معرفی سامسونگ گلکسی A12 و A02s با باتری 5000mAh و صفحه‌نمایش‌های 6.5 اینچی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1399/9/4        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هلیو پی 35 Helio P35 ، Samsung Galaxy A12 ، Samsung Galaxy A02s ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : شرکت سامسونگ ساعاتی پیش از دو اسمارت‌فون پایین‌رده سری A خود با نام‌های گلکسی A12 و گلکسی A02S رونمایی کرد که می‌توان از آن‌ها با عنوان نخستین اعضای سری A برای سال 2021 یاد کرد. این دو مدل به‌ترتیب جانشین‌هایی برای Galaxy A11 و Galaxy A01 پیشیشن این برند به حساب می‌آیند که به‌ترتیب در ماه مارچ سال جاری و دسامبر سال گذشته معرفی شده بودند. هر دو عضو جدید این خانواده حالا از صفحه‌‌نمایش‌های بزرگ 6.5 اینچی با ناچ قطره‌ای بهره می‌برند و در زمینه باتری نیز با ارائه ظرفیت 5 هزار میلی آمپر ساعتی در جایگاه بالایی قرار می‌گیرند. در زمینه دوربین نیز در هر دو گوشی با تغییرات مشخصی روبرو می‌شویم.

Samsung Galaxy A12

گلکسی A12 نسبت به A11 پیشین با تغییرات مشخصی در زمینه ظاهری روبرو شده که مشهودترین آن‌ها در بخش رویی گوشی، بازگشت به طراحی ناچ قطره‌ای و کنار گذاشتن حفره پانچی درون صفحه‌نمایش است. در پشت گوشی نیز ستون دوربین‌های کناره سمت چپ حالا جای خود را به یک محوطه مربع‌شکل با چهار واحد تصویری داده است.

ابعاد صفحه‌نمایش در این گوشی اندکی افزایش پیدا کرده و از 6.4 به 6.5 اینچ رسیده است اما فناوری LCD و وضوح اچ‌دی پلاس در نسبت 19.5:9 یا 720×1560 پیکسل در آن بدون تغییر بوده و بدین‌ترتیب با تراکمی برابر با 264 پیکسل در هر اینچ روبرو می‌شویم. در بریدگی مرکزی بالای صفحه‌نمایش به یک دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی بر می‌خوریم که از لحاظ وضوح تغییری نسبت به قبل نداشته است.

ترکیب دوربین‌های بخش پشتی را با چشم بسته نیز می‌توان حدس زد جایی‌که با یک دوربین اصلی، یک واحد التراواید، یک دوربین ماکرو و یک سنسور عمق میدان روبرو می‌شویم. دوربین اصلی گوشی حالا 48 مگاپیکسل وضوح دارد که نسبت به دوربین 13 مگاپیکسلی حاضر در A11 با تغییر بزرگی روبرو شده است. دوربین 5 مگاپیکسلی التراواید و سنسور 2 مگاپیکسلی عمق میدان در A12 نسبت به قبل بدون تغییر بوده و حالا یک واحد 2 مگاپیکسلی برداشت ماکرو نیز به این مجموعه افزوده شده است. سنسور اثر انگشت این مدل در کناره دستگاه و روی دکمه پاور قرار دارد.

در حالی‌که A11 از باتری نسبتا حجیمی با ظرفیت 4 هزار میلی آمپر ساعت بهره می‌برد در A12 با باتری حجیم‌تری با ظرفیت 5,000mAh روبرو می‌شویم که برای دیوایسی در این سطح به معنای دوامی بسیار بالا خواهد بود. توان شارژر این باتری البته تغییری نکرده و با 15 وات احتمالا مدت زیادی کاربران را به انتظار پر شدن باتری خواهد گذاشت.

پردازش در این گوشی با یک پروسسور 8 هسته‌ای مجهز به چهار هسته 2.3 گیگاهرتزی و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی انجام می‌شود که باوجود آن‌که سامسونگ اشاره‌ای به نام آن نکرده اما برخی منابع از حضور پروسسور 12 نانومتری Helio P35 محصول شرکت مدیاتک در این گوشی خبر داده‌اند.

گلکسی A12 با سه حافظه رم 3، 4 یا 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 32، 64 یا 128 گیگابایتی با امکان ارتقاء (تا 1 ترابایت دیگر) ارائه شده و در رنگ‌های سفید، مشکی و آبی و قرمز با قیمت 179 یورو برای نسخه 64 گیگابایتی از ژانویه 2021 وارد بازار خواهد شد.

Samsung Galaxy A02s

تغییرات A02s نسبت به A01 سال قبل بیشتر بوده و صفحه‌نمایش نسبتا کوچک 5.7 اینچی A01 حالا جای خود را به یک پنل کاملا بزرگ 6.5 اینچی داده است. این صفحه‌نمایش از ناچ قطره‌ای با دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی برخوردار بوده و وضوح اچ‌دی پلاس آن نیز تغییری نسبت به قبل نکرده است.

وضوح دوربین اصلی بخش پشتی 13 مگاپیکسل است و دو واحد 2 مگاپیکسلی دیگر یکی برای برداشت ماکرو و دیگری برای تعیین عمق میدان، این دوربین را یاری می‌کنند.

ظرفیت باتری دستگاه مثل A12‌ همچنان 5 هزار میلی آمپر ساعت است و شارژر 15 واتی آن نیز تغییری را نشان نمی‌دهد. برای یادآوری بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که A01 به‌عنوان نسل قبلی این گوشی تنها از ظرفیت باتری 3 هزار میلی آمپر ساعت بهره می‌برد.

پردازش در A02s با پروسسور اعلام نشده‌ای با 8 هسته پردازشی 1.8 گیگاهرتزی انجام می‌شود و 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء (تا 1 ترابایت دیگر) دارد. در این مدل از سنسور اثر انگشت صرفنظر نشده و بدین‌ترتیب احتمالا با یکی از معدود گوشی‌های گلکسی سامسونگ (اگر نگوییم تنها گوشی این خانواده) در سال 2021 روبرو می‌شویم که فاقد سنسور اثر انگشت است.

سامسونگ گلکسی A02s از فوریه 2021 با قیمت 150 یورو در دو رنگ سفید و مشکی به بازار ارائه می‌شود.


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی آ 12 در بازار ایران

گوشی سامسونگ Galaxy A12 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی سامسونگ Galaxy A12 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.