معرفی Poco C3 – میان‌رده‌ای با قیمت استثنایی برای بازار هند

نمایش خبر

تاریخ : 1399/7/17        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هلیو جی 35 Helio G35 ، Xiaomi Poco C3 ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : پوکو (زیربرند شیائومی) – که از جمله مهم‌ترین بازیگران بازار اسمارت‌فون هند به شمار می‌رود – قصد دارد جایگاه خود را در این بازار ارتقا دهد. پس از انتشار تیزرهای متعدد، سرانجام پوکو روز سه‌شنبه 6 اکتبر 2020 (15 مهر 1399) در جریان یک رویداد آنلاین در هند، از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام Poco C3 رونمایی کرد. عدد 3 در کنار حرف C (ابتدای camera) ظاهرا به وجود 3 دوربین در پشت این گوشی اشاره دارد. بیشتر مشخصات این گوشی شبیه Redmi 9C (که اوایل جولای امسال معرفی شد) بوده و این شباهت حتی در ظاهر Poco C3 نیز مشهود است. نکته قابل‌توجه درباره Poco C3 قیمت بسیار مناسب آن است و می‌توان آن را ارزان‌قیمت‌ترین اسمارت‌فون پوکو نامید.

همان‌طور که گفته شد، Poco C3 از لحاظ ظاهری شبیه Redmi 9C طراحی شده است. البته تفاوت‌هایی بین این دو دیده می‌شود؛ به عنوان مثال حسگر اثر انگشتی که در پشت Redmi 9C تعبیه شده بود، در Poco C3 حذف شده است. همچنین، حدود دو سوم از قاب پشتی بدنه در Poco C3 دارای بافتی‌ست که به‌گفته برخی منابع در دست گرفتن آن را راحت‌تر کرده و مانع از سر خوردن گوشی در دست می‌شود. از نکات مثبت Poco C3 وجود پوشش نانوی P2i روی بدنه است که مقاومت گوشی را در برابر پاشیده شدن آب بالا می‌برد. گفتنی‌ست Poco C3 در رنگ‌های آبی (Arctic Blue)، سبز (Lime Green) و مشکی (Matte Black) به تولید می‌رسد.

نمایشگر ال‌سی‌دی Poco C3 قطری برابر با 6.53 اینچ دارد. رزولوشن نمایشگر +HD (معادل 720×1600 پیکسل) بوده و نسبت تصویر آن 20:9 است. تراشه میان‌رده Helio G35 (محصول مدیاتک) وظیفه پردازش در این گوشی را بر عهده دارد. این چیپ‌ست – که بر مبنای لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده – مشتمل بر 8 هسته پردازشی Cortex-A53 با حداکثر سرعت کلاک 2.3 گیگاهرتز بوده و واحد پردازش گرافیکی آن PowerVR GE8320 است. متناسب با مدل دستگاه، 3 یا 4 گیگابایت RAM (از نوع LPDDR4x) و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی (ظاهرا از نوع eMMC 5.1) برای Poco C3 پیش‌بینی شده که با استفاده از میکرو اس‌دی می‌توان 512 گیگابایت دیگر به آن اضافه کرد.

با توجه به قیمت پایین گوشی، نمی‌توان مجموعه دوربین چندان پیشرفته‌ای را از آن انتظار داشت. ماژول مربع‌شکلی که در پشت گوشی قرار گرفته، میزبان 3 دوربین است. دوربین اصلی مجموعه 13 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/2.2 است. دو عضو دیگر، دوربین‌های ماکرو و عمق هستند که رزولوشن آنها 2 مگاپیکسل و گشودگی هر دو f/2.4 اعلام شده است. ناگفته نماند، در ناچ قطره آب بالای نمایشگر نیز یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی (f/2.2) به چشم می‌خورد.

وجود باتری قدرتمندی به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت در اسمارت‌فون ارزان‌قیمتی مثل Poco C3 یک امتیاز بزرگ به حساب می‌آید. این باتری از شارژر نچندان سریع 10 واتی پشتیبانی کرده و به گفته شرکت سازنده، آن‌قدر قدرت دارد که تا 14 ساعت بازی بی‌وقفه را جوابگو باشد. Poco C3 یک گوشی دوسیم‌کارته از نوع نانو بوده و خوشبختانه یک اسلات جداگانه در آن به میکرو اس‌دی اختصاص یافته است. Poco C3 یک گوشی هوشمند با فناوری ارتباطی LTE بوده و جک 3.5 میلی‌متری هدفون و پورت قدیمی microUSB از دیگر گزینه‌های ارتباطی آن برشمرده شده است. ظاهرا Poco C3 فاقد حسگر اثر انگشت است.

سیستم‌عامل Poco C3 اندروید 10 و رابط کاربری آن MIUI 12 است. این گوشی در حال حاضر به بازار هند اختصاص داشته و رسما از 16 اکتبر (25 مهر) از طریق فروشگاه اینترنتی Flipkart در هند عرضه می‌شود. همان طور که قبلا هم گفته شد، قیمت پایین Poco C3 از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی بوده و می‌تواند شرایط بازار هند را به نفع پوکو تغییر دهد. مدل ساده این گوشی با 3 گیگابایت RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی، تنها 7,499 روپیه هند قیمت دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 102 دلار آمریکا. ورژن پیشرفته‌تر این گوشی – با 4 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی – 8,999 روپیه (122 دلار) قیمت‌گذاری شده است.

به گفته کارشناسان، این قیمت‌گذاری از سوی پوکو شدیدا رقابتی بوده و حتی در مقایسه با اسمارت‌فون‌های سری Realme C و دیگر گوشی‌های زیر 10 هزار روپیه نیز ارزان‌تر است. البته، لازم به ذکر است، به گفته پوکو اسمارت‌فون جدید Poco C3 برای مدت محدودی با این قیمت‌های پایین ارائه می‌شود و به احتمال زیاد در آینده نزدیک شاهد افزایش قیمت این محصول خواهیم بود.


به روزرسانی - قیمت شیائومی پوکو سی 3 در بازار ایران

گوشی شیائومی Poco C3 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی شیائومی Poco C3 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا