معرفی Enduro- اسمارت‌واچ جدید گارمین برای دونده‌ها و دوچرخه‌سواران

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1399/11/30        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، گارمین Garmin
واحد خبر mobile.ir : شرکت گارمین عمدتا به خاطر آن دسته از ساعت‌ها و دست‌بندهای تناسب اندام شهرت دارد که برای کاربردهای خاص ساخته شده‌اند. برخی از این محصولات برای دوندگان طراحی شده‌اند، بعضی از آنها قابلیت‌هایی دارند که برای گلف‌بازان جذابیت دارد و گروهی دیگر برای تمام افراد مناسبند. گارمین در کنار عرضه بندهای تناسب اندام با قیمت مقرون‌به‌صرفه مانند محصولات سری Vivofit و Vivosmart و ساعت‌های هوشمند در بازه قیمتی 150 تا 400 دلار، تاکنون محصولات گران‌قیمتی را نیز ارائه کرده است که با هدف ورزشکاران حرفه‌ای طراحی شده‌اند.

این کمپانی به تازگی و در روز سه‌شنبه 16 فوریه سال جاری میلادی (28 بهمن 1399) اسمارت‌واچ جدیدی را با نام Enduro معرفی کرده است که به طور مشخص برای علاقمندان به ورزش‌های استقامتی مانند دوندگان و دوچرخه‌سواران حرفه‌ای کاربرد دارد. محصول جدید گارمین برای استفاده در شرایط دشوار آب و هوایی بسیار مناسب بوده و در برابر نفوذ آب تا فشار 10 اتمسفر یا عمق 100 متر مقاوم است. مشخصات Enduro با اسمارت‌واچ‌های سری Fenix 6 به ویژه Fenix 6X و Fenix 6X Pro Solar شباهت زیادی دارد که حالا یک سال و نیم از معرفی آنها می‌گذرد.

به گفته دن بارتل (Dan Bartel)، معاون فروش جهانی گارمین « Enduro به منظور تاب آوردن در جلسات تمرینی یا رویدادهای طولانی ساخته شده و به دوچرخه‌سواران و دوندگان دوهای با مسافت بالا اطمینان می‌دهد که ساعت هوشمندشان در کنار ارائه نکات و اطلاعات سودمند برای ارزیابی عملکرد بدنی، به اندازه خود ورزشکاران انرژی خواهد داشت. به این ترتیب ورزشکاران حاضر در رقابت‌های طولانی می‌توانند با بستن Enduro روی مچ دست‌شان، به جای میزان شارژ باتری روی رقابت خود تمرکز داشته باشند.»

صفحه‌نمایش رنگی این ساعت همانند Fenix 6X یک نمونه دایره‌ای شکل 1.4 اینچی است که ظاهرا با فناوری OLED ساخته شده و وضوح آن 280x280 پیکسل است. تازه‌ترین اسمارت‌واچ گارمین با برخورداری از فناوری انتقالی-بازتابی یا transflective خوانایی بالایی در برابر نور مستقیم خورشید دارد. Enduro در دو نمونه استاندارد با بدنه‌ای از جنس استیل ضد زنگ و نسخه تیتانیومی عرضه می‌شود که دومی با لایه‌ای از جنس DLC (کربن مشابه الماس) پوشانده شده است. همچنین بند نایلونی UltraFit برای این ساعت در نظر گرفته شده که از بند Fenix 6X سبک‌تر به نظر می‌رسد. گفتنی است که وزن نمونه استاندارد و تیتانیومی این ساعت به همراه بند به ترتیب 72 و 58 گرم اعلام شده است.

Enduro به فناوری لنز شفاف خورشیدی (موسوم به Power Glass) برای شارژ مجهز شده که به گفته شرکت سازنده می‌تواند در حالت ذخیره انرژی تا 65 روز و در صورت روشن بودن GPS تا 70 ساعت دوام داشته باشد. گفتنی است که این میزان می‌تواند با استفاده از قابلیت شارژ خورشیدی به 80 ساعت برسد. البته Enduro نخستین محصول گارمین نیست که از قابلیت شارژ به کمک نور خورشید بهره می‌برد و پیش از این هم شاهد به‌کارگیری این ویژگی در Instinct Solar و Fenix 6 Pro Solar هم بوده‌ایم.

دوچرخه‌سواران حرفه‌ای با کمک Enduro و استفاده از قابلیت Mountain Biking یا دوچرخه‌سواری کوهستان می‌توانند جزئیات اطلاعات مربوط به مسیر را دریافت کنند. همچنین این ساعت می‌تواند برای دوچرخه‌سوارانی که در فضاهای کوهستانی رکاب می‌زنند، درجه سختی مسیر را بر اساس میزان رطوبت و دشواری مسیر ارائه دهد.

از آنجا که بازیابی انرژی در فاصله میان دو جلسه تمرینی در ورزشکاران استقامتی اهمیت زیادی دارد، Enduro از قابلیتی با عنوان Recovery بهره می‌برد که بر اساس داده‌های مربوط به خواب و سایر اطلاعات تندرستی، مدت زمان مورد نیاز برای استراحت پیش از شروع تمرین بعدی را به کاربر پیشنهاد می‌کند.

همچنین کوهنوردان حرفه‌ای می‌توانند با قابلیت ClimbPro هنگام صعود به ارتفاعات و کوهنوردی، اطلاعات لحظه‌ای مربوط به مسیر پیشِ رو از جمله شیب، فاصله و افزایش ارتفاع را در اختیار داشته باشند.

این ساعت به حسگر ضربان قلب، سنسور Pulse Ox، قابلیت ردیابی خواب و همچنین یک ویژگی اختصاصی با نام تجاری Body Battery مجهز شده که می‌تواند سطح انرژی کاربر را اندازه‌گیری نماید. به علاوه، حداکثر اکسیژن مصرفی یا VO2 Max و میزان اشباع اکسیژن خون یا SpO2 از دیگر مقادیری است که اسمارت‌واچ جدید گارمین اندازه‌گیری می‌کند. همچنین قابلیت پرداخت بدون تماس از طریق سامانه Garmin Pay و پشتیبانی از ماهواره‌های مسیریابی GLONASS ،GPS و Galileo برای این ساعت در نظر گرفته شده است.

قیمت نسخه استیل ضد زنگ این ساعت به همراه بند نایلونی UltraFit برابر با 799 دلار و نمونه تیتانیومی با همین بند 899 دلار اعلام شده است.

منبع : Garmin