معرفی زودهنگام Poco C40 با تراشه‌ ناشناخته JR510- گوشی اقتصادی شیائومی برای بازار ویتنام

نمایش خبر

تاریخ : 1401/3/18        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Xiaomi Poco C40 ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : کمپانی شیائومی در آگوست 2018 به تقلید از سازندگانی همچون شرکت‌های زیرمجموعه هولدینگ BBK و هواوی و البته به هدف رقابت با آن‌ها، زیربرند جدیدی را با عنوان Pocophone معرفی و نخستین محصول این برند را تحت عنوان Poco F1 با قیمت مناسب و مشخصات پیشرفته به بازار هند عرضه کرد. پس از آن محصولات پرطرفدار و پرفروشی در رده‌های مختلف از سوی Poco روانه بازار شد که از میان آن‌ها می‌توان به گوشی مخصوص بازی Poco F3 ،Poco F3 GT و Poco M3 Pro 5G اشاره کرد. این برند به تازگی در وب‌سایت خود از معرفی یک گوشی مقرون‌به‌صرفه برای کاربران ویتنام خبر داده که قرار است حدود 8 روز دیگر و در روز پنج‌شنبه 16 ژوئن (26 خرداد) رونمایی شود و Poco C40 نام دارد.

محصول جدید Poco در رنگ‌های مشکی، زرد و سبز به تولید می‌رسد و از نظر شکل ظاهری و طراحی به اکثر گوشی‌های اقتصادی فعلی بازار شباهت دارد. بدنه این اسمارت‌فون با وزن نسبتاً بالای 204 گرم، به طور کامل از پلاستیک ساخته شده است و با 169.59 میلی‌متر طول و 76.56 میلی‌متر عرض، 9.18 میلی‌متر ضخامت دارد.

Poco C40 از یک صفحه‌نمایش 6.71 اینچی بهره می‌برد که با فناوری IPS LCD ساخته شده و وضوح آن اچ‌دی پلاس معادل 1560x720 پیکسل است. این پنل از نرخ به‌روزرسانی 60 هرتز بهره می‌برد و حداکثر روشنایی آن به 400 نیت می‌رسد. صفحه‌نمایش این گوشی با لایه مقاوم گوریلا گلس محافظت می‌شود که شرکت سازنده به نسخه آن اشاره نکرده و در بالای آن یک بریدگی به شکل قطره آب دیده می‌شود. در این بریدگی یک دوربین 5 مگاپیکسلی دیده می‌شود که برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدئویی به کار می‌رود.

نکته جالب در خصوص این گوشی به چیپ‌ست پردازشی آن باز می‌گردد که به جای محصولی از کوالکام، مدیاتک یا Unisoc شاهد حضور تراشه‌ JR510 از شرکت JLQ Technology هستیم؛ شرکتی چینی که دفتر آن در شانگهای قرار دارد و مجموعه‌های JAC Capital، کوالکام، Leadcore و Wise Road Capital از سرمایه‌گذاران آن به شمار می‌روند. در واقع، Poco C40 را شاید بتوان نخستین اسمارت‌فون از یک برند شناخته‌شده به حساب آورد که با این پردازنده ارائه می‌شود. این تراشه با معماری 11 نانومتری ساخته شده و از 8 هسته Cortex-A55 شامل 4 هسته 2 گیگاهرتزی در کنار 4 هسته با فرکانس 1.5 گیگاهرتز تشکیل شده است و پردازش گرافیکی آن را Mali-G57 MC1 بر عهده دارد. به گفته منابع خبری، این پروسسور را از نظر عملکرد می‌توان با پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 450 کوالکام یا Helio G35 مدیاتک مقایسه کرد. محصول جدید پوکو در یک پیکربندی حافظه متشکل از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌شود و فضای ذخیره‌سازی را ظاهرا می‌توان با کمک اسلات اختصاصی میکرو اس‌دی افزایش داد.

در یک‌سوم بالایی بخش پشتی Poco C40 فریم مشکی رنگی به چشم می‌خورد که دوربین‌ها، یک فلش ال‌ای‌دی و نشان تجاری شرکت سازنده را به همراه حسگر اثر انگشت دستگاه در خود جای داده است. دوربین اصلی این مجموعه همچون دوربین اکثر گوشی‌های این رده، یک نمونه 13 مگاپیکسلی است و یک ماژول تشخیص عمق با وضوح 2 مگاپیکسل هم در کنار آن قرار دارد.

باتری 6 هزار مگاپیکسلی این گوشی را باید مهم‌ترین نقطه قوت آن به حساب آورد که به طور پیش‌فرض یک شارژر 10 واتی همراه با آن عرضه خواهد شد. به علاوه، این باتری از فناوری شارژ 18 واتی پشتیبانی می‌کند که باید به صورت جداگانه خریداری شود.

گوشی دو سیم‌کارته Poco C40 فاقد ارتباطات نسل پنجم است و از نظر گزینه‌های ارتباطی از وای‌فای a/b/g/n/ac با دو باند فرکانسی، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، بلوتوث 5.0 و درگاه USB-C در کنار ماهواره‌های مسیریابی GLONASS ،GPS و BDS بهره می‌برد.

این محصول با اندروید 11 و رابط کاربری MIUI عرضه خواهد شد که Poco در خصوص نسخه این واسط کاربری اطلاعاتی منتشر نکرده است. Poco C40 از روز 17 ژوئن (27 خرداد) با قیمت 3,490,000 دانگ ویتنام (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 150 دلار) در ویتنام به فروش خواهد رسید. همچنین، بر اساس شنیده‌ها احتمال دارد این گوشی در بازارهای جهانی نیز با میانگین قیمت 177 دلار ارائه شود.


به روزرسانی - قیمت شیائومی پوکو سی 40 در بازار ایران

گوشی شیائومی Poco C40 به بازار ایران راه یافته. حدود قیمت گوشی شیائومی Poco C40 در ایران از 4,630,000 تومان تا 4,900,000 تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی شیائومی Poco C40 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا