معرفی Realme Pad X – نخستین تبلت نسل پنجمی ریلمی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1401/3/7        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 695 5 جی Snapdragon 695 5G ، Realme Pad X ، ریلمی Realme
واحد خبر mobile.ir : اوایل سپتامبر 2021 ریلمی با عرضه تبلت ارزان‌قیمت Realme Pad رسما به کسب‌وکار تولید تبلت‌های اندرویدی وارد شد. کمی بعد، تلاش‌های ریلمی در این حوزه با ساخت تبلت ارزان‌قیمت‌تری به نام Realme Pad Mini ادامه پیدا کرد. لازم به ذکر است، هر دوی این دیوایس‌ها به ارتباطات 4G مجهز بودند. حال، ریلمی تصمیم گرفته مشخصات تبلت‌های خود را یکی دو درجه بالاتر ببرد. این برند چینی روز پنجشنبه 26 می 2022 (5 خرداد 1401) از جدیدترین تبلت خود با نام Realme Pad X پرده برداشت. این دیوایس جدید، یک تبلت میان‌رده محسوب می‌شود، اما نسبت به دو تبلت قبلی ریلمی مشخصات بالاتری داشته و از همه مهم‌تر از ارتباطات نسل پنجم بهره‌ می‌برد.

از لحاظ سبک طراحی، Realme Pad X به Realme Pad Mini شباهت دارد، منتهی در قد و قواره‌ای به مراتب بزرگ‌تر. نسخه مینی دارای نمایشگری 8.7 اینچی بود، اما Realme Pad X از یک ال‌سی‌دی 11 اینچی با نسبت تصویر 5:3 برخوردار است که 84.6 درصد از سطح رویی بدنه را پوشش می‌دهد. این دستگاه – که در رنگ‌های سبز فسفری، آبی و خاکستری به تولید رسیده – تنها 7.1 میلی‌متر ضخامت داشته و وزن آن 499 گرم اعلام شده است.

رزولوشن نمایشگر ظاهرا +FHD بوده و نرخ به‌روزرسانی آن 60 هرتز است. پشتیبانی از HDR، حداکثر روشنایی نقطه‌ای 450 نیتی و نوعی تکنولوژی کاهش نور صفحه موسوم به DC Dimming سایر مشخصات این نمایشگر را تشکیل می‌دهند. جالب است بدانید، این نمایشگر از یک قلم استایلوس 16.5 گرمی نیز پشتیبانی می‌کند که کاربر می‌تواند جهت طراحی، یادداشت‌برداری و ... از آن استفاده کند. این قلم دارای نرخ نمونه‌برداری تاچ 240 هرتزی بوده و به 4,096 درجه از فشار حساس است. ناگفته نماند، قلم استایلوس جزو لوازم جانبی محسوب شده و جداگانه به فروش می‌رسد.

چیپ‌ست 6 نانومتری اسنپ‌دراگون 695 (محصول کوالکام)، بار پردازشی تبلت را بر دوش می‌کشد. این تراشه میان‌رده از 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده و واحد پردازش گرافیکی آن Adreno 619 است. در این تراشه، عملکرد CPU تا 15 درصد و عملکرد GPU تا 30 درصد نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است. تبلت Realme Pad X در دو پیکربندی پایه (4 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی) و پیشرفته (6 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی) به تولید می‌رسد. در ورژن با رم 6 گیگابایتی می‌توان تا 5 گیگابایت از فضای آزاد حافظه داخلی را به رم دستگاه اضافه کرد. گفتنی‌ست، حافظه داخلی از طریق میکرو اس‌دی تا 512 گیگابایت دیگر قابل ارتقاست.

مجموعه دوربین در تبلت‌ها عمدتا پیچیدگی خاصی ندارد. در این دیوایس نیز یک دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین واید 8 مگاپیکسلی (با میدان دید 105 درجه) در جلوی دستگاه قرار دارد. باتری بزرگی به ظرفیت 8,340 میلی‌آمپر ساعت این تبلت را تغذیه می‌کند. این باتری از استاندارد شارژ سریع 33 واتی بهره‌مند بوده و طبق ادعای شرکت سازنده، می‌تواند انرژی لازم برای پخش موزیک تا 138 ساعت، پخش ویدئو تا 19 ساعت و تماس ویدئویی تا 11 ساعت را تأمین کند.

تبلت Realme Pad X به 4 اسپیکر مجهز شده است. این اسپیکرها از فناوری دالبی آتموس پشتیبانی کرده و دارای تأییدیه از Hi-Res Audio هستند رابط کاربری اختصاصی Realme UI 3.0 for Pad – که ظاهرا بر مبنای اندروید 12 توسعه یافته – بخش نرم‌افزاری این تبلت را تشکیل می‌دهد. این رابط کاربری قابلیت‌های مفیدی از قبیل پنجره‌های موازی، اپلیکیشن‌های تقسیم صفحه، سایدبار هوشمند و ... را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

همان طور که در مقدمه هم ذکر شد، Realme Pad X یک تبلت 5G است. وای-فای دو باندی، بلوتوث 5.0 و پورت USB-C در لیست امکانات ارتباطی این تبلت به چشم می‌خورند. ناگفته نماند، یک صفحه کلید فیزیکی موسوم به Smart Keyboard نیز برای Realme Pad X طراحی شده که البته مثل قلم استایلوس جزو لوازم جانبی بوده و در صورت تمایل باید جداگانه خریداری شود.

مدل پایه تبلت Realme Pad X – با پیکربندی 4GB/64GB قیمتی برابر با 1,299 یوان چین دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 194 دلار آمریکا. مدل پیشرفته – با پیکربندی 6GB/128GB – نیز 1,599 یوان (238 دلار) قیمت‌گذاری شده است. تبلت جدید ریلمی از 31 می (10 خرداد) وارد بازار چین می‌شود. در حال حاضر، هیچ برنامه‌ای برای عرضه این محصول در خارج از چین، از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است.

منبع : Realme