معرفی Smart Band 7 Pro - دستبند سلامتی 99 یورویی شیائومی

نمایش خبر

تاریخ : 1401/7/14
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، دستبند هوشمند Smart Band ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : در ماه‌های ابتدایی سال جاری میلادی بود که شرکت شیائومی از دستبند سلامتی Smart Band 7 برای بازار چین رونمایی کرد و نسخه جهانی آن نیز چندی پیش در ماه ژوئن عرضه شد. این شرکت حالا همزمان با رونمایی از گوشی‌های Xiaomi 12T و 12T Pro همراه با تبلت Redmi Pad، نسخه پیشرفته‌تری از این دستبند با نام Smart Band 7 Pro را به نمایش گذاشته که از ظاهر ساده Mi Bandهای آشنای شیائومی فاصله گرفته و با یک صفحه‌نمایش بزرگ مستطیلی، فرمی مشابه یک ساعت هوشمند به‌خود گرفته است. نمایشگر AMOLED، پشتیبانی از GPS، دوام باتری بالا و مقاومت 50 متری در برابر نفوذ آب از جمله نکات برجسته قابل اشاره در مورد این ساعت به‌حساب می‌آیند.

عنصر اصلی طراحی Smart Band 7 Pro به صفحه‌نمایش بزرگ دستگاه تعلق دارد که با ظاهر مستطیلی خود فضای گسترده‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و امکان دسترسی به پوسته‌های ساعت یا واچ فیس‌های متنوع‌تری را فراهم می‌کند. بدنه این ساعت در دو رنگ بژ متمایل به طلایی و خاکستری ارائه می‌شود اما بندهای آن در همان پنج رنگ مشکی، سفید، صورتی، آبی، نارنچی و یا سبز که پیش از این در Smart Band 7 دیده بودیم، در دسترس قرار دارند.

علاوه بر بندهای عادی دو بند ویژه با ظاهر چرمی به رنگ‌های سبز و خاکستری نیز برای این ساعت در دسترس قرار دارند. طول و عرض این ساعت به‌ترتیب 44.7 و 28.8 میلی‌متر است که نسبت به اسمارت بند 7 با طول و عرض به‌ترتیب 46.5 و 20.7 میلی‌متری، ترکیب به‌کل متفاوتی را نشان می‌دهد. ضخامت اسمارت بند 7 پرو 1.25 میلی‌متر کم‌تر شده و به 11 میلی‌متر رسیده اما وزن 20.5 گرمی آن (بدون بند) 7 گرم سنگین‌تر است.

صفحه‌نمایش دستگاه با این‌که در نگاه اول بسیار بزرگ‌تر از اسمارت بند 7 به‌نظر می‌رسد اما اختلاف این دو صفحه‌نمایش در همل تنها 0.02 اینچ بوده و علت بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن صفحه‌نمایش 1.64 اینچی اسمارت بند 7 پرو به فرم و نسبت تصویر چهارگوش‌تر آن تعلق دارد. وضوح این صفحه‌نمایش امولد 280×456 پیکسل است که با وجود آن‌که نسبت به وضوح 192×490 پیکسلی اسمارت بند 7 تفاوت مشهودی در نسبت تصویر دارد اما فشردگی 326 پیکسل در هر اینچ در آن همچنان رعایت شده است. این نمایشگر که به‌گفته شرکت سازنده با پوششی از جنس شیشه مقاوم در برابر اثرات انگشت محافظت می‌شود و لبه‌های جانبی آن از خمیدگی اندکی برخوردارند، تقریبا 50 درصد فضای قابل مشاهده بیش‌تری در مقایسه با اسمارت بند 7 ارائه می‌کند که این رقم با وارد کرد اسمارت بند 6 به حدود 84 درصد می‌رسد! نسبت نمایشگر به بدنه 70 درصدی و حداکثر روشنایی 500 نیتی از جمله دیگر مشخصات این صفحه‌نمایش به‌حساب می‌آیند.

مثل هر دستبند سلامتی دیگر پشتیبانی از طیف وسیعی از فعالیت‌های ورزشی از جمله قابلیت‌های اصلی اسمارت بند 7 پرو به حساب می‌آید؛ این ساعت از بیش از 110 فعالیت ورزشی پشتیبانی می‌کند که این پشتیبانی برای 14 ورزش به‌صورت خاص و ویژه صورت می‌پذیرد. این ساعت همچنین برنامه جداگانه‌ای برای دویدن ارائه می‌کند که شامل 10 دوره از پیش تنظیم شده با شدت‌های مختلف برحسب سرعت، زمان و یا ضربان قلب می‌شوند. در این حالت در حین دویدن پس از رسیدن به هریک از فاکتورهای از پیش مشخص شده شامل زمان، سرعت و یا میزان ضربان قلب، ساعت با روشن شدن و لرزیدن شما را از این مهم آگاه می‌کند. امکان ورزش همزمان با دوستان، محاسبه امتیاز هفتگی و اشتراک‌گذاری برنامه‌های تمرینی نیز از طریق اپلیکیشن همراه دستگاه روی گوشی هوشمند فراهم است.

فاکتورهای سلامتی/پزشکی نیز در اسمارت بند 7 پرو فراموش نشده و همان‌طور که می‌توان حدس زد مواردی مثل سنجش 24 ساعته ضربان قلب، مانیتورینگ اکسیژن خون، دنبال کردن سطح استرس، تحلیل فرایند خواب، تمرین‌های تنفسی و مدیریت سلامتی خانم‌ها در زمره این موارد جای می‌گیرند.

ظرفیت باتری این مدل نسبت به اسمارت بند 7 تغییر بزرگی کرده و از 180 میلی آمپر ساعت به 235mAh رسیده است. این باتری به‌گفته شرکت سازنده در یک استفاده عادی تا 12 روز و در یک استفاده سنگین تا 6 روز انرژی دستگاه را تأمین می‌کند که این زمان‌ها در مقایسه با اسمارت بند 7 با زمان‌های 14 روز و 9 روز کم‌تر شده است. شارژ مغتاطیسی این باتری به‌گفته شیائومی به نزدیک به 1 ساعت زمان برای پر کردن باتری نیاز دارد که این در مقایسه با 2 ساعت مورد نیاز برای پر شدن باتری اسمارت بند 7 پیشرفت جالب توجه‌ای به‌نظر می‌رسد.

این ساعت از بلوتوث 5.2 کم مصرف برای اتصال به گوشی‌های اندروید با سیستم‌عامل اندروید 6 و بالاتر و i-Deviceهای اپل با iOS 12 و بالاتر استفاده می‌کند و امکان استفاده از دستیار صوتی آلکسا برای مواردی مثل وضعیت آب و هوا، تنظیم آلارم و کنترل از راه دور لوازم خانگی هوشمند را نیز ارائه می‌دهد. سیستم مسیریابی ماهواره‌ای یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه این ساعت است که امکان دنبال کردن یک مسیر حرکت بدون نیاز به گوشی را فراهم می‌کند.

Xiaomi Smart Band 7 Pro در بازارهای اروپای با قیمت پایه 99 یورو عرضه خواهد شد.

منبع : Xiaomi


تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا