معرفی اسمارت‌فون Xiaomi Civi 2 – دارای قدرتمندترین مجموعه دوربین سلفی در تاریخ شیائومی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1401/7/9        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 7 جن 1 Snapdragon 7 Gen 1 ، Xiaomi Civi 2 ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : نخستین اسمارت‌فون از خانواده سی‌وی تحت عنوان Xiaomi Civi در اواخر سپتامبر 2021 معرفی شد و کمی بعد در آوریل 2022 شاهد عرضه Xiaomi Civi 1S بودیم (که البته تفاوت چندانی با نسخه قبلی نداشت). به‌تازگی باخبر شدیم شیائومی یک عضو دیگر به این خانواده اضافه کرده است. این شرکت چینی روز سه‌شنبه 27 سپتامبر 2022 (5 مهر 1401) از گوشی هوشمندی به نام Xiaomi Civi 2 پرده برداشت. طراحی این محصول نسبت به دو مدل قبلی تغییر کرده و مشخصات آن نیز بالاتر است. از جمله مهم‌ترین مشخصات این گوشی می‌توان به وجود دو دوربین سلفی در حفره‌ای قرصی‌شکل اشاره کرد که برای اولین بار در گوشی‌های اندرویدی در قسمت مرکزی بالای نمایشگر قرار گرفته است.

شکل ظاهری Xiaomi Civi 2 طراحی گوشی‌های سری Xiaomi 12 و Redmi K50 را تداعی می‌کند. اما قسمت جلویی گوشی کاملا متفاوت بوده و همان طور که گفته شد، در بخش مرکزی بالای نمایشگر یک بریدگی قرصی‌شکل دیده می‌شود که دو دوربین سلفی را در خود جای داده است. برخی کارشناسان معتقدند که شیائومی این سبک طراحی را از حفره قرصی‌شکل در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس وام گرفته است (با این تفاوت که در حفره آیفون‌های مذکور، جدا از مکانیزم تشخیص چهره تنها یک دوربین سلفی کار گذاشته شده است). در حاشیه بالایی نمایشگر نیز 4 فلش ال‌ای‌دی در نزدیکی گوشه‌های راست و چپ تعبیه شده که این المان برای اولین بار است که در گوشی‌های شیائومی به چشم می‌خورد.

گوشی هوشمند Xiaomi Civi 2 در رنگ‌های صورتی، آبی، مشکی و سفید به تولید می‌رسد. به گفته شرکت سازنده، در مدل صورتی بافتی با ظاهر مخملی را شاهد هستیم و مدل آبی بافتی سرامیکی را در بیننده القا می‌کند. در مدل مشکی نیز از شیشه ضدانعکاس مات استفاده شده است. اما در مدل سفید رنگ، شیارهای زیبایی به سبک مواج کار شده که به چین‌های پیراهن زنانه بی‌شباهت نیست. از این رو شیائومی این سبک از طراحی را Little White Dress (پیراهن زنانه سفید کوچک) نامیده است. ناگفته نماند، Xiaomi Civi 2 ابعادی برابر با 7.23×72.7×159.2 میلی‌متر داشته و وزن آن 171.8 گرم اعلام شده است.

یک نمایشگر 6.55 اینچی AMOLED برای Xiaomi Civi 2 در نظر گرفته شده است. این پنل 10 بیتی وضوح +FHD (معادل 1080×2400 پیکسل) دارد که تراکم آن را به 402 پیکسل در اینچ می‌رساند. نرخ به‌روزرسانی نمایشگر به 120 هرتز و نرخ نمونه‌برداری تاچ آن به 240 هرتز می‌رسد. روشنایی نمایشگر 900 نیت اعلام شده که البته حداکثر روشنایی نقطه‌ای آن به 1000 نیت بالغ می‌شود. شیائومی در معرفی نمایشگر این گوشی به نوعی فناوری کاهش نور صفحه موسوم به PWM (مدولاسیون عرض پالس) با حداکثر فرکانس 1920 هرتز اشاره کرده است. +HDR10، دالبی‌ویژن، حالت محافظت از چشم و پوشش گوریلا گلس 5 سایر مشخصات این نمایشگر را تشکیل می‌دهند.

در ساخت Xiaomi Civi 2 از نخستین نسل از تراشه اسنپ‌دراگون 7 یعنی Snapdragon 7 Gen 1 استفاده شده است. CPU این چیپ‌ست – که با لیتوگرافی 4 نانومتری ساخته شده – مشتمل بر 8 هسته (شامل چهار هسته Cortex-A710 و چهار هسته A510) با حداکثر سرعت کلاک 2.4 گیگاهرتز بوده و پردازنده گرافیکی آن نیز از خانواده Adreno و به‌طور مشخص Adreno 644 است. به تناسب مدل، 8 یا 12 گیگابایت رم (از نوع LPDDR4x) و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی (از نوع UFS 2.2) به این گوشی اختصاص یافته که البته ارتقاء حافظه داخلی آن امکان‌پذیر نیست. ناگفته نماند، این اسمارت‌فون به یک سیستم خنک‌کننده متشکل از یک اتاقک بخار از جنس استیل ضدزنگ مجهز است که در مقایسه با Civi نسل اول رسانش گرمایی آن تا 200 درصد بهبود یافته و مساحت آن 21 درصد افزایش داشته است.

ماژول دوربینی که در پشت دستگاه قرار گرفته، شباهت زیادی به ماژول دوربین در سری شیائومی 12 داشته و میزبان 3 لنز دوربین و یک فلش ال‌ای‌دی است. لنز این دوربین‌ها دارای برآمدگی زیبایی‌ست که شرکت سازنده از این نوع طراحی با عنوان Light Oxygen Bubbles (حباب‌های سبک اکسیژن) یاد می‌کند. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بوده و از سنسور IMX766 سونی تشکیل شده است. این دوربین در پشت لنزی به گشودگی f/1.8 جای گرفته است. شیشه لنز اپتیکال با آن‌چه درجه پاشندگی پایین نامیده شده، ترکیب 4 پیکسل در 1 پیکسل و ضبط ویدئوی 720p با حداکثر سرعت 960 فریم در ثانیه از جمله امکانات این دوربین به شمار می‌روند. گفتنی‌ست، یک دوربین التراواید 20 مگاپیکسلی (با گشودگی f/2.2 و میدان دید 115 درجه) و یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی (F/2.4) نیز به کمک دوربین اصلی می‌آیند.

بدون شک، برجسته‌ترین ویژگی Xiaomi Civi 2 مجموعه دوربین جلوی آن است. این مجموعه شامل دو دوربین 32 مگاپیکسلی در حفره قرصی‌شکل است که به نوعی دو چشم انسان را شبیه‌سازی کرده و طبق ادعای شرکت سازنده، قدرتمندترین مجموعه دوربین سلفی در تاریخ شیائومی محسوب می‌شود. دوربین 32 مگاپیکسلی اصلی، دارای لنزی به گشودگی f/2.0 بوده و پوششی ضدانعکاس موسوم به ALD روی لنز آن کشیده شده است. فوکوس خودکار نیز از نکات برجسته این دوربین است.

یک دوربین 32 مگاپیکسلی دیگر نیز در جلوی دستگاه به چشم می‌خورد. به لطف قابلیت تشخیص چهره با هوش مصنوعی، چنان‌چه تعداد افراد حاضر در کادر سه نفر یا بیشتر باشند، دوربین سلفی دوم به طور خودکار وارد عمل می‌شود زیرا این دوربین میدان دید 100 درجه داشته و یک دوربین التراواید محسوب می‌شود. با توجه به اهمیت سلفی در Xiaomi Civi 2، امکانات نرم‌افزاری فراوانی برای این مجموعه در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، به لطف قابلیت زیباسازی می‌توان ایرادات چهره – از قبیل لکه، جوش، نقاط تیره یا چین و چروک – را از بین برد. جالب است بدانید، مجموعه دوربین جلو می‌تواند ویدئوی پرتره را با افکت بوکه ضبط کند.

یک باتری 4,500 میلی‌آمپر ساعتی گوشی را تغذیه می‌کند. این باتری دارای استاندارد شارژ 67 واتی بوده و فول‌شارژ آن 40 دقیقه طول می‌کشد. دو اسپیکر استریو مجهز به صدای دالبی آتموس و موتور لرزاننده خطی، مشخصات سخت‌افزاری گوشی را کامل می‌کنند. سیستم‌عامل Xiaomi Civi 2 اندروید 12 بوده و پوسته اختصاصی MIUI 13 تا حدی شکل ظاهری و امکانات آن را دستخوش تغییر کرده است. این گوشی دو سیم‌کارت نانو پذیرفته و از ارتباطات نسل پنجم بهره می‌برد. NFC، وای-فای 6، بلوتوث 5.2، پورت USB-C و پشتیبانی از مسیریاب‌های GLONASS ،Beidou ،Galileo ،GPS و QZSS از دیگر گزینه‌های ارتباطی Xiaomi Civi 2 محسوب می‌شوند.

فروش گوشی هوشمند Xiaomi Civi 2 از 27 سپتامبر (5 مهر) در چین آغاز شده است. قیمت مدل‌های مختلف این گوشی با احتساب نرخ کنونی تبدیل ارز، به شرح زیر است:

- مدل پایه (8GB/128GB): با قیمت 2,399 یوان (336 دلار)

- مدل متوسط (8GB/256GB): با قیمت 2,499 یوان (350 دلار)

- مدل پیشرفته (12GB/256GB): با قیمت 2,799 یوان (392 دلار)

منبع : Xiaomi