معرفی سامسونگ گلکسی A04e جدیدترین عضو خانواده ارزان‌ها

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1401/8/1
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Samsung Galaxy A04e ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : گوشی‌‌های سری A0x سامسونگ از جمله ارزان‌ترین و ساده‌ترین اسمارت‌فون‌های این شرکت به‌حساب می‌آیند که با وجود آن‌که معمولا از امکانات چندانی بهره نمی‌برند اما به‌نسبتِ قیمت و در مقایسه با برخی از رقبای عمدتا چینی سامسونگ اغلب از ظاهری مقبول‌تر و قیمتی کاملا رقابتی برخوردارند. جدیدترین عضو این خانواده Galaxy A04e نام دارد که پس از A04 و A04s، سومین عضو این خانواده است. A04e با کنار گذاشتن وضوح دوربین اصلی تقریبا هیچ تفاوت بزرگ و تعیین‌‌کننده‌ای با دو مدل دیگر این سری ندارد و در این‌ جا نیز با گوشی ساده و ارزان‌قیمتی روبرو می‌شویم که از یک صفحه‌نمایش نسبتا بزرگ برخوردار بوده و باتری حجیمی را ارائه می‌کند.

شکل ظاهری Galaxy A04e تفاوت خاصی با دو مدل قبلی این کلاس ندارد و صفحه‌نمایش بزرگ با حاشیه‌های ضخیم و بریدگی V شکل دوربین سلفی المان‌های طراحی در بخش رویی دستگاه را تشکیل می‌دهند و در پشت گوشی نیز دو حفره جداگانه برای لنزهای دوربین و نشان سامسونگ در پایین به‌چشم می‌خورد. ترکیب رنگ این مدل البته با یک تغییر روبرو شده و جدا از دو رنگ مشکی و مسی که در A04 و A04s نیز حضور داشتند حالا به یک رنگ آبی روشن جدید نیز بر می‌خوریم.

صفحه‌نمایش دستگاه طبق معمول یک 6.5 اینچی ساده LCD با فناوری ساخت PLS است که از وضوح اچ‌دی پلاس در نسبت 20:9 یعنی 720×1600 پیکسل برخوردار بوده و طبیعتا انتظار چندان بالایی از آن نمی‌رود. نرخ رفرش این صفحه‌نمایش مثل A04 همچنان 60 هرتز بوده و از این لحاظ با پنل 90 هرتزی A04s تفاوت دارد. دوربین بالای صفحه‌نمایش یک نمونه 5 مگاپیکسلی با f/2.2 است و سنسور اثر انگشت نیز مثل A04 (و البته برخلاف A04s) جایی در این گوشی ندارد.

در بخش پشتی گوشی با ‌اینکه در تگاه اول دو لنز دوربین به‌چشم می‌‌خورند اما در عمل تنها یکی از آن‌ها قابلیت تصویربرداری داشته و دیگری تنها یک سنسور 2 مگاپیکسلی (برای محو کردن پشت سر سوژه اصلی در حین تصویربرداری پرتره برای ایجاد افکت بوکه) است. دوربین اصلی گوشی نه‌تنها در مقایسه با دو مدل دیگر از وضوح بسیارکمتری برخوردار است و رزولوشن آن از 50 به 13 مگاپیکسل کاهش پیدا کرده بلکه دیافراگم لنز آن نیز بسته‌تر بوده و به‌جای f/1.8 دو مدل قبلی از f/2.2 برخوردار شده است.

سامسونگ مثل اغلب دیگر گوشی‌های رده پایین خود در این‌جا نیز اشاره‌ای به نام دقیق پروسسور دستگاه نکرده و تنها به هشت هسته‌ای بودن آن اکتفا کرده است. برخی منابع البته از حضور چیپ‌ست سطح پایین Helio G35 در این گوشی خبر داده‌اند. رم گوشی 3 یا 4 گیگابایت بوده و 32، 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء (تا 1 ترابایت دیگر از طریق درگاه microSD) دارد.

ظرفیت باتری گوشی به‌عنوان یکی از معدود نکات مثبت آن، 5 هزار میلی آمپر ساعت است که تفاوتی با دو مدل قبلی ندارد و با توجه به مصرف نچندان بالای صفحه‌نمایش احتمالا دوام مناسبی را عرضه می‌کند. هرچند با احتمال 12 نانومتری بودن پردازنده با شرایط مطلوبی از نظر مصرف انرژی در بخش پردازشی گوشی روبرو نیستیم.

Galaxy A04e طبیعتا از اتصال 5G پشتیبانی نمی‌کند و برای اتصال به شبکه سیم‌کارتی حداکثر می‌توان به قابلیت ارتباطی 4G LTE‌ تکیه کرد. بلوتوث 5 و وای‌فای تک باند ac دیگر گزینه‌های ارتباطی این مدل را تشکیل می‌دهند. این گوشی با سیستم‌عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI Core 4.1 ارائه می‌شود که این دومی نسخه ساده‌شده‌ای از One UI اصلی به‌حساب می‌آید.

سامسونگ هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان حضور این گوشی در بازار منتشر نکرده است.


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی آ 04 ای در بازار ایران

گوشی سامسونگ Galaxy A04e به بازار ایران راه یافته. حدود قیمت گوشی سامسونگ Galaxy A04e در ایران از 3,840,000 تومان تا 5,729,000 تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی سامسونگ Galaxy A04e از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Samsung