معرفی Moto G31 – میان‌رده‌ای که در 4G متوقف شده است

نمایش خبر

تاریخ : 1400/9/10        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هلیو جی 85 Helio G85 ، Motorola Moto G31 ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : اواسط فوریه سال جاری میلادی، موتورولا از میان‌رده‌ای تحت عنوان Moto G30 رونمایی کرد. این شرکت اواسط نوامبر 2021، در یک رویداد جامع، به طور همزمان از 5 گوشی هوشمند جدید پرده برداشت که یکی از این دیوایس‌ها Moto G31 نام داشته و نسخه جدید Moto G30 محسوب می‌شود. البته، این اسمارت‌فون جدید – به جز نمایشگر OLED – تغییر قابل توجه دیگری نسبت به مدل قبلی ندارد. دوربین سه‌گانه در پشت، باتری قدرتمند 5,000 میلی‌آمپر ساعتی و تراشه Helio G85 از مهم‌ترین مشخصات این گوشی به شمار می‌روند. نکته مهم دیگر آن است که ظاهرا Moto G31 برای عرضه در بازار هند به تولید می‌رسد. در ادامه بیشتر با این محصول آشنا می‌شویم.

گوشی هوشمند Moto G31 دارای بدنه پلاستیکی‌ست که به گفته شرکت سازنده، با داشتن درجه حفاظت IPX2 می‌تواند در برابر ریخته شدن یا پاشیده شدن آب مقاومت کند. این دیوایس در ابعاد 8.55×73.87×161.89 میلی‌متر طراحی شده و 181 گرم وزن دارد. نمایشگر 6.4 اینچی گوشی از نوع OLED بوده و رزولوشن +FHD (معادل 1080×2400 پیکسل) تراکم آن را به 409ppi می‌رساند. این نمایشگر – که موتورولا با نام تجاری Max Vision از آن یاد می‌کند – دارای نرخ به‌روزرسانی 60 هرتزی است و 88.8 درصد از سطح بدنه را پوشش می‌دهد.

در بخش پردازش با چیپ‌ستی از مدیاتک با نام Helio G85 مواجه هستیم. این تراشه – که با لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده – دارای 2 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A75 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G52 است. به تناسب مدل، 4 یا 6 گیگابایت RAM و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی برای Moto G31 پیش‌بینی شده است. گفتنی‌ست، با توجه به پشتیبانی از میکرو اس‌دی می‌توان حافظه داخلی را تا 1 ترابایت دیگر نیز ارتقا داد.

ماژول پشت دستگاه – که شکلی بین مستطیل و بیضی دارد – 3 دوربین را در خود جای داده است؛ دوربین اصلی رزولوشنی معادل 50 مگاپیکسل داشته و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.8 است. با توجه به بهره‌مندی از تکنولوژی Quad Pixel، این دوربین می‌تواند هر 4 پیکسل را در 1 پیکسل ادغام کند. این دوربین مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز بوده و می‌تواند به صورت دیجیتال تا 8 برابر روی سوژه زوم کند. حالت شب (Night Vision)، عکاسی تایم-لپس، اسلوموشن، حالت پانوراما، فیلترهای زنده، حالت حرفه‌ای، استیکرهای واقعیت افزوده، عکاسی spot color (برجسته کردن یک رنگ در عکس) و لرزه‌گیر ویدیویی از جمله امکانات این دوربین محسوب می‌شوند. همچنین این دوربین می‌تواند ویدیوی FHD را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کند.

عضو دیگر مجموعه اپتیک، یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی است. گشودگی این دوربین f/2.2 و میدان دید آن 118 درجه است. یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی (f/2.4) به همراه یک فلش ال‌ای‌دی مجموعه دوربین‌های پشت را کامل می‌کنند. ناگفته نماند، در حفره مرکزی بالای نمایشگر نیز یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.2 به چشم می‌خورد.

باتری قدرتمندی به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت برای Moto G31 در نظر گرفته شده است. این باتری فاقد تکنولوژی شارژ سریع بوده و با شارژر 10 واتی شارژ می‌شود. به گفته شرکت سازنده، در صورت استفاده معمولی، این باتری تا 36 ساعت دوام خواهد داشت. در لبه پایینی دستگاه یک اسپیکر – مجهز به صدای 3 بعدی دالبی-آتموس – قرار گرفته است. حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور بوده و علاوه بر آن، برای قفل‌گشایی گوشی می‌توان از قابلیت تشخیص چهره (Face Unlock) نیز استفاده کرد.

سیستم‌عامل Moto G31 اندروید 10 بوده و رابط کاربری My UX در آن فعال است. البته طبق ادعای شرکت سازنده، این رابط کاربری تغییرات زیادی را به سیستم‌عامل تحمیل نکرده و می‌توان آن را نزدیک به اندروید خالص دانست. امنیت گوشی نیز با سیستم Lenovo ThinkShield تأمین می‌شود. موتورولا یک نوبت آپدیت اندروید و تا 2 سال آپدیت امنیتی را برای کاربران این گوشی تضمین کرده است. ناگفته نماند، وجود دکمه اختصاصی Google Assistant نیز از نقاط مثبت این گوشی به شمار می‌رود.

Moto G31 یک گوشی دو سیم‌کارته هیبریدی است؛ به این معنی که در اسلات دوم می‌توان یا سیم‌کارت قرار داد و یا میکرو اس‌دی. متأسفانه Moto G31 فاقد تکنولوژی نسل پنجم بوده و یک گوشی 4G به حساب می‌آید. سایر گزینه‌های ارتباطی این دیوایس عبارتند از بلوتوث 5.1، وای-فای دو باندی، NFC، پورت USB-C، جک هدفون و پشتیبانی از مسیریاب‌های GLONASS ،GPS و Galileo.

گوشی هوشمند Moto G31 در رنگ‌های خاکستری (Mineral Grey) و آبی (Baby Blue) به تولید می‌رسد. مدل پایه این گوشی – با 4 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی – 12,999 روپیه هند قیمت دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز تقریبا برابر است با 173 دلار آمریکا. نسخه پیشرفته‌تر – با پیکربندی 6GB/128GB – نیز 14,999 یوان (200 دلار) قیمت‌گذاری شده است. فروش این محصول در هند از 6 دسامبر (15 آذر) از طریق فروشگاه آنلاین Flipkart آغاز خواهد شد.

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا