آشنایی با گوشی مفهومی Phantom Vision V – اسمارت‌فونی تاشو مجهز به نمایشگر رول‌شونده

نمایش خبر

تاریخ : 1401/11/5        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی تاشو Foldable Phone ، گوشی مفهومی Concept Phone
واحد خبر mobile.ir : تکنو یک برند چینی تولیدکننده گوشی هوشمند است که بیشتر اسمارت‌فون‌های خود را در بازارهایی مثل آفریقا و آسیای جنوبی عرضه می‌کند. تکنو در بین برندهای برتر جهانی جایگاه چندان بالایی ندارد اما فعالیت‌های اخیر این شرکت نشان می‌دهد مسئولان تکنو سخت در تلاشند تا با ایجاد نوآوری، توجه‌ها را به سمت خود جلب کنند. به عنوان مثال شرکت مادر Transsion در سال 2021 از یک گوشی مفهومی مجهز به شارژ سریع 160 واتی و ظاهری منحصربه‌فرد تحت عنوان Infinix Concept Phone 2021 رونمایی کرد و در سال 2022 از Phantom X2 Pro (با دوربین پرتره مجهز به لنز جمع‌شونده) رونمایی شد. به‌تازگی باخبر شدیم تکنو از یک اسمارت‌فون مفهومی خلاقانه دیگر تحت عنوان Phantom Vision V پرده برداشته است.

گوشی مفهومی Phantom Vision V یک اسمارت‌فون تاشو با نمایشگر رول‌شونده (rollable) است. در نگاه اول، این دیوایس به یک گوشی تاشوی معمولی – مثل Oppo Find N2 یا Galaxy Z Fold4 – شباهت داشته و کاربر پس از باز کردن تای گوشی، با یک نمایشگر نسبتا بزرگ روبرو می‌شود. اما تفاوت Phantom Vision V با سایر اسمارت‌فون‌های تاشو در آنجاست که چنان‌چه کاربر به نمایشگر بزرگ‌تری نیاز داشته باشد، می‌تواند مساحت نمایشگر را از یک طرف آن افزایش دهد. به این ترتیب، یک اسمارت‌فون قابلیت تبدیل شدن به یک تبلت با اندازه متوسط را داشته و این ایده (در صورت تجاری‌سازی شدن) می‌تواند پایان عمر تبلت‌ها را رقم بزند.

در جلوی گوشی یک نمایشگر و در قسمت پشتی سه لنز دوربین به همراه یک فلش ال‌ای‌دی به چشم می‌خورد. جالب است که در پشت گوشی یک نمایشگر کوچک نیز پیش‌بینی شده که علاوه‌بر نمایش نوتیفیکیشن‌ها و یادآورها می‌توان از آن برای اعلان ساعت در قالب نمایشگر همیشه روشن نیز استفاده کرد. باز کردن تای گوشی، نمایشگر داخلی نسبتا بزرگی را به دست می‌دهد، اما همان طور که گفته شد، این نمایشگر از یک طرف قابلیت گسترش داشته و اندازه آن می‌تواند تا قطر 10.1 اینچ افزایش یابد.

نمایشگر Phantom Vision V از 11 لایه تشکیل شده و طبق ادعای تکنو، همین امر زمینه انعطاف‌پذیری و دوام بالای آن را فراهم می‌کند. لازم به ذکر است، بدنه گوشی نیز از جنس تیتانیوم (مورد استفاده در صنایع هوافضا) ساخته شده که – حداقل روی کاغذ – از دوام بسیار بالایی برخورد است. لولای بادوام (با پتنت به ثبت رسیده به نام تکنو) و حاشیه‌های کم نمایشگر، از دیگر ویژگی‌های مهم Phantom Vision V به شمار می‌روند.

تکنو ادعا می‌کند که Phantom Vision V حاصل یک ایده نوآورانه و خلاق است، اما حقیقت آن است که این TCL بود که برای اولین بار در سال 2022 با رونمایی از گوشی مفهومی Fold n’Roll، نمایشگر رول‌شونده را معرفی کرد (هرچند که پتنتی مرتبط با این نوع نمایشگر حتی پیش از TCL، به نام سامسونگ به ثبت رسیده بود). البته این اولین باری نیست که تکنو محصولاتش را به اشتباه «اولین» در نوع خود اعلام می‌کند.

در پایان تأکید می‌کنیم که Phantom Vision V صرفا یک گوشی مفهومی بوده و تکنو برای تولید انبوه آن به عنوان یک محصول تجاری هنوز تصمیمی نگرفته است.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا