معرفی realme C35 – نازک‌ترین و سبک‌ترین گوشی سری C برای بازار تایلند

نمایش خبر

تاریخ : 1400/11/24        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Realme C35 ، ریلمی Realme
واحد خبر mobile.ir : برند ریلمی در ابتدا زیربرند اوپو به شمار می‌رفت، اما اکنون چند سالی‌ست که از این کمپانی چینی مستقل شده است. ریلمی کار خود را با تولید گوشی‌های رده پایین و ارزان‌قیمت آغاز کرد، اما به مرور زمان، با تولید دیوایس‌های پیشرفته‌تر، موفق شد جای خود را در میان طیف گسترده‌تری از کاربران باز کند. در این میان، اسمارت‌فون‌های سری C این شرکت، به دلیل ارزش خرید بالا، در بین پرفروش‌های ریلمی قرار دارد. این برند چینی روز پنج‌شنبه 10 فوریه 2022 (21 بهمن 1400) از جدیدترین اسمارت‌فون خود در سری C پرده برداشت. این گوشی هوشمند realme C35 نام داشته و به بازار تایلند اختصاص دارد. در ادامه بیشتر با مشخصات این محصول آشنا می‌شویم.

شرکت سازنده در معرفی realme C35 به نوعی طراحی موسوم به Dynamic Glowing Design اشاره کرده که به بدنه براق و درخشش بازتاب نور از آن اشاره دارد. طول و عرض دستگاه به ترتیب 164.4 و 75.6 میلی‌متر است. realme C35 با ضخامتی معادل 8.1 میلی‌متر و 189 گرم وزن، نازک‌ترین و یکی از سبک‌ترین گوشی‌ها در سری C به حساب می‌آید. این محصول در رنگ‌های مشکی و سبز وارد بازار خواهد شد.

realme C35 نمایشگر بزرگی به قطر 6.6 اینچ دارد. این نمایشگر از پنل‌ ال‌سی‌دی (از نوع IPS) تشکیل شده و رزولوشن +FHD (معادل 1080×2408 پیکسل)، تراکم آن را به 401 پیکسل در اینچ می‌رساند. این نمایشگر 90.7 درصد از سطح بدنه را پوشش داده و حداکثر روشنایی نقطه‌ای آن به 600 نیت می‌رسد. نرخ نمونه‌برداری تاچ نمایشگر 180 هرتز است اما نرخ به‌روزرسانی آن (60 هرتز) چنگی به دل نمی‌زند. ناگفته نماند، فیلتر اشعه آبی با داشتن تأییدیه از کمپانی معتبر TÜV Rheinland، از نقاط مثبت این نمایشگر است.

برای پایین آوردن قیمت تمام‌شده این گوشی، در قسمت پردازش – که بیشتر مشتریان توجه زیادی به آن ندارند – از تراشه نه چندان شناخته‌شده Unisoc T616 استفاده شده است. این چیپ‌ست – که با لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده – دارای 2 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A75 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G57 است. با داشتن این گوشی می‌توانید به 4 یا 6 گیگابایت RAM (از نوع LPDDR4x) و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی (از نوع UFS 2.2) دسترسی داشته باشید. ارتقاء حافظه داخلی تا 1 ترابایت دیگر (با افزودن میکرو اس‌دی) امکان‌پذیر خواهد بود.

سه لنز دوربین – با آرایشی جالب – به همراه یک فلش ال‌ای‌دی در ماژول پشت دستگاه قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی رزولوشنی معادل 50 مگاپیکسل دارد. این دوربین از لنزی 5 تکه تشکیل شده و گشودگی دیافراگم آن f/1.8 است. لنز بعدی به یک دوربین ماکرو تعلق دارد. به لطف این دوربین – که به احتمال زیاد 2 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.4 است – می‌توانید برای عکاسی تا 4 سانتی‌متری سوژه به آن نزدیک شوید. در نهایت می‌رسیم به یک سنسور سیاه و سفید یا B&W با گشودگی f/2.8. شرکت سازنده به رزولوشن این دوربین اشاره‌ای نکرده، اما منابع دیگر آن را یک دوربین VGA و یا 2 مگاپیکسلی معرفی می‌کنند.

در مجموع با سیستم دوربین خیلی پیشرفته‌ای روبرو نیستیم، اما حالت شب، HDR، حالت حرفه‌ای، تایم‌لپس، حالت پرتره و حالت پانوراما از جمله امکانات دوربین اصلی آن برشمرده شده است. این دوربین می‌تواند ویدئوی 1080p را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کند. ناگفته نماند، ناچ قطره آب بالای نمایشگر نیز میزبان یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی (با گشودگی f/2.0) است. این دوربین – که از سنسور سونی تشکیل شده – می‌تواند فیلم‌برداری 720p را با سرعت 30 فریم در ثانیه انجام دهد.

باتری قدرتمندی به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت، انرژی مورد نیاز realme C35 را تأمین می‌کند. این باتری با شارژری به توان 18 وات شارژ می‌شود و جالب است که ریلمی آن را شارژ سریع می‌نامد! اپلیکیشنی تحت عنوان Quick Freeze به طور پیش‌فرض روی گوشی نصب بوده و می‌تواند میزان مصرف باتری را کاهش دهد. نکته دیگر آنکه وقتی ذخیره باتری رو به اتمام است، با فعال کردن قابلیت Power Saving، می‌توانید حتی با ذخیره 5 درصدی هم تا زمان قابل‌قبولی به کار با گوشی ادامه دهید. مدت زمان مذکور در حالت استندبای 50.2 ساعت، در هنگام پخش موسیقی 3.6 ساعت و در حین مکالمه 1.8 ساعت عنوان شده است.

سیستم‌عامل اندروید 11 به همراه رابط کاربری اختصاصی ریلمی – یعنی realme UI R Edition – بخش نرم‌افزاری گوشی را تشکیل می‌دهند. حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور (لبه سمت راست دستگاه) تعبیه شده است. realme C35 دو سیم‌کارت پذیرفته و یک اسلات اختصاصی نیز برای میکرو اس‌دی دارد. نباید از این گوشی انتظار اتصال به شبکه 5G را داشته باشید، زیرا تراشه گوشی نهایتا از ارتباطات 4G پشتیبانی می‌کند. بلوتوث 5.0، پورت USB-C، جک هدفون و پشتیبانی از مسیریاب‌های Beidou ،GPS و GLONASS از دیگر گزینه‌های ارتباطی این دستگاه به شمار می‌روند.

گوشی هوشمند realme C35 به زودی وارد بازار تایلند خواهد شد. قیمت این محصول در مدل پایه – با پیکربندی 4 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی – 5,799 بات تایلند اعلام شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 175 دلار آمریکا. برای خرید مدل پیشرفته‌تر – با 4 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی – قیمت دستگاه تا 6,299 بات (190 دلار) بالا می‌رود.


به روزرسانی - قیمت ریلمی سی 35 در بازار ایران

گوشی ریلمی C35 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی ریلمی C35 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Realme


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا