معرفی C31 – ارزان‌قیمت ریلمی با صفحه‌نمایش 6.5 اینچی و باتری 5,000mAh

نمایش خبر

تاریخ : 1401/1/6        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Realme C31 ، ریلمی Realme
واحد خبر mobile.ir : سری C در محصولات ریلمی پایین‌ترین رده کاربری را به‌خود اختصاص داده و مجموعه‌ای از ارزان‌ترین گوشی‌های این سازنده با این پیشوند روانه بازار شده‌اند؛ Realme C31 جدیدترین عضو این خانواده است که در روز جمعه 25 مارچ 2021 (5 فروردین 1401) رونمایی شد. این گوشی را باید ادامه‌ای بر Realme C21 دانست که سال گذشته تقریبا در چنین روزهایی رونمایی شده بود. Realme C31 از شباهت‌های متعددی نسبت به C21‌ برخوردار است اما در برخی موارد کلیدی و در رأس آن‌ها در پردازنده با ارتقاء روبرو شده است. این گوشی البته همچنان نسبت به Realme C35 که همین چندی پیش رونمایی شد در مواردی مثل دوربین و صفحه‌نمایش، در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد.

Realme C31 در طراحی با پیشرفت محسوسی نسبت به مدل سال گذشته روبرو شده و با این‌که ناچ قطره‌ای و حاشیه‌های نسبتا بزرگ پیرامون نمایشگر را حفظ کرده اما لنزهای دوربین آن حالا در یک طراحی امروزی در یک محوطه مستطیلی بزرگ‌تر قرار گرفته‌اند و سنسور اثر انگشت نیز از این بخش به کناره دستگاه منتقل شده است.

ریلمی هنوز ابعاد و وزن دستگاه را به‌صورت کامل اعلام نکرده اما با اشاره به ضخامت 8.4 میلی‌متری دستگاه، آن را کم‌تر از نمونه‌های پیشین معرفی شده در این کلاس نشان می‌دهد. این گوشی در دو رنگ نقره‌ای و سبز تیره ارائه می‌شود.

صفحه‌نمایش 6.5 اینچی LCD دستگاه ظاهرا تفاوتی نسبت به قبل نداشته و همان وضوح اچ‌دی پلاس در نسبت 20:9 یعنی 720×1600 پیکسل در این‌جا نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در مشخصات گوشی اشاره‌ای به نرخ رفرش بالا یا سرعت بیش‌تر در برداشت اثرات انگشت نشده و طبیعتا از یک گوشی کاملا ارزان‌قیمت اقتصادی نیز نمی‌توان انتظاری جز این داشت.

دوربین سلفی گوشی یک نمونه 5 مگاپیکسلی‌ست که در این مرحله اطلاعات بیش‌تری از آن منتشر نشده اما به احتمال فراوان تفاوتی با دوربین 5 مگاپیکسلی f/2.2 فاقد فوکوس خودکار حاضر در C21 ندارد.

با وجود ‌آن‌که ظاهر شلوغ بخش پشتی با سه لنز دوربین همراه با فلش LED ممکن است در نگاه اول فریبنده به‌نظر برسد اما C31 عملا تنها به یک دوربین مهم یعنی دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی مجهز شده و دو واحد 2 مگاپیکسلی دیگر (یکی برای عکاسی از فاصله بسیار نزدیک و دیگری برای محو کردن پشت سر سوژه اصلی) از اهمیت چندانی برخوردار نیستند.

ریلمی برای پردازش در C31 بار دیگر از یک چیپ 12 نانومتری استفاده کرد اما پروسسور Unisoc Tiger T612 این مدل برخلاف Helio G35 سال قبل از هسته‌های جدیدتر A75 و A55 بهره می‌برد که با وجود فرکانس پایین‌تر 1.8 گیگاهرتزی، عملا کیفیت بالاتری را حداقل روی کاغذ ارائه خواهند کرد. رم دستگاه 3 یا 4 گیگابایت بوده و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء (از طریق اسلات مجزای microSD) دارد.

ظرفیت باتری این مدل 5 هزار میلی آمپر ساعت است که تفاوتی نسبت به گذشته نداشته و نگفته پیداست که از مدلی در این سطح نیز نمی‌‌توان انتظار شارژ پر سرعت را داشت. اتصال شارژر به این مدل همچنان از طریق درگاه منسوخ شده microUSB انجام می‌شود که شاید اصلی‌ترین انتقادی‌ست که به C31 وارد خواهد بود.

ریلمی C31 با سیستم‌عامل اندروید 11 و رابط کاربری realme UI از روز رونمایی با قیمت 1,599,000 روپیه اندونزی (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 111 دلار آمریکا) برای نسخه 3GB/32GB به بازار این کشور عرضه شده و ورژن مجهز به حافظه بالاتر 4GB/64GB آن نیز 1,799,000 روپیه اندونزی (122 دلار) قیمت دارد.

این گوشی ظاهرا قرار است در 31 مارچ (11 فروردین 1401) در کشور هند نیز رونمایی شد و احتمالا در آن زمان اطلاعات بیش‌تری از آن در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع : Realme


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا