معرفی Realme Pad Mini – دومین تبلت ریلمی

نمایش خبر

تاریخ : 1401/1/17        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، اندروید Android ، Realme Pad Mini ، ریلمی Realme
واحد خبر mobile.ir : در سپتامبر سال 2021، برند ریلمی (که با وجود استقلال، همچنان زیرمجموعه اوپو محسوب می‌شود) نخستین تبلت خود را با نام Realme Pad معرفی کرد. حال، این برند چینی در روز دوشنبه 4 آوریل 2022 (15 فروردین 1401) از دومین تبلت خود تحت عنوان Realme Pad Mini پرده برداشت. این تبلت جدید – همان طور که از اسمش پیداست – نسبت به مدل قبلی کوچک‌تر و البته ارزان‌قیمت‌تر است، اما می‌توان همان عملکرد قبلی را از آن انتظار داشت. Realme Pad Mini در دو مدل وای-فای و LTE به تولید رسیده و اولین مقصد این محصول کشور فیلیپین خواهد بود. در ادامه بیشتر با مشخصات و امکانات این تبلت آشنا می‌شویم.

تبلت Realme Pad Mini در ابعاد کوچک‌تری ساخته شده و می‌توان به‌راحتی با یک دست از آن استفاده کرد. طول و عرض تبلت به‌ترتیب 211.8 و 124.48 میلی‌متر بوده و ضخامت آن در ضخیم‌ترین قسمت به 7.6 میلی‌متر می‌رسد. به این ترتیب، با یک تبلت نازک سروکار داریم که وزن آن 372 گرم اعلام شده است. در قسمت پشتی تبلت شاهد به کارگیری یک قاب فلزی مات هستیم. ناگفته نماند، Realme Pad Mini از لحاظ ظاهری و اغلب مشخصات سخت‌افزاری شباهت زیادی به Galaxy Tab A7 Lite دارد.

با توجه به اینکه Realme Pad Mini یک تبلت اقتصادی است، نباید انتظارات زیادی از آن داشت. نمایشگر 8.7 اینچی این تبلت از پنل ال‌سی‌دی تشکیل شده است. این نمایشگر دارای رزولوشن HD (معادل 800×1340 پیکسل) بوده و 84.59 درصد از سطح بدنه را پوشش می‌دهد. حاشیه‌های نمایشگر از طرفین چندان زیاد نیست، اما در قسمت‌های بالایی و پایینی شاهد حاشیه‌های نسبتا زیادی هستیم. شاید علت این امر، سهولت کار با تبلت در حالت افقی (landscape) باشد. گفتنی‌ست، نمایشگر این تبلت توانایی فیلتر نور آبی را داشته و با قرار دادن آن در حالت مطالعه، می‌توان خواندن متن را بدون خستگی چشم تجربه کرد. حالت تاریک یا Dark Mode نیز در Realme Pad Mini پیش‌بینی شده است.

ریلمی در ساخت این تبلت از تراشه Unisoc T616 بهره گرفته است. این چیپ‌ست 12 نانومتری دارای 2 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A75 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و پردازنده گرافیکی آن Mali-G57 است. شرکت سازنده برای حافظه رم گزینه‌های 3 و 4 گیگابایتی را پیش‌بینی کرده و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی (از نوع UFS 2.1) نیز به این تبلت اختصاص یافته است. ناگفته نماند با افزودن میکرو اس‌دی می‌توان حافظه داخلی را تا یک ترابایت دیگر ارتقا داد.

مجموعه دوربین در Realme Pad Mini بسیار ساده و سطح پایین است. در پشت دستگاه تنها یک دوربین 8 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.0 به چشم می‌خورد (که آن هم فاقد فلش ال‌ای‌دی است). یک دوربین سلفی با رزولوشن 5 مگاپیکسل (f/2.2) نیز در جلوی دستگاه تعبیه شده است. باتری قدرتمندی به ظرفیت 6,400 میلی‌آمپر ساعت Realme Pad Mini را تغذیه می‌کند. این باتری به استاندارد شارژ 18 واتی مجهز شده و طبق ادعای شرکت سازنده، امکان استریم بی‌وقفه ویدئو به مدت 15.8 ساعت را فراهم می‌کند. پشتیبانی از شارژ معکوس سیمی نیز از دیگر امکانات این تبلت به شمار می‌رود.

شرکت سازنده رابط اختصاصی Realme UI را برای این تبلت بهینه‌سازی کرده، اما جای تعجب است که چرا همچنان از اندروید 11 استفاده شده است. ظاهرا هیچ حسگر اثر انگشتی در این تبلت وجود نداشته و برای قفل‌گشایی ناگزیر به وارد کردن پسورد یا استفاده از دوربین سلفی برای تشخیص چهره هستید. البته طبق ادعای ریلمی، می‌توانید Realme Pad Mini را با استفاده از یکی از ساعت‌های هوشمند یا دستبندهای ریلمی نیز قفل‌گشایی کنید. قابلیت Nearby Share امکان جابه‌جایی سریع فایل‌ها بین تبلت و گوشی شما را فراهم کرده و به لطف ویژگی دیگری به نام Open-up Auto Connection، چنانچه ای‌یرفون‌های بلوتوثی شما در نزدیکی Realme Pad Mini قرار داشته باشند، به طور خودکار به این تبلت متصل خواهند شد. ناگفته نماند، خیلی راحت می‌توانید محتوای موجود در این تبلت را روی تلویزیون مشاهده کنید.

همان طور که در ابتدا گفته شد، این تبلت در دو نسخه وای-فای و LTE به تولید می‌رسد. از دیگر گزینه‌های ارتباطی Realme Pad Mini می‌توان به بلوتوث 5.0، پورت USB-C و جک هدفون اشاره کرد. طبق ادعای شرکت سازنده، این تبلت تست‌های متعددی را با موفقیت پشت سر گذاشته است از جمله فشردن دکمه پاور (200 هزار بار)، فشردن دکمه تنظیم صدا (50 هزار بار)، درآوردن و جا زدن USB (10 هزار بار)، در آوردن و جا زدن ای‌یرفون (5 هزار بار) و نهایتا تحمل شرایط دشوار با دمای 55 درجه سلسیوس و رطوبت نسبی 95 درصد به مدت 5 روز.

تبلت Realme Pad Mini در دو رنگ آبی و خاکستری به تولید می‌رسد. ثبت پیش‌سفارش برای خرید این تبلت در فیلیپین هم‌اکنون آغاز شده و به‌زودی وارد بازار خواهد شد. ورژن LTE این تبلت با پیکربندی 3GB/32GB قیمتی برابر با 9,990 پزوی فیلیپین دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 195 دلار آمریکا. پیکربندی 4GB/64GB این تبلت نیز با قیمت 11,990 پزو (235 دلار) به فروش خواهد رسید. ناگفته نماند، ورژن وای-فای این تبلت تنها در پیکربندی 3GB/32GB در دسترس خواهد بود. البته در مقطع کنونی، این مدل ظاهرا هنوز آماده عرضه نشده است.

منبع : Realme


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا