MWC 2022 - معرفی Honor Magic4 و Magic4 Pro با Snapdragon 8 Gen 1 و دوربین‌های 50 مگاپیکسلی

نمایش خبر

تاریخ : 1400/12/10        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 8 جن 1 Snapdragon 8 Gen 1 ، Honor Magic4 ، Honor Magic4 Pro ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : شرکت آنر در روز دوشنبه 28 فوریه 2022 (9 اسفند 1400) از دو پرچمدار جدید با نام‌های Magic4 و Magic4 Pro رونمایی کرد؛ این دو مدل که جایگزین نسل قبلی خود یعنی Magic3 و Magic3 Pro می‌شوند هر دو به پروسسور Snapdragon 8 Gen 1 مجهز بوده، سنسور دوربین اصلی آن‌ها ظاهرا بدون تغییر نسبت به سال قبل همان 50 مگاپیکسلی پیشین است و دوربین‌های اولتراواید یکسانی دارند. شرایط این دو مدل از این لحظه به بعد اما تغییر کرده و نسخه پرو در طراحی، صفحه‌نمایش، دوربین تله‌فتو، باتری و شارژر با تفاوت‌های آشکاری نسبت به مجیک 4 روبرو شده است. مجیک 4 پرو بدین‌ترتیب در کنار بهترین‌های این کلاس یکی از پیشرفته‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار است.

Magic4 و Magic4 Pro در نگاه اول ظاهر مشابه‌ای داشته و هردو به صفحه‌نمایشی بزرگ با کناره‌های خمیده و یک مجموعه دوربین عظیم در بخش پشتی مجهز شده‌اند که آنر آن را The Eye of Muse (چشم الهام‌بخش) می‌نامد. بررسی دقیق‌تر این دو مدل اما تفاوت‌هایی را آشکار می‌کند که شاید در نگاه اول از دید پنهان شده‌اند. تغییر اول به خمیدگی صفحه‌نمایش نسخه پرو در هر چهار کناره آن تعلق دارد که ظاهر بسیار پیشرفته‌تری را به نمایش گذاشته و در مقایسه با مجیک 4 با دو کناره خمیده در چپ و راست تفاوت قابل ملاحظه‌ای را ایجاد می‌کند. تغییر بعدی رانیز باید در بخش جلویی و محوطه دوربین سلفی جست‌وجو کرد که در نسخه پرو یک بریدگی قرصی‌شکل در کناره سمت چپ بوده و در مجیک 4 یک حفره پانچی ساده در مرکز است.

سایز صفحه‌نمایش در این دو گوشی تفاوتی ندارد و از این رو حداقل در طول و عرض انتظار ابعاد مشابهی را از این دو گوشی داریم؛ امری‌که در عمل نیز به وقوع می‌پیوندد. مجیک 4 از طول و عرض به‌ترتیب 163.6 و 74.5 میلی‌متری برخوردار است و در مجیک 4 پرو نیز با طول و عرض 163.6 و 74.7 میلی‌متری روبرو می‌شویم. این شباهت در زمینه ضخامت و وزن اما تکرار نمی‌شود و با وجود استفاده از یک باتری قوی‌تر در نسخه عادی، احتمالا به‌دلیل تفاوت در ماژول دوربین پریسکوپی و برخی موارد داخلی دیگر، ضخامت و وزن مجیک 4 پرو بیش‌تر است. مجیک 4 از ضخامت 8.8 میلی‌متری و وزن 199 گرمی برخوردار است اما همتای پروی آن 9.15 میلی‌متر ضخامت داشته و وزن آن نیز به 215 گرم می‌رسد. نسخه پروی این گوشی از استاندارد مقاومت IP68 برخوردار است در حالی‌که در مجیک 4 این استاندارد به IP54 تقلیل پیدا می‌کند که غوطه‌وری در آب جایی در آن ندارد.

اندازه صفحه‌نمایش OLED هر دو گوشی 6.81 اینچ است اما جدا از تفاوت اندک در وضوح آن‌ها (1312×2848 پیکسل در نسخه پرو و 1224×2664 پیکسل در نسخه عادی) از نظر خمیدگی کناره‌ها هم متفاوت از یکدیگر بوده و در Magic4 Pro، علاوه بر خمیدگی در چپ و راست، اندکی خمیدگی در بالا و پایین نمایشگر نیز دیده می‌شود.

صفحه‌نمایش هر دو گوشی از نوع 120 هرتزی LTPO بوده و به‌گفته شرکت سازنده امکان تغییر نرخ رفرش بسته به سناریوی استفاده از دستگاه از 1 تا 120 هرتز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. فناوری کاهش نور PWM با فرکانس 1,920‌ هرتزی،‌ دیگر گزینه مشترک مابین این دو پنل است که از جایگاه بالای آنر در این بخش سخن می‌گوید.

بالای صفحه‌نمایش مجیک 4 به یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی f/2.4 بر می‌‌خوریم که در غیاب فوکوس خودکار از EIS پشتیبانی می‌کند و حداکثر وضوح فیلم‌برداری آن نیز به 4K می‌رسد. این دوربین از تشخیص چهره نیز پشتیبانی می‌کند.

در مجیک 4 پرو به‌جز همین دوربین از یک سنسور عمق میدان نیز استفاده شده که امکان تشخیص چهره پیشرفته 3 بعدی را فراهم می‌‌کند.

سنسور اثر انگشت در هر دو مدل درون صفحه‌نمایش قرار دارد اما نوع آن در این دو گوشی متفاوت بوده و در حالی‌که مجیک 4 ظاهرا از یک سنسور نوری عادی استفاده می‌کند، این حسگر در مجیک 4 پرو از نوع سریع و پیشرفته اولتراسونیک سه‌بعدی کوالکام انتخاب شده است.

دوربین اصلی بخش پشتی در هر دو گوشی یک 50 مگاپیکسلی 1/1.56 اینچی‌ ظاهرا از نوع Sony IMX766 است که در نسل قبلی این دو گوشی نیز حضور داشت. پیکسل‌های 1 میکرونی این دوربین با ترکیب چهار پیکسل در یک پیکسل به ابعاد 2 میکرونی افزایش پیدا می‌کنند و روی کاغذ عملکرد رضایت‌بخشی را در محیط‌های با نور کم به نمایش می‌گذارند. در مقابل این دوربین لنزی 7 مرحله‌ای با f/1.8 قرار گرفته که این آخری در مقایسه با همتایان پیشین این خانواده یک پله گشوده‌تر شده است. دوربین 50 مگاپیکسلی دوم این قسمت نیز بین هر دو گوشی مشترک بوده و سنسور 1/2.5 اینچی آن لنزی با f/2.2 و میدان دید 122 درجه‌ای را پیش روی خود می‌بیند. این دوربین به فوکوس خودکار مجهز است و برای عکاسی از فاصله بسیار نزدیک نیز می‌توان از آن سود جست.

دوربین سوم در هر دو مدل یک نمونه تله‌فتوی پریکسوپی‌ست و برای بزرگ‌نمایی تصویر به‌کار می‌رود مشخصات این دوربین اما در مجیک 4 و مجیک 4 پرو با هم متفاوت بوده و نگفته پیداست که مدل پرو در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد.؛ در Magic4 Pro از یک دوربین 64 مگاپیکسلی تله‌فتوی پریکسوپی با سنسور 1/2 اینچی و لنزی با دیافراگم f/3.5 استفاده شده که تا 3.5 برابر زوم اپتیکال و 100 برابر زوم دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. این دوربین به فوکوس خودکار مجهز بوده و لرزه‌گیر اپتیکال یا OIS نیز در لیست امکانات آن به چشم می‌خورد.

دوربین پریسکوپی Magic4 یک نمونه 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری و زوم دیجیتال 50 برابری‌ست که دیافراگم لنز آن f/3.4 بوده و طبیعتا از فوکوس خودکار و OIS پشتیانی می‌کند. در هر دو دوربین حسگری به نام Flicker Sensor در این قسمت جای دارد که وظیفه آن کاهش پرش یا فلیکر در تصویر در حین برداشت عکس توصیف شده است. این دو مدل همچنین به یک مکانیزم فوکوس لیزری زمان پرواز نیز در این بخش مجهز شده‌اند.

پردازش در هر دو گوشی با چیپ‌ست 4 نانومتری پیشرفته Snapdragon 8 Gen 1 انجام می‌شود که 1 هسته Cortex-X1، سه هسته A710 و چهار هسته A510 همراه با گرافیک Adreno 730 دارد. هر دو گوشی ظاهرا 8 یا 12 گیگابایت رم دارند و حافظه داخلی آن‌ها نیز جدا از دو حافظه‌ مشترک 256 یا 512 گیگابایتی در یک نسخه 128 گیگابایتی نیز برای ورژن عادی در دسترس خواهد بود.

یکی دیگر از تفاوت‌های تعیین‌کننده مابین این دو مدل در بخش باتری آن‌ها به‌وقوع می‌پیوندد؛ جایی‌که مجیک 4 به یک باتری 4,800 میلی آمپر ساعتی با شارژر سیمی 66 واتی مجهز شده است اما در مجیک 4 پرو با وجود کاهش ظرفیت باتری به 4,500mAh، سرعت شارژ سیمی به 100 وات رسیده و حالا از شارژ بی‌سیم 100 واتی نیز در آن پشتیبانی می‌شود که می‌‌تواند 50 درصد از ظرفیت باتری را تنها در عرض 15 دقیقه شارژ کند. کل پروسه شارژ سیمی در مجیک 4 پرو نیز به‌گفته شرکت سازنده تنها 30 دقیقه به‌طول می‌انجامد.

پشتیبانی از 5G، وای‌فای نسخه 6، بلوتوث 5.2،‌ مسیریاب‌های ماهواره‌ای دو فرکانسی، اتصال NFC و درگاه اینفرارد از جمله راه‌های ارتباطی قابل ذکر در این مجموعه بوده و با وجود اسپیکرهای استریو، خبری از جک هدست در آن‌ها نیست.

Honor Magic4 و Magic4 Pro با سیستم‌عامل اندروید 12 و رابط کاربری Magic UI 6.0 از سه‌ماهه دوم سال 2022 به بازار عرضه می‌شوند. قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه 8GB/256GB مجیک 4 و مجیک 4 پرو به‌ترتیب 899 و 1,099 یورو اعلام شده است.

منبع : Honor


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا