معرفی Galaxy XCover6 Pro – جدیدترین اسمارت‌فون مقاوم سامسونگ

نمایش خبر

تاریخ : 1401/4/10        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 778 جی Snapdragon 778G ، گوشی مقاوم Rugged Phone ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : سامسونگ در کنار تولید اسمارت‌فون در تمامی رده‌ها، همواره مخاطبان خاص را نیز مد نظر قرار داده است. از جمله این مخاطبان می‌توان به افرادی اشاره کرد که در محیط‌های جغرافیایی سخت و خشن کار می‌کنند و قاعدتا کار با گوشی‌های هوشمند معمولی برای آنها دشوار و در برخی موارد غیرممکن خواهد بود. سامسونگ برای این دسته از کاربران، اسمارت‌فون‌های مقاومی را تحت عنوان سری XCover به تولید می‌رساند. اوایل مارچ 2021 بود که سامسونگ آخرین نمونه از گوشی‌های این سری را با نام Galaxy XCover 5 به دنیای صنعت معرفی کرد. این کمپانی کره‌ای به‌تازگی از جدیدترین اسمارت‌فون خود در این سری تحت عنوان Galaxy XCover6 Pro پرده برداشت.

برخلاف گوشی‌های کمپانی CAT، ظاهر XCover6 Pro چندان زمخت و خشن نشان نمی‌دهد. قسمت پشتی گوشی از پلاستیک بافت‌داری تشکیل شده که به راحتی از بدنه جدا می‌شود. همان طور که از گوشی‌های سری XCover انتظار می‌رود، XCover6 Pro نیز با داشتن درجه حفاظت IP68 در برابر آب و گرد و خاک مقاوم است. طبق ادعای سامسونگ، این گوشی می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد، البته منظور آب شیرین و زلال است، نه آب شور یا مایعات دیگر. همچنین، گوشی در برابر آب داغ و الکل نیز مقاومتی نخواهد داشت.

برای محکم‌کاری هرچه بیشتر، XCover6 Pro از استاندارد نظامی MIL-STD 810H نیز پشتیبانی می‌کند. محصول جدید سامسونگ ابعادی برابر با 9.9×79.9×168.8 میلی‌متر دارد. ناگفته پیداست با دیوایس ضخیمی سر و کار داریم که مثل دیگر گوشی‌های مقاوم هم‌رده، وزن سنگینی هم دارد (معادل 235 گرم). لازم به ذکر است، XCover6 Pro تنها در رنگ مشکی به تولید رسیده، اما در برخی اجزای گوشی – مثل دور دکمه‌ها و لنزها – رنگ قرمز کار شده تا ظاهر زیباتری به دستگاه ببخشد.

یک نمایشگر 6.6 اینچی ال‌سی‌دی (از نوع PLS) برای XCover6 Pro در نظر گرفته شده است. رزولوشن نمایشگر +FHD (معادل 1080×2408 پیکسل) بوده و نرخ به‌روزرسانی آن 120 هرتز اعلام شده است. به لطف حساسیت بالای تاچ در این نمایشگر، کاربر می‌تواند حتی با انگشتان خیس و یا با در دست داشتن دستکش هم با گوشی کار کند. البته سامسونگ متذکر شده که کار کردن با گوشی زیر آب امکان‌پذیر نبوده و در برخی موارد، تاچ نمایشگر به دستکش‌های ضخیم واکنشی نشان نمی‌دهد. گفتنی‌ست، سامسونگ در بالا بردن دوام این گوشی سنگ تمام گذاشته و جدیدترین ورژن از شیشه مقاوم شرکت کورنینگ – یعنی گوریلا گلس ویکتوس پلاس – را به عنوان پوشش محافظ نمایشگر آن انتخاب کرده است (همان شیشه‌ای که در سری پرچمدار Galaxy S22 به کار گرفته شده بود).

پردازش در XCover6 Pro با تراشه 6 نانومتری Snapdragon 778G انجام می‌شود. CPU این چیپ‌ست از 4 هسته 2.42 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده و پردازنده گرافیکی آن Adreno 642L است. 6 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربر قرار دارد که با توجه به پشتیبانی از میکرو اس‌دی، می‌توان آن را تا 1 ترابایت دیگر ارتقا داد. گفتنی‌ست، دپارتمان دوربین در این گوشی چندان پیچیده نبوده و عبارت است از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (f/18) و دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی (f/2.2) در پشت و یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی که در ناچ قطره آب بالای نمایشگر تعبیه شده است.

یک باتری به ظرفیت 4,050 میلی‌آمپر ساعت برای XCover6 Pro پیش‌بینی شده است. کاربر با این باتری می‌تواند تا 20 ساعت ویدئو پخش کند، تا 115 ساعت موزیک گوش بدهد، تا 18 ساعت اینترنت مصرف کند (چه LTE و چه وای-فای) و یا تا 44 ساعت در شبکه LTE مکالمه کند. از جمله نقاط مثبت این باتری، قابل‌تعویض بودن آن است. به این ترتیب، با اتمام ذخیره باتری، تنها با در اختیار داشتن یک باتری یدکی، می‌توان کار با گوشی را از سر گرفت.

چنان‌چه باتری یدکی نداشته باشید، چاره‌ای جز شارژ کردن باتری نخواهید داشت. برای شارژ کردن باتری XCover6 Pro علاوه بر شارژر 15 واتی، می‌توانید از پوگو پین‌های لبه پایینی دستگاه نیز استفاده کنید. البته لازم به ذکر است، فقط یک کابل USB در جعبه گوشی قرار داشته و شارژر 15 واتی و همچنین استیشن پوگو پین جداگانه به فروش می‌رسند.

سیستم‌عامل این گوشی اندروید 12 بوده و رابط کاربری One UI نیز در آن فعال است. از دیگر امکانات نرم‌افزاری XCover6 Pro می‌توان به قابلیت امنیتی Samsung Knox و همچنین Samsung Dex (شبیه‌ساز محیط دسک‌تاپ ویندوز در اندروید) اشاره کرد. گفتنی‌ست، به لطف Dex، کاربر می‌تواند محتوای اسمارت‌فون خود را روی نمایشگر بزرگ‌تری مشاهده کند. البته، اگر برای این کار به جای اتصال کابل، روش بی‌سیم را انتخاب کنید، تلویزیون هوشمند شما باید از Phone Screen Mirroring پشتیبانی کند.

در لبه سمت چپ گوشی، یک دکمه فیزیکی به چشم می‌خورد. این دکمه قابل برنامه‌ریزی بوده و کاربر به تناسب نیاز خود، می‌تواند وظیفه مشخصی برای این دکمه میان‌بر تعریف کند، از جمله راه‌اندازی سرویس Push-to-Talk، اسکن بارکد، روشن کردن چراغ قوه یا اجرای اپلیکیشنی دلخواه. سامسونگ مدعی شده که صدای اسپیکر در این مدل نسبت به مدل قبلی بلندتر شده است. ناگفته نماند، شرکت سازنده در معرفی این محصول، هیچ اشاره‌ای به حسگر اثر انگشت نکرده است.

گوشی هوشمند XCover6 Pro دو سیم‌کارت از نوع نانو می‌پذیرد. در کنار دو اسلات سیم‌کارت، یک اسلات اختصاصی نیز برای کارت حافظه در نظر گرفته شده است. XCover6 Pro یک گوشی 5G بوده و در واقع نخستین اسمارت‌فون مقاوم سامسونگ است که به ارتباطات نسل پنجم مجهز می‌شود. وای-فای 6، پورت USB-C، جک هدفون، NFC و بلوتوث 5.2 سایر گزینه‌های ارتباطی این گوشی را تشکیل می‌دهند.

گوشی مقاوم Galaxy XCover6 Pro از ماه جولای وارد بازارهای منتخب اروپا، آسیا و خاور میانه خواهد شد. هنوز قیمت این محصول از سوی سامسونگ اعلام نشده، اما با توجه به قیمت 499 دلاریِ Galaxy XCover Pro، باید انتظار قیمت بالاتری را برای این گوشی جدید داشته باشیم. برخی منابع، قیمت XCover6 Pro را حدود 600 یورو پیش‌بینی کرده‌اند.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا