌سفارش Cat S75 از روز معرفی آغاز شده و قرار است از سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی عرضه شود. علاقه‌مندان می‌توانند این محصول را از طریق اپراتورها یا کانال‌های ‌فروش منتخب در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) با قیمت 599 یورو (549 پوند) سفارش دهند.گفتنی است که این مبلغ استفاده سه‌ماهه از خدمات پیام‌رسان ماهواره‌ای دوطرفه را نیز شامل می‌شود.

منبع : Bullitt Group


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا