معرفی Moto G82 – میان‌رده دیگری از موتورولا در سری G با پردازنده Snapdragon 695 5G

نمایش خبر

تاریخ : 1401/2/25        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 695 5 جی Snapdragon 695 5G ، Motorola Moto G82 ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : اخیرا شاهد عرضه اسمارت‌فون‌های میان‌رده متعددی از سوی موتورولا بوده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به گوشی‌های جدید سری Moto G اشاره کرد. حال، موتورولا روز پنجشنبه 12 می 2022 (22 اردیبهشت 1401) از جدیدترین گوشی هوشمند خود در این سری – یعنی Moto G82 – رونمایی کرد. این دیوایس را می‌توان جایگزین گران‌قیمت‌ترِ Moto G22 یا Moto G52 دانست. از جمله مهم‌ترین مشخصات Moto G82 می‌توان به نمایشگر AMOLED، باتری قدرتمند، دوربین سه‌گانه، ارتباطات نسل پنجم و البته طراحی زیبا اشاره کرد. در ادامه با جزییات بیشتری از مشخصات و امکانات Moto G82 آشنا می‌شویم.

گوشی هوشمند Moto G82 شباهت زیادی با سایر دیوایس‌های امسالِ موتورولا دارد. علی‌رغم اینکه بدنه از پلیمری به نام PMMA ساخته شده، لبه‌ها ظاهر فلزی و شکیلی داشته و قسمت پشتی بافت‌دار به نظر می‌رسد. بدنه گوشی دارای طراحی آب-گریز بوده و با احراز درجه حفاظت IP52 در برابر پاشیده شدن اتفاقی آب مقاوم است، اما نمی‌تواند در آب غوطه‌ور شود. Moto G82 در ابعاد 7.99×74.46×160.89 میلی‌متری طراحی شده و 173 گرم وزن دارد. با این اوصاف، با توجه به اندازه‌اش، گوشی سبکی به حساب می‌آید.

نمایشگر Moto G82 از نوع AMOLED بوده و قطری برابر با 6.6 اینچ دارد. رزولوشن نمایشگر +FHD (معادل 1080×2400 پیکسل) بوده و تراکم 402ppi را به دست می‌دهد. این نمایشگر 10 بیتی طیف رنگی DCI-P3 را به طور 100 درصدی پوشش داده و در قسمت بالایی آن یک حفره به چشم می‌خورد که محل قرارگیری دوربین سلفی دستگاه است. نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی و نسبت صفحه به بدنه 87.7 درصدی، از دیگر مشخصات این نمایشگر محسوب می‌شوند.

موتورولا در ساخت Moto G82 از تراشه 6 نانومتری اسنپ‌دراگون 695 استفاده کرده که عملکرد آن تا 30 درصد نسبت به نسل قبلی (Snapdragon 690) بهبود یافته است. CPU این چیپ‌ست از 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده و پردازش گرافیکی آن بر عهده Adreno 619 است. این گوشی در حال حاضر تنها در یک پیکربندی شامل 6 گیگابایت RAM (از نوع LPDDR4x) و 128 گیگابایت حافظه داخلی به تولید می‌رسد. گفتنی‌ست، با اضافه کردن میکرو اس‌دی می‌توان فضای ذخیره‌سازی را تا 1 ترابایت دیگر نیز ارتقا داد.

ماژول دوربینی که در قسمت پشتی دستگاه قرار گرفته برآمدگی زیادی نسبت به بدنه نداشته و این خود نکته مثبتی به شمار می‌رود. این ماژول میزبان 3 دوربین است. دوربین اصلی رزولوشنی معادل 50 مگاپیکسل داشته و گشودگی دیافراگم آن f/1.8 است. این دوربین مجهز به لرزه‌گیر اپتیکال (OIS) بوده و با توجه به تکنولوژی ترکیب 4 پیکسل در 1 پیکسل (موسوم به Quad Pixel)، به طور پیش‌فرض با رزولوشن 12.5 مگاپیکسلی (منتهی با جذب نور بیشتر) عکاسی می‌کند.

حالت شب (Night Vision)، حالت پانوراما، Spot Color (برجسته کردن یک رنگ در بین سایر رنگ‌های یک عکس)، HDR، حالت حرفه‌ای، حالت پرتره و یکپارچگی با Google Lens از امکانات عکاسی این دوربین هستند. از جمله قابلیت‌های فیلم‌برداری این دوربین می‌توان به برداشت همزمان با دوربین‌های عقب و جلو (Dual Capture)، ضبط ویدئو به روش Hyperlapse و فیلم‌برداری FHD با سرعت 60 فریم در ثانیه اشاره کرد. این دوربین با توجه به محدودیت پردازنده از برداشت ویدئوی 4K پشتیبانی نمی‌کند.

در کنار دوربین اصلی، دو دوربین دیگر به همراه یک فلش ال‌ای‌دی دیده می‌شوند. عضو دیگر این مجموعه، یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.2 و فوکوس ثابت است. این دوربین دارای میدان دید 118 درجه بوده و نقش دوربین عمق را نیز ایفا می‌کند. یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی (f/2.4) این مجموعه را کامل می‌کند ناگفته نماند، در حفره مرکزی بالای نمایشگر نیز یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.2 تعبیه شده است.

یک باتری قدرتمند به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت به این گوشی اختصاص یافته که با استفاده معمولی حداقل 2 روز دوام خواهد داشت. این باتری از استاندارد شارژ سریع 30 واتی – موسوم به Turbo Power – پشتیبانی می‌کند، اما مدت زمان فول‌شارژ از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است. دو اسپیکر استریو (مجهز به تکنولوژی دالبی آتموس) و 2 میکروفن به این گوشی اختصاص یافته‌اند. حسگر اثر انگشت در لبه سمت راست روی دکمه پاور گوشی تعبیه شده و با استفاده از تشخیص چهره (Face Unlock) نیز می‌توان گوشی را آنلاک کرد. گفتنی‌ست با دو بار ضربه زدن روی صفحه گوشی (در هنگام خاموش بودن نمایشگر) می‌توان برخی منوهای میان‌بر آن را باز کرد.

گوشی هوشمند Moto G82 مجهز به اندروید 12 بوده و احتمالا یک آپدیت عمده سیستم‌عامل را دریافت خواهد کرد. منوی داخلی گوشی نیز بر مبنای رابط کاربری اختصاصی موتورولا یعنی My UX توسعه یافته است. Moto G82 یک گوشی دو سیم‌کارته (از نوع نانو) بوده و علاوه بر دو اسلات سیم‌کارت، یک اسلات نیز به میکرو اس‌دی اختصاص دارد. همان طور که در مقدمه هم گفته شد، این گوشی از ارتباطات 5G برخوردار است. بلوتوث 5.1، جک هدفون، پورت USB-C، تراشه NFC و پشتیبانی از مسیریاب‌های GLONASS ،GPS و Galileo از دیگر گزینه‌های ارتباطی این گوشی به شمار می‌روند.

گوشی هوشمند Motorola Moto G82 در رنگ‌های خاکستری (Meteorite Gray) و سفید (White Lily) به تولید می‌رسد. این گوشی با قیمتی بین 329.99 تا 349.90 یورو در بازارهای منتخب اروپا عرضه شده است (قیمت این محصول در بریتانیا 289.99 پوند اعلام شده است). آمریکای لاتین، آسیا، خاور میانه و هند نیز مقصدهای آینده Moto G82 خواهند بود.

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا