معرفی Galaxy A03 Core - ارزان‌قیمت جدید سامسونگ با باتری 5 هزار میلی آمپر ساعتی

نمایش خبر

تاریخ : 1400/8/25        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Samsung Galaxy A03 Core ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : شرکت سامسونگ در روز دوشنبه 15 نوامبر 2021 (24 آبان 1400) از گوشی ارزان‌قیمتی در سری A با نام Galaxy A03 Core رونمایی کرد که با وجود شباهت در نام‌گذاری، تفاوت‌های مشخصی با Galaxy A3 Core (که با نام Galaxy A01 Core نیز شناخته می‌شود)، دارد. Galaxy A03 Core همان‌طور که از نام آن می‌توان حدس زد یک گوشی پایین‌رده با مشخصاتی ساده است که با تجهیز به یک صفحه‌نمایش بزرگ، یک باتری حجیم و البته یک قیمت رقابتی سعی در جلب توجه هرچه بیشتر بازارهای حساس به قیمت دارد. در این گوشی از شبکه ارتباطی 5G، پردازنده سریع و حافظه بالا خبری نیست و حتی از سنسور اثر انگشت نیز در آن صرفنظر شده است.

گلکسی A03 Core را باید به‌نوعی ادامه‌ای بر گوشی اقتصادی پیشین این خانواده یعنی Galaxy A02 دانست که در ژانویه 2021 با مشخصاتی مثل صفحه‌نمایش 6.5 اینچی +HD، دوربین اصل 13 مگاپیکسلی، پردازنده MT6739W مدیاتک و باتری 5 هزار میلی آمپر ساعتی معرفی شده بود. A03 Core در برخی از جنبه‌ها مثل صفحه‌نمایش و ظرفیت باتری به A02 شباهت دارد اما در بعضی موارد دیگر به‌خصوص در زمینه دوربین با پس‌رفت روبرو شده است.

بدنه گوشی ظاهرا از جنس پلاستیک بوده و در بخش پشتی به‌جز محوطه دوربین با از پوشش نسبتا برجسته‌ مقاوم در برابر اثرات انگشت بهره می‌برد. محوطه دوربین اما شرایط متفاوتی داشته و در ناحیه مستطیل‌شکل پیرامون آن که فلش LED را نیز در بر می‌گیرد، خطوط مورب موازی با یکدیگری دیده می‌شود. بخش رویی گوشی اما نکته خاصی را در بر ندارد و حاشیه‌های ضخیم در کناره‌ها و بالا و پایین همراه با ناچ قطره‌ای مرکزی، ظاهر یک گوشی ارزان‌قیمت را به‌نمایش می‌گذارند.

طول و عرض گوشی به‌ترتیب 164.2 و 75.9 میلی‌متر است و 9.1 میلی‌متر ضخامت دارد که هر سه نسبت به A02 تقریبا بدون تغییر باقی مانده‌اند. این مدل در دو رنگ آبی و مشکی در دسترس قرار می‌گیرد.

صفحه‌نمایش گوشی یک 6.5 اینچی ساده LCD با وضوح +HD است و شرکت سازنده به هیچ مشخصات دیگری در رابطه با آن اشاره نکرده است. بالای این صفحه‌نمایش به یک دوبین سلفی 5 مگاپیکسلی f/2.2 بر می‌خوریم که طبیعتا فاقد فوکوس خودکار است.

در پشت گوشی با مجموعه ساده‌تری نسبت به A02 روبرو می‌شویم و نه‌فقط از دوربین ماکروی دوم خبری نیست بلکه وضوح تک دوربین حاضر در این قسمت نیز از 13 به 8 مگاپیکسل کاهش پیدا کرده است. از سنسور اثر انگشت در این مدل خبری نیست.

پردازنده گوشی یک نمونه 8 هسته‌ای با 4 هسته قوی‌تر 1.6 گیگاهرتزی و 4 هسته ضعیف‌تر 1.2 گیگاهرتزی‌ست که با وجود آن‌که خود سامسونگ به نوع آن اشاره نکرده اما از روی تعداد هسته و فرکانس‌ آن‌ها می‌توان حدس زد که با پروسسور 28 نانومتری Unisoc SC9863A مجهز به هسته‌های A55 روبرو هستیم. رم گوشی تنها 2 گیگابایت بوده و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء (از طرق اسلات مجزای microSD) دارد.

ظرفیت باتری گوشی 5 هزار میلی آمپر ساعت است که برای یک گوشی رده پایین مزیت بزرگی به حساب می‌آید هرچه لیتوگرافی 28 نانومتری پردازنده چندان در خدمت مصرف انرژی به‌نظر نمی‌رسد و تأثیر آن روی وزن گوشی نیز ممکن است برای برخی از کاربران چندان خوشایند نباشد. از شارژ سریع در این گوشی خبری نیست و می‌توان انتظار مشاهده یک شارژر عادی 10 واتی را در آن داشت.

قیمت و زمان حضور Galaxy A03 Core در بازار هنوز از سوی سامسونگ مشخص نشده اما با توجه به رده کاربری دستگاه می‌توان انتظار قیمت پایینی را برای آن داشت.


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی آ 03 کور در بازار ایران

گوشی سامسونگ Galaxy A03 Core به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی سامسونگ Galaxy A03 Core از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا