معرفی Xiaomi Civi – میان‌رده جدید شیائومی با Snapdragon 778G‌ و سلفی اتوفوکوس 32 مگاپیکسلی

نمایش خبر

تاریخ : 1400/7/5        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، نسل پنجم 5G ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 778 جی Snapdragon 778G ، Xiaomi Civi ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : شرکت شیائومی همان‌طور که از چند روز پیش نیز مشخص شده بود در روز دوشنبه 27 سپتامبر 2021 (5 مهر 1400) از گوشی جدیدی به نام Civi رونمایی کرده که به‌ظاهر اولین عضو از سری تازه‌ای در محصولات این شرکت خواهد بود. شیائومی Civi که برخی آن را ری‌برندی از محصولات CC پیشین این شرکت در چین می‌نامند، میان‌رده‌ پیشرفته‌ای با مشخصات راضی‌کننده همچون پردازنده سریع و مدرن، صفحه‌نمایش OLED با نرخ رفرش بالا و البته از همه مهم‌تر دوربین سلفی مجهز به فوکوس خودکار است که برای اولین بار در یک گوشی شیائومی ظاهر می‌شود. این گوشی از لحاظ ابعاد و وزن نیز موفق ظاهر شده و از این لحاظ می‌توان آن را به Mi 11 Lite 5G نزدیک دانست.

طراحی

در طراحی Civi المان‌های مختلفی از گوشی‌های جدید شرکت شیائومی به چشم می‌خورد که ظاهر پیشرفته‌ای را برای این مدل به همراه آورده‌اند. لبه‌های صفحه‌نمایش در این مدل به‌صورت خمیده طراحی شده که معمولا در کمتر نمونه‌ای در رده میانی به‌کار گرفته می‌شود. حفره پانچی دوربین سلفی برخلاف Mi 11 Lite از کناره سمت چپ به مرکز منتقل شده و شکل مثلثی دوربین‌های بخش پشتی نیز با یک لنز بزرگ‌تر در بالا و دو لنز کوچک‌تر در پایین به اعضای خانواده Mi 11‌ بی‌شباهت نیست.

حاشیه زیر صفحه‌نمایش در این مدل بسیار کمتر شده و با تنها 2.55 میلی‌متر به حداقل خود در بین دیگر گوشی‌های شیائومی رسیده است.

دیگر نکته جالب توجه در مورد طراحی Civi، به فریم فلزی پیرامونی آن تعلق دارد که عرض آن تنها 1.4 میلی‌متر است.

علت اجبار به این عرض کم را باید در خمیدگی لبه‌های دو طرف گوشی (صفحه‌نمایش و کاور بخش پشتی) جست‌وجو کرد که ضخامت تنها 6.98 اینچی دستگاه را بازهم کمتر از آن چیزی‌که هست نشان می‌دهند.

خمیدگی لبه‌های صفحه‌نمایش در عرض دستگاه نیز تأثیرگذار بوده و آن را به تنها 71.5 میلی‌متر رسانده‌اند. برای مقایسه کافی‌ست بدانیم که Mi 11 Lite 5G با همین اندازه صفحه‌نمایش اما با لبه‌های تخت و بدون خمیدگی از عرضی برابر با 75.7 میلی‌متر برخوردار است.

Civi در زمینه وزن نیز موفق ظاهر شده و وزن 166 گرمی آن با وجود آن‌که هنوز از Mi 11 Lite 5G با وزن 159 گرمی سنگین‌تر است اما نگفته پیداست که افزایش 250 میلی آمپر ساعتی ظرفیت باتری در Civi مطمئنا اهمیت بیشتری نسبت به تنها 7 گرم اضافه‌وزن آن خواهد داشت.

رنگ‌آمیزی Civi نیز متفاوت از قبل بوده و هر سه رنگ مشکی، آبی و صورتی دستگاه فرم جالب توجه‌ای را به نمایش می‌گذارند.

صفحه‌نمایش

نمایشگر 6.55 اینچی OLED حاضر در Civi یک نمونه 10 بیتی با پشتیبانی از نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ است که محدوده رنگ DCI-P3 را پوشش داده و محتوای +HDR10 نیز در آن قابل نمایش است. این پنل که از نرخ رفرش 120 هرتزی و سرعت برداشت تاچ 240 هرتزی برخوردار است در زمینه دقت رنگ نیز حرف‌های فراوانی برای گفتن داشته و شاخص‌های JNCD نزدیک به 0.32 و DeltaE نزدیک به 0.36 اعلام شده برای آن به این موضوع به‌روشنی اشاره می‌کنند. از دیگر موارد اشاره شده در مورد این صفحه‌نمایش، حداکثر روشنایی نقطه‌ای 950 نیتی آن است که در مقایسه با Mi 11 Lite 5G با روشنایی نقطه‌ای حداکثر 800 نیتی افزایش پیدا کرده است.

دوربین سلفی

دوربین سلفی دستگاه همانطور که اشاره شد یکی از مهم‌ترین اجزای Civi و به‌نوعی اصلی‌ترین selling point آن به‌حساب می‌آید؛ این دوربین 32 مگاپیکسلی برای اولین بار در یگ گوشی شیائومی از فوکوس خودکار برخوردار شده و بدین‌ترتیب روی کاغذ امکان ثبت تصاویری با جزییات بالاتر را خواهد داشت.

دوربین‌های اصلی

همانطور که از یک گوشی میان‌رده ساخت شیائومی می‌توان انتظار داشت در این‌جا نیز مجموعه دوربین پیشرفته‌ای انتظار شما را نمی‌کشد؛ دوربین اصلی دستگاه یک نمونه 64 مگاپیکسلی با اندازه سنسور 1/1.97 اینچی و پیکسل‌های 0.7 میکرونی‌ست که پس از ترکیب چهار پیکسل در یک پیکسل تشکیل یک سلول بزرگ‌تر 1.4 میکرونی را برای جذب بهتر نور در وضوح 16 مگاپیکسلی می‌دهد. در مقابل این دوربین لنزی نسبتا سریع با f/1.79 قرار دارد اما از لرزه‌گیر اپتیکال یا OIS در آن پشتیبانی نمی‌شود.

دوربین دوم یک اولتراواید 8 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.12 میکرونی مجهز به لنزی با دیافراگم f/2.2‌ و میدان دید 120 درجه‌ای‌ست که ظاهرا از فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند و در نهایت یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو با پیکسل‌های 1.75 میکرونی و لنز f/2.4 برای گرفتن عکس از فاصله نزدیک نیز این مجموعه را تکمیل می‌کند.

پردازنده و حافظه

درست همانند گوشی جدید Mi 11 Lite 5G NE، شیائومی در این‌جا نیز از پروسسور پیشرفته رده میانی Snapdragon 778G بهره گرفته که با وجود آن‌که نسبت به Snapdragon 780G حاضر در Mi 11 Lite 5G در جایگاه پایین‌تری قرار دارد اما هنوز می‌توان از آن به‌عنوان چیپ‌ست توانمندی در رده میانی نام برد. در ساختار این پروسسور 6 نانومتری از 4 هسته Cortex-A78 با فرکانس حداکثر 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 با حداکثر کلاک 1.8 گیگاهرتز استفاده شده و گرافیک آن نیز از نوع Adreno 642L است. برای کاهش گرمای تولید شده از طرف پردازنده از یک سیستم خنک‌کننده 9 لایه گرافینی سخن به میان آمده که برای یک گوشی باریک و Slim قابلیتی ضروری به حساب می‌آید. حافظه رم دستگاه 8 یا 12 گیگابایت است اما می‌توان 3 گیگابایت دیگر را از حافظه داخلی به رم افزود. حافظه داخلی گوشی در دو نسخه 128 یا 256 گیگابایتی ارائه شده و صحبتی از امکان افزایش این حافظه با اسلات microSD نیز به میان نیامده است.

باتری و شارژر

ظرفیت باتری Civi به‌عنوان یک نکته برجسته در ساختار این مدل 4,500 میلی آمپر ساعت اعلام شده که برای دیوایسی به این باریکی و سبکی دستاورد بزرگی به حساب می‌آید. برای مقایسه همانطور که پیش از این نیز اشاره شد باید به سراغ Mi 11 Lite 5G برویم که با صفحه‌نمایش یک اندازه و ضخامت و وزنی در همین حوالی، از باتری کم‌حجم‌تری با ظرفیت 4,250mAh برخوردار بود. شیائومی این یک بار شارژ این باتری را برای استفاده 1.5 روزه (تحت شرایط خاص و تعریف شده)، کافی می‌داند.

Civi در زمینه شارژر نیز کاملا پیشرفت کرده و حالا از شارژر قوی‌تری با توان 55 وات بهره می‌برد که فقط به 45 دقیقه زمان برای پر کردن باتری گوشی نیاز دارد. برای مقایسه بد نیست بدانیم که توان شارژر در Mi 11 Lite 5G تنها 33 وات بود.

قیمت – زمان حضور در بازار

Xiaomi Civi از روز رونمایی برای پیش‌فروش در چین در دسترس قرار داشته و حضور آن در بازار نیز به 30 سپتامبر (8 مهر 1400) موکول شده است. قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه پایه 8GB/128GB دستگاه 2,599 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 402 دلار آمریکا) بوده و برای تهیه دو نسخه 8GB/256GB و 12GB/256GB دستگاه نیز به‌ترتیب باید 2,899 و 3,199 یوان (449 و 495 دلار) هزینه کرد. هنوز خبری رسمی در مورد احتمال حضور این گوشی و قیمت آن در دیگر بازارها منتشر نشده است.

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا