معرفی Galaxy A04 - گوشی ارزان‌قیمت سامسونگ با رم 8 گیگابایتی و دوربین 50 مگاپیکسلی

نمایش خبر

تاریخ : 1401/6/2        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Samsung Galaxy A04 ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : ارزان‌قیمت‌ترین گوشی‌های سامسونگ در طی چند سال اخیر در سری Galaxy A0x این شرکت جای می‌گیرند؛ جایی‌که با وجود مشخصات پایینی مثل صفحه‌نمایش‌های HD، دوربین‌های ساده و پردازنده‌های ضعیف، با ارائه گزینه‌های مثبتی مثل باتری‌های حجیم و پر ظرفیت و تنوع رنگ‌آمیزی در کنار قیمت پایین و رابط کاربری پیشرفته One UI، سعی در جلب توجه طیف مشخصی از خریداران شده است. Galaxy A04 جدیدترین عضو این خانواده است که در روز چهارشنبه 24 آگوست 2022 (2 شهریور 1401) معرفی شده و ظاهرا برای اولین بار در این سری به یک دوربین 50 مگاپیکسلی مجهز شده است. Galaxy A04 را باید ادامه‌ای برای Galaxy A03 دانست که نوامبر سال گذشته معرفی شد.

طراحی Galaxy A04 در بخش پشتی با دیگر گوشی‌های هم‌خانواده این مدل تفاوت‌‌هایی دارد که آن را در یک نگاه از سایرین ‌جدا می‌کند؛ لنزهای دوگانه دوربین در این بخش برخلاف A03 درون قاب مجزایی نبوده و به‌صورت مستقل هریک از بدنه خارج شده‌اند. بر همین روال تک فلش LED نیز المان مستقلی از مجموعه دوربین‌ها به‌حساب می‌آید. این گوشی به‌جز دو رنگ مشکی و سفید در رنگ‌های مسی و سبز تیره نیز ارائه می‌شود که مثل قبل تنوع رنگی بالایی را نشان می‌دهد. حاشیه‌های ضخیم دورتادور صفحه‌نمایش و ناچ V شکل بالای پنل نکته‌های تکراری طراحی این مدل را تشکیل می‌دهند که بی کم و کاست در مدل‌های اخیر این سری تکرار شده است.

ثابت ماندن اندازه صفحه‌نمایش و ظرفیت باتری معیار قابل اتکایی را برای مقایسه ابعاد و وزن این مدل با Galaxy A03 فراهم می‌کند جایی‌که A04 با ابعاد 9.1×76.3×164.4 میلی‌متری نسبت به A03 با اندازه‌های 9.2×75.9×166.6 میلی‌متری گوشی عریض‌‌تر، اما کوتاه‌قامت‌تر و تا حدودی نازک‌تری‌ست. A04 همچنین 9 گرم سبک‌تر شده و وزن 192 گرمی آن برای یک نمونه ارزان‌قیمت چندان سنگین نیز به‌نظر نمی‌رسد.

سامسونگ فرمول همیشگی این خانواده در مدل‌های اخیر آن یعنی صفحه‌نمایش 6.5 اینچی LCD با وضوح اچ‌دی پلاس را در Galaxy A04 نیز تغییر نداده و ظاهرا همان صفحه‌نمایش A03 بی کم و کاست در این‌جا نیز به‌کار گرفته شده است. نگفته پیداست که با توجه به رده قیمتی دستگاه از مواردی مثل نرخ رفرش و سرعت برداشت تاچ بالا در این صفحه‌نمایش خبری نیست و سنسور اثر انگشت نیز نه‌تنها در این پنل جایی ندارد بلکه ظاهرا جست‌وجو برای یافتن آن در کل گوشی نیز بی‌نتیجه خواهد بود و برخلاف A03s که از این سنسور روی دکمه پاور بهره می‌برد، سامسونگ بار دیگر از قرار دادن این حسگر صرفنظر کرده است. بالای صفحه‌نمایش دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی گوشی قرار دارد که به‌جز گشودگی دیافراگم f/2.2 و نبود فوکوس خودکار اطلاعات دیگری از آن منتشر نشده اما می‌توان انتظار داشت که از این دوربین علاوه بر تصویربرداری بتوان برای تشخیص چهره و گشودن قفل صفحه‌نمایش نیز سود جست.

در پشت دستگاه با کنار گذاشتن سنسور تزیینی 2 مگاپیکسلی عمق میدان به تنها یک دوربین بر می‌خوریم که ظاهرا برای اولین بار در این خانواده از وضوح 50 مگاپیکسلی بهره می‌برد. سامسونگ به نوع حسگر این دوربین اشاره‌ای نکرده اما نگفته پیداست که احتمالا دوربین پیشرفته‌ای انتظار ما را نمی‌کشد هرچند در هر حال شرایط برای رضایت از این دوربین با توجه به رده قیمتی دستگاه فراهم است. این دوربین از گشودگی دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد اما سایر مشخصات آن اعلام نشده است.

پردازش در این گوشی با یک چیپ‌ست 8 هسته‌ای انجام می‌شود که سامسونگ اطلاعاتی از آن منتشر نکرده اما با توجه به سابقه و رده قیمتی این سری، انتظار چندانی از آن نمی‌رود. یک نکته جالب دیگر در این میان رم 8 گیگابایتی دستگاه است که این یکی نیز ظاهرا برای اولین بار در این خانواده رخ می‌دهد. Galaxy A04 البته به‌جز این رم 8 گیگابایتی با رم‌های 4 یا 6 گیگابایتی نیز در دسترس بوده و به‌تناسب رم از حافظه‌های 32، 64 یا 128 گیگابایتی با امکان ارتقاء (از طریق درگاه اختصاصی microSD تا 1 ترابایت دیگر) نیز بهره می‌برد.

باتری گوشی طبق انتظار از ظرفیت 5 هزار میلی آمپر ساعتی برخوردار بوده و ظاهرا از شارژ سریع نیز در آن پشتیبانی نمی‌شود. A04 همانطور که به‌راحتی می‌توان حدس زد یک گوشی 4G LTE بوده و از شبکه‌های 5G‌ پشتیبانی نمی‌کند. در لیست گزینه‌های ارتباطی این مدل نیز صرفا به بلوتوث 5 و وای‌فای دو باند ac اکتفا شده است.

Samsung Galaxy A04 با سیستم‌عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI Core 4.1 به بازار عرضه می‌شود اما هنوز در رابطه با قیمت و زمان حضور آن در بازار اطلاعاتی ارائه نشده است.


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی آ 04 در بازار ایران

گوشی سامسونگ Galaxy A04 به بازار ایران راه یافته. حدود قیمت گوشی سامسونگ Galaxy A04 در ایران از 4,680,000 تومان تا 5,499,000 تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی سامسونگ Galaxy A04 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا