آشنایی با nova 9 SE – میان‌رده جدید هواوی

نمایش خبر

تاریخ : 1400/12/19        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 680 4 جی Snapdragon 680 4G ، Huawei nova 9 SE ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : اسمارت‌فون‌های سری nova از جمله مهم‌ترین میان‌رده‌های شرکت هواوی محسوب می‌شوند. در سال 2016 بود که هواوی با عرضه گوشی‌های nova و nova Plus این سری را پایه گذاری کرد. از آن سال تا کنون دیوایس‌های nova همه ساله به تولید رسیده‌اند که آخرین آنها – یعنی nova 9 و nova 9 pro – در سپتامبر 2021 رونمایی شد. حال، به‌تازگی باخبر شدیم هواوی عضو دیگری از خانواده nova 9 را نیز معرفی کرده است. این شرکت چینی روز سه‌شنبه 8 مارچ 2022 (17 اسفند 1400) از گوشی هوشمند جدیدی با نام nova 9 SE رونمایی کرد. طبق انتظار، معمولا مدل‌های SE در قیاس با ورژن اصلی، مشخصات پایین‌تری دارند. در ادامه بیشتر با مشخصات این محصول آشنا می‌شویم.

در جلو و پشت nova 9 SE شیشه کار شده و همین امر، حس در دست گرفتن یک دیوایس شکیل را به کاربر منتقل می‌کند. این دستگاه – که در رنگ‌های مشکی (Midnight Black)، سفید (Pearl White) و آبی (Crystal Blue) به تولید می‌رسد – طراحی جذابی داشته و لوگوی nova در پشت آن به چشم می‌خورد. حاشیه باریک 1.05 میلی‌متری نمایشگر از لبه‌های چپ و راست نیز، نمایشگری فول-اسکرین را به دست می‌دهد (البته نسبت صفحه به بدنه از سوی هواوی اعلام نشده است). ناگفته نماند، نمایشگر 6.78 اینچی گوشی از نوع LCD بوده و رزولوشنی معادل 1080×2388 پیکسل دارد.

گوشی هوشمند nova 9 SE نخستین اسمارت‌فون هواوی با دوربین 108 مگاپیکسلی‌ست، اما مثل سایر گوشی‌های nova در اینجا نیز با یک دیوایس میان‌رده (و نه یک پرچمدار) روبرو هستیم. در ماژول قرصی‌شکل پشت دستگاه، علاوه بر دوربین اصلی، یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی (با میدان دید 112 درجه) و دو دوربین عمق و ماکرو (هر یک به وضوح 2 مگاپیکسل) قرار گرفته‌اند. حالت شب یا Super Night Shot یکی از نقاط قوت مجموعه دوربین است. به لطف این قابلت، چندین برداشت با نوردهی‌های مختلف انجام شده و در نهایت همه برداشت‌ها با هم ادغام می‌شوند تا تصویری مطلوب در محیط‌های کم‌نور به دست آید. ناگفته نماند، یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نیز در حفره مرکزی درون نمایشگر تعبیه شده است.

تأمین انرژی nova 9 SE بر عهده یک باتری 4,000 میلی‌آمپر ساعتی است. این باتری به استاندارد شارژ سریع Super Charge (انحصاری هواوی) با توان 66 واتی مجهز شده، اما شرکت سازنده اعلام نکرده فول-شارژ شدن باتری چند دقیقه طول می‌کشد. nova 9 SE فاقد جک هدفون بوده و حسگر اثر انگشت گوشی روی لبه آن قرار گرفته است. اندروید 12 به همراه پوسته EMUI 12 بخش نرم‌افزاری این گوشی را تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است، طبق معمول در این گوشی هواوی نیز به جای Google Play باید اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از AppGallery دریافت کنید.

متأسفانه هواوی جزییات زیادی از مشخصات و امکانات nova 9 SE را منتشر نکرده است. برخی کارشناسان از احتمال حضور تراشه اسنپ‌دراگون 680 در این گوشی خبر داده‌اند. همچنین انتظار می‌رود nova 9 SE به تکنولوژی ارتباطی 4G و وای-فای 5 مجهز باشد. مقصد اولیه این گوشی کشور مالزی بوده و در حال حاضر کاربران مالزیایی می‌توانند با پیش پرداخت 20 رینگیت مالزی، پیش‌سفارش خود را برای خرید این محصول ثبت کنند. قیمت نهایی nova 9 SE هنوز مشخص نیست ولی احتمالا در 11 مارچ (20 اسفند) اعلام خواهد شد.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا