معرفی Poco C55 با پردازنده Helio G85 و قیمت تنها 115 دلاری - نامی دیگر برای Redmi C12

نمایش خبر

تاریخ : 1401/12/2        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هلیو جی 85 Helio G85 ، Xiaomi Poco C55 ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : برند پوکوی شیائومی در روز سه‌شنبه 21 فوریه 2023 (2 اسفند 1401) از گوشی پایین‌رده جدیدی برای بازار هند به نام Poco C55 رونمایی کرده که در این رده قابلیت‌های نسبتا قابل قبولی را ارائه می‌کند. C55 نسبت به دیگر اعضای سری Poco C شیائومی نیز در جایگاه بالاتری قرار دارد و به جز ارائه یکی از بزرگ‌ترین نمایشگرهای معرفی شده در این خانواده از پردازنده پیشرفته‌تری نیز برخوردار است. این گوشی البته هنوز یک پایین‌رده بوده و نباید انتظار مشاهده قابلیت‌هایی مثل 5G، حافظه‌های حجیم، نرخ رفرش بالای صفحه‌نمایش و شارژ پر سرعت باتری را از آن داشت. C55 از لحاظ ظاهری نیز با ارائه کاوری مشابه چرم در بخش پشتی جالب توجه به‌نظر می‌رسد.

گوشی‌های ارزان‌قیمت و سطح پایین معمولا از لحاظ ظاهری حرف چندانی برای گرفتن ندارند و طراحی ساده و ابتدایی آن‌ها در همان نگاه اول به رده قیمتی دستگاه اشاره می‌کند؛ در Poco C55 اما شرایط کمی متفاوت بوده و هر سه رنگ گوشی یعنی آبی، سبز و مشکی با پوشش پلاستیکی مشابه چرم با افکتی مشابه خط دوخت در مرکز ارائه می‌شود که ظاهر قابل قبولی را برای دستگاه فراهم می‌آورد. این طراحی جدید همچنین با این مزیت همراه است که Poco C55 را از معادل نظیر به نظیر آن در مجموعه شیائومی یعنی ردمی 12C (معرفی شده در دسامبر 2022) متمایز می‌کند. در مشخصات C55 به استاندارد IP52 اشاره شده که به معنای مقاومت ملایم آن در برابر نفوذ گرد و خاک و ایجاد نشدن مشکل در برابر پاشیده شدن ملایم قطرات آب است.

صفحه‌نمایش بزرگ گوشی یک نمونه 6.71 اینچی LCD با وضوح پایین +HD است که به تراکم پایینی در این پنل منجر می‌شود اما برای این رده قیمتی همچنان نکته منفی خاصی به حساب نمی‌آید و در دیگر اعضای سری C نیز به همین صورت تکرار شده است. حاشیه‌های نسبتا ضخیمی در دورتادور این صفحه‌نمایش دیده می‌شوند و در بالا نیز به بریدگی V شکلی برای قرارگیری دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی بر می‌‌خوریم. نرخ رفرش این پنل طبق انتظار 60 هرتز است و تماس انگشت با پنل را نیز با سرعت 120 بار در هر ثانیه برداشت می‌کند.

دوربین اصلی دستگاه ظاهرا برای اولین بار در این خانواده از وضوح بالای 50 مگاپیکسل برخوردار است و لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 را در مقابل خود می‌بیند. دومین عضو تصویری این بخش یک سنسور عمق میدان است که برای محو کردن پس‌زمینه در تصاویر پرتره به‌کار می‌رود. سنسور اثر انگشت دستگاه نیز در کنار این مجموعه و در یک‌سوم تیره بالایی جای دارد.

بی‌شک مهم‌ترین تغییر در ساختار C55 به پردازنده Helio G85 آن تعلق دارد که با وجود آن‌که از هسته‌های قوی‌تر و جدیدتر Arm در آن خبری نیست و لیتوگرافی پیشرفته‌ای نیز ندارد اما برای این کلاس که همواره به پردازنده‌های کاملا سطح پایین بسنده کرده، دستاورد شایسته تقدیری به‌حساب می‌آید. پروسسور 12 نانومتری Helio G85 به دو هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A75 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی A55 مجهز بوده و در پردازش گرافیکی نیز به Mali-G52 MC2 تکیه می‌کند. رم گوشی 4 یا 6 گیگابایت است که تا 5 گیگابایت دیگر نیز امکان افزایش از طریق حافظه داخلی خواهد داشت این افزایش احتمالا تنها شامل نسخه پیشرفته‌تر 6 گیگابایتی می‌شود. حافظه داخلی دستگاه 64 یا 128 گیگابایت است و از طریق درگاه اختصاصی microSD نیز امکان ارتقاء آن تا 1 ترابایت دیگر وجود دارد.

گوشی‌های خانواده پوکو معمول به باتری‌های حجیمی مجهز می‌شوند و C55 نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ باتری 5 هزار میلی آمپر ساعتی دستگاه با یک بار شارژ به‌گفته شرکت سازنده برای 39 ساعت مکالمه، 27 ساعت تماشای ویدئو و بیش از 10 ساعت بازی (همه تحت شرایط آزمایشگاهی مشخص) دوام خواهد داشت و 28 روز نیز زمان آماده به کار یا استندبای دارد. شارژ سریع جایی در گوشی‌های این کلاس ندارد و شارژر 10 واتی همراه Poco C55 نیز طبیعتا امکانی برای شارژ سریع باتری دستگاه ندارد. این شارژر از طریق درگاه منسوخ شده microUSB به گوشی متصل می‌شود.

Poco C55 ظاهرا با سیستم‌عامل اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 از 28 فوریه (9 اسفند 1401) با قیمت 9.499 و 10.999 روپیه هند (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 115 و 127 دلار آمریکا) به‌ترتیب برای نسخه‌های 4GB/64GB و 6GB/128GB به بازار هند عرضه می‌شوند و در روز نخست عرضه آن‌ها نیز تخفیفی هزار روپیه‌ای (نزدیک به 12 دلار) برای هریک در نظر گرفته شده است. از عرضه احتمالی این گوشی‌ها و قیمت آن‌ها در دیگر بازارها هنوز خبری در دست نیست.


به روزرسانی - قیمت شیائومی پوکو سی 55 در بازار ایران

گوشی شیائومی Poco C55 به بازار ایران راه یافته. حدود قیمت گوشی شیائومی Poco C55 در ایران از 7,200,000 تومان تا 7,200,000 تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی شیائومی Poco C55 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Poco


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا