معرفی اعضای جدید خانواده Magic5 - مجیک 5 پرو با Snapdragon 8 Gen 2‌ و سه دوربین 50 مگاپیکسلی

نمایش خبر

تاریخ : 1401/12/8        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 8 جن 2 Snapdragon 8 Gen 2 ، کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC) ، Honor Magic5 Pro ، Honor Magic5 ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : شرکت آنر در جریان رویداد MWC 2023 در روز دوشنبه 27 فوریه 2023 (8 اسفند 1401) از دو گوشی جدید در سری مجیک با نام‌های Magic5 و Magic5 Pro رونمایی کرده است؛ از این خانواده چندی پیش گوشی میان‌رده Magic5 Lite با پردازنده Snapdragon 695 معرفی شد اما دو عضو جدید این سری مشخصات کاملا بالاتری داشته و مجیک5 پرو را می‌توان یک پرچمدار واقعی با مشخصاتی در سطح بهترین‌های این کلاس قلمداد کرد. مجیک5 و مجیک5 پرو را باید جانشینانی برای Magic4 و Magic4 Pro سال قبل دانست اما هنوز خبری از نسخه Ultimate به سبک سال گذشته نیست. هردوی این گوشی‌ها نسبت به مدل‌های سال قبل باتری‌های بهتری دارند و دوربین‌های بهتری را به‌کار گرفته‌‌اند.

Honor Magic5 Pro

مجیک5 پرو در نگاه اول به مجیک4 پرو سال گذشته شباهت دارد و المان‌های آشنایی همچون نمایشگر با لبه‌های خمیده، حفره پانچی بیضی‌شکل در کناره سمت چپ و مجموعه دوربین‌های بزرگ در مرکز بخش پشتی آن، هم‌خانواده بودن این دو مدل را آشکار می‌سازند. با در کنار هم قرار دادن این دو مدل اما تفاوت‌های متعددی ظاهر می‌شود که در صدر آن‌ها باید به شکل متفاوت محوطه دوربین‌ها اشاره کرد که حالا هم‌رنگ بدنه بوده و فرم آن از اولین تصویر منتشر شد از سیاه‌چاله مرکز راه شیری الهام گرفته شده است. کاهش محسوس خمیدگی لبه‌های صفحه‌نمایش دیگر نکته جدید در طراحی این مدل است که اندکی به افزایش عرض دستگاه منجر شده اما از طرف دیگر امتداد این خمیدگی به بالا و پایین، طول آن را کاهش داده است.

مجیک 5 پرو در حالت استاندارد در پنج رنگ مشکی، سبز، آبی، ارغوانی و نارنجی در دسترس قرار دارد که این آخری برخلاف نسخه‌های دیگر از رنگ طلایی برای حاشیه پیرامونی و محوطه لنزهای دوربین بهره می‌برد. ابعاد گوشی 8.77×76.7×162.9 میلی‌متر است که مقایسه آن با مجیک 4 پرو سال گذشته با ابعاد 9.15×74.7×163.6 به‌جز افزایش 2 میلی‌متر عرض (به‌دلیل کاهش خمیدگی جانبی) در هر دو مورد دیگر ابعاد کوچک‌تری را نشان می‌دهد. وزن این گوشی نسبت به قبل تنها 4 گرم بیش‌تر شده و به 219 گرم رسیده که این با توجه به ثابت بودن اندازه صفحه‌نمایش و ارتقاء 500 میلی آمپر ساعتی ظرفیت باتری دستاورد بسیار ارزشمندی به‌نظر می‌رسد.

مجیک5 پرو طبق انتظار از یک پرچمدار از استاندارد مقاومت IP68 بهره می‌برد و بدین‌ترتیب مشکلی در برخورد با گرد و خاک و غوطه‌وری در آب شفاف (با عمق و زمان مشخص) ندارد.

صفحه‌نمایش گوشی طبق انتظار از یک پرچمدار از نوع LTPO انتخاب شده و نرخ رفرش 120 هرتزی آن بسته به محتوا تا 1 هرتز نیز قابل کاهش خواهد بود. این پنل OLED که به‌گفته شرکت سازنده 92.33 درصد از روی دستگاه را پوشانده از ابعاد 6.81 اینچی و وضوح 1312×2848 پیکسلی برخوردار است که تراکم پیکسلی آن را به 461ppi می‌رساند.

حداکثر روشنایی نقطه‌ای این صفحه‌نمایش 10 بیتی 1,800 نیت اعلام شده و فرکانس سیستم کاهش نور PWM در آن نیز 2,160 هرتز است. این نمایشگر که به‌گفته شرکت سازنده با کسب امتیاز 151 در حال حاضر در جایگاه برترین صفحه‌نمایش در سایت ارزیابی DXOMARK قرار دارد از نمایش محتوای +HDR10 پشتیبانی کرده و با ارائه Delta E نزدیک به 0.27 در زمینه دقت رنگ نیز حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد. سنسور اثر انگشت دستگاه نیز درون صفحه‌نمایش جای دارد.

بالای پنل در کنار سمت چپ به یک حفره بیضی‌شکل نچندان کوچک بر می‌خوریم که به همین صورت در مجیک4 پرو نیز حضور داشت؛ درون این حفره مثل قبل یک دوربین 12 مگاپیکسلی سلفی (بدون فوکوس خودکار) همراه با یک حسگر سه‌بعدی عمق قرار گرفته که جدا از کمک به دوربین اصلی برای برداشت پرتره‌های با کیفیت، جهت تشخیص چهره دقیق و آن‌چه 3D face unlock نامیده می‌شود نیز به‌کار می‌رود. دوربین سلفی از میدان دید 100 درجه‌ای و گشودگی دیافراگم لنز f/2.4 برخوردار بوده و امکان برداشت ویدئوی 4K را ارائه می‌دهد.

در حالی‌که مجیک 4 پرو به سه دوربین شامل واحد 50 مگاپیکسلی اصلی، 50 مگاپیکسلی اولتراواید و 64 مگاپیکسلی تله‌فتوی پریسکوپی مجهز بود این شرایط در مجیک 5 پرو تغییر کرده و هر سه دوربین این قسمت از وضوح 50 مگاپیکسلی برخوردارند؛ دوربین اصلی گوشی بدون تغییر نسبت به گذشته از OIS و لرزه‌گیر دیجیتال برخوردار بوده و حداکثر وضوح برداشت ویدئو در آن به 4K می‌رسد اما از این لحظه به‌بعد شرایط این دوربین کاملا تغییر می‌کند. سنسور این دوربین از اندازه 1/1.56 اینچ پیشین حالا کاملا بزرگ‌تر شده و به 1/1.12 اینچ رسیده و پیکسل‌های 1.4 میکرونی آن نیز نسبت به پیکسل‌های 1 میکرونی مدل قبلی با افزایش چشمگیری روبرو شده‌اند. دیگر نکات برتر این دوربین نسبت به قبل در لنز آن نهفته است؛ جایی‌که تعداد اجزای لنز از 7 به 8 قطعه افزایش پیدا کرده و گشودگی دیافراگم نیز با تغییر از f/1.8 به f/1.6 نوید دریافت نور کاملا بالاتری را می‌دهد.

دوربین 50 مگاپیکسلی دوم ظاهرا با تغییرات کم‌تری روبرو شده و همچنان از میدان دید 122 درجه‌ای و امکان تصویربرداری ماکرو به‌لطف پشتیبانی از فوکوس خودکار برخوردار است. گشودگی دیافراگم لنز مقابل این دوربین البته بیش‌تر شده و از f/2.2 به f/2.0 رسیده است.

دوربین 50 مگاپیکسلی سوم یک نمونه تله‌فتوی پریسکوپی با 3.5 برابر زوم اپتیکال و 100 برابر زوم دیجیتال است که از لرزه‌گیر اپتیکال (OIS) بهره می‌برد و دیافراگم لنز f/3.0 آن نسبت به f/3.5 حاضر در مجیک 4 پرو گشوده‌تر شده است.

در کنار این مجموعه یک سیستم فوکوس لیزری 8 در 8 زمان پرواز دیده می‌شود که با تشخیص آنی و در لحظه اطلاعات عمق میدان امکان فوکوس سریع‌تر و دقیق‌تر را فراهم می‌کند.

در پایین نیز همراه با فلش‌های LED، حسگر لرزش نور (flicker sensor) و سنسور تشخیص گرمای رنگ جای دارند که اولی لرزش و سوسو زدن نور در حین برداشت تصویر را کاهش می‌دهد و دومی برداشت صحیح رنگ‌های تصویر را ممکن می‌سازد.

پردازنده دستگاه طبق انتظار از نوع Snapdragon 8 Gen 2 انتخاب شده که در اغلب قریب به اتفاق دیگر گوشی‌های پرچمدار نیز به‌کار گرفته شده رم دستگاه 12 گیگابایت ظاهرا از نوع LPDDR5 X انتخاب شده و 512 گیگابایت حافظه UFS 4.0 دارد.

ظرفیت باتری گوشی با پرش بزرگی از 4,600mAh سال گذشته به 5,100 میلی آمپر ساعت ارتقاء پیدا کرد اما توان شارژر آن کم‌تر شده و از 100 وات به 66 وات رسیده است. این ماجرا برای شارژ بی‌سیم این گوشی نیز تکرار شده و در این‌جا نیز حداکثر توان مورد پشتیبانی مجموعه از 100 به 50 وات رسیده است.

پشتیبانی از شبکه‌های 4G و 5G،‌ وای‌فای دو باند ax و be (نسخه 6 و 7)، بلوتوث 5.2، مسیریاب‌های ماهواره‌ای (ظاهرا دو فرکانسی)، NFC و اینفرارد گزینه‌های ارتباطی دستگاه را تشکیل می‌دهند.

Honor Magic5 Pro با سیستم‌عامل اندروید 13 و رابط کاربری MagicOS 7.1 در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی با قیمت 1,199 یورو به بازار عرضه می‌شود.

Honor Magic5

مجیک 5 را در یک نگاه می‌توان به‌سادگی از نسخه پرو تشخیص داد جایی‌که به‌رغم یکسان بودن طراحی دوربین‌های‌پشتی، حفره پانچی بالای صفحه‌نمایش حالا به مرکز منتقل شده و یک سوراخ تکی را شامل می‌شود. مجیک 5 که در دو رنگ مشکی و آبی در دسترس قرار دارد از ابعاد 7.8×75.5×161.4 میلی‌متری برخوردار بوده و 191 گرم وزن دارد. این گوشی فاقد استاندارد مقاومت IP است.

صفحه‌نمایش گوشی همچنان از نوع OLED است اما تقریبا همه چیز دیگر در مورد آن تغییر کرده و با پنل ساده‌تری روبرو می‌شویم. این صفحه‌نمایش 6.73 اینچی از وضوح 1224×2688 پیکسلی با تراکم 438ppi بهره می‌برد و حداکثر روشنایی نقطه‌ای آن نیز 1,600nits است. حداکثر نرخ رفرش این پنل همچنان 120 هرتز است اما در غیبت فناوری LTPO از امکان تغییر گسترده در نرخ رفرش این پنل خبری نیست. دوربین سلفی گوشی ظاهرا همان 12 مگاپیکسلی بدون فوکوس خودکار حاضر در نسخه پرو است که از f/2.4، میدان دید 100 درجه‌ای و برداشت ویدئوی 4K پشتیبانی می‌کند. طبیعتا در غیبت سنسور عمق در کنار دوربین سلفی، خبری از بازگشایی قفل رابط کاربری با تشخیص چهره سه‌بعدی در این گوشی نیست. سنسور اثر انگشت اما هنوز درون پنل جای دارد.

دوربین اصلی گوشی یک نمونه 54 مگاپیکسلی با اندازه سنسور 1/1.49 اینچ و گشودگی دیافراگم f/1.9 است که از OIS پشتیبانی نمی‌کند و برداشت ویدئوی 4K در آن تغییری نکرده است.

آنر خوشبختانه فوکوس خودکار را از دوربین 50 مگاپیکسلی اولتراواید حذف نکرده و ظاهرا همان دوربین نسخه پرو با میدان دید 122 درجه‌ای، گشودگی دیافراگم f/2.0 و امکان برداشت عکس از فاصله بسیار نزدیک 2.5 سانتی‌متری در این‌جا نیز حضور دارد.

دوربین سوم یک 32 مگاپیکسلی تله‌فتوی ساده با میدان دیدی معادل 2.5 برابر زوم اپتیکال است که از OIS پشتیبانی کرده و گشودگی دیافراگم لنز آن نیز f/2.4 اعلام شده است. سیستم فوکوس لیزری از این مجموعه حذف شده اما حسگر لرزش نور (flicker sensor) و سنسور تشخیص گرمای رنگ همچنان در پایین دیده می‌شوند.

مجیک 5 از همان پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 برخوردار است و 8 یا 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد. باتری دستگاه نیز تغییری نکرده و همان 5,100 میلی امپر ساعت پیشین با شارژر 66 واتی‌ست. این گوشی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند. گزینه‌های ارتباطی این مدل نیز به‌قرار سابقند.

Honor Magic5 با سیستم‌عامل اندروید 13 و رابط کاربری MagicOS 7.1 از سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی با قیمت 899 یورو برای نسخه 8GB/256GB به بازار ارائه می‌شود.


به روزرسانی - قیمت آنر مجیک 5 پرو در بازار ایران

گوشی آنر Magic5 Pro به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی آنر Magic5 Pro از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Honor


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا