معرفی Nokia G22 - میان‌رده جدید HMD با قابلیت تعمیر آسان و بی‌دردسر

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1401/12/6        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، حق تعمیر Right to Repair ، Nokia G22 ، نوکیا Nokia
واحد خبر mobile.ir : مجموعه HMD از گوشی میان‌رده جدیدی به نام Nokia G22 رونمایی کرده که جدا از امکانات نچندان فوق‌العاده آن، در زمینه تعمیر آسان و تعویض قطعات در سطح کاملا متفاوتی ظاهر شده است. بر پایه اعداد منتشر شده از سوی موسسات تحقیقاتی علت اصلی تعویض یک گوشی از طرف کاربران ایجاد مشکل در تعمیر قطعات حیاتی آن همچون صفحه‌نمایش و باتری بوده و پیچیدگی انجام و قیمت بالای قطعات تعویضی مانعی بر سر راه تعمیر دستگاه به‌حساب می‌آید. نوکیا G22 در همین راستا با درجه بالایی از تعمیرپذیری ارائه شده و تعویض قطعات اصلی در آن به‌آسانی و بدون نیاز به دانش فنی خاصی قابل انجام است. نوکیا قطعات و ابزار تعمیراتی مورد نیاز این گوشی را با همکاری سایت iFixit ارائه می‌کند.

پیش از پرداختن به مشخصات G22 بهتر است امکانات و ویژگی‌های خاص آن در زمینه تعمیر و تعویض قطعات را بررسی کنیم؛ HMD در G22 با حذف نیاز به حرارت برای کنار زدن کاور بخش پشتی و الکل برای درآوردن باتری، تعمیر و تعویض برخی از قطعات دستگاه را آسان کرده است. تعویض باتری در این مدل به‌این ترتیب به‌گفته شرکت سازنده تنها به 5 دقیقه زمان نیاز داشته و قطعات مورد نیاز برای انجام این کار مثل پین دسترسی به سیم‌کارت، پیک گیتار برای گشودن شکاف بین بخش‌های پلاستیکی و پیچ‌گوشتی مخصوص نیز فراهم شده است.

در یک تعمیر پیچیده‌تر برای دسترسی به صفحه‌نمایش و تعویض آن در G22 نیز تنها 20 دقیقه صرف زمان کافی خواهد بود. البته نگفته پیداست که مثل همیشه برای تعمیرات تخصصی‌تر همچنان می‌توان روی کمک تعمیرکاران حرفه‌ای حساب کرد. کاور بخش پشتی دستگاه به‌طور کامل و 100 درصدی با پلاستیک بازیافتی ساخته شده و بسته‌بندی آن نیز از مواد دارای مجوز FSC تشکیل شده است. از جمله قیمت‌های در نظر گرفته شده برای قطعات تعویضی این گوشی می‌توان به باتری 23 پوندی، نمایشگر 50 پوندی و پورت شارژ 19 پوندی اشاره کرد.

با گذر از این موارد با گوشی نسبتا ساده و رده پایینی روبرو می‌شویم که به یک صفحه‌نمایش 6.52 اینچی اچ‌دی پلاس 90 هرتزی با پوشش محافظتی Gorilla Glass 3 مجهز شده است. این گوشی که در دو رنگ آبی و خاکستری تولید شده است از حاشیه‌های نسبتا ضخیمی در پیرامون صفحه‌نمایش بهره می‌برد و دوربین سلفی حاضر در بریدگی V شکل بالای پنل آن نیز یک نمونه 8 مگاپیکسلی ساده است. این دوربین امکان بازگشایی قفل سیستم‌عامل با تشخیص چهره از روی ماسک را داراست و سنسور اثر انگشت آن نیز در کناره دستگاه جای دارد.

در بخش پشتی در نگاه اول سه لنز دوربین در کناره سمت چپ دیده می‌شود اما عملا با کنار گذاشتن دو واحد تزیینی 2 مگاپیکسلی برداشت عکس از فاصله نزدیک و محو کردن پس‌زمینه (در حالت پرتره) تنها به یک دوربین واقعی یعنی دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بر می‌خوریم.

پردازش در Nokia G22 با یک پروسسور سطح میانی رو به پایین یعنی Unisoc T606 انجام می‌شود که دو هسته Cortex-A75، شش هسته A55 و گرافیک Mali-G57 تک هسته‌ای دارد. این چیپ‌ست البته از نظر مصرف انرژی چندان فوق العاده نیست و با لیتوگرافی 12 نانومتری در مقایسه با همتایان 6، 5 و حتی 4 نانومتری این رده انرژی بیش‌تری مصرف می‌کند. حافظه داخلی قابل ارتقاء گوشی 64 گیگابایت است و 4 گیگابایت رم دارد. حافظه رم این گوشی را با کمک حافظه داخلی می‌توان تا 2 گیگابایت دیگر به‌صورت مجازی ارتقاء داد.

ظرفیت باتری گوشی 5,050 میلی آمپر ساعت است که برای مدلی در این رده ظرفیت بالایی به‌حساب می‌آید. G22 از نظر سرعت شارژ نیز همچنان راضی‌کننده ظاهرا شده و یک شارژر 20 واتی در کنار آن دیده می‌شود.

نوکیا G22 از هشتم ماه مارچ (17 اسفند 1401) با سیستم‌عامل اندروید 12 و تعهد دو آپدیت عمده سیستم‌عامل اندروید و 3 سال ارائه آپدیت‌های امنیتی با قیمتی نزدیک به 150 پوند به بازار بریتانیا عرضه می‌شود.

منبع : Nokia