معرفی Moto G22 – اسمارت‌فونی معمولی و مقرون‌به‌صرفه از موتورولا

نمایش خبر

تاریخ : 1400/12/15        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هلیو جی 37 Helio G37 ، Motorola Moto G22 ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : موتورولا طی چند ماه اخیر بسیار پرمشغله بوده و از دیوایس‌های متعددی – از جمله چندین مدل جدید در سری Moto G – پرده برداشته است. چند روز پیش بود که مشخصات گوشی جدیدی از موتورولا به نام Moto G22 (به همراه رندرهایی از آن) به بیرون درز کرد. سرانجام موتورولا روز پنجشنبه 3 مارچ 2022 (12 اسفند 1400) رسما از این محصول رونمایی کرد. این گوشی از برخی جنبه‌ها – از جمله باتری و نمایشگر – شباهت‌هایی به Moto G Power (عرضه شده در نوامبر 2021) دارد، اما در زمینه دوربین و سیستم‌عامل، بالاتر از آن قرار می‌گیرد. در حال حاضر Moto G22 در وب‌سایت آلمانی موتورولا لیست شده اما هنوز موجود نشده است. در ادامه بیشتر با این محصول آشنا می‌شویم.

بدنه Moto G22 از پلیمری به نام PMMA (پلی متیل متاکریلات) ساخته شده و طبق ادعای موتورولا در برابر آب مقاوم است. البته، این گوشی نمی‌تواند غوطه‌ور شدن یا فشار بالای آب را تحمل کند بلکه صرفا در برابر پاشیده شدن ملایم قطرات آب یا نم باران مقاومت می‌کند. ضمن اینکه موتورولا در تأیید این ادعا از هیچ IP یا درجه حفاظتی نام نبرده است. گوشی جدید موتورولا در ابعاد 8.49×74.94×163.95 میلی‌متر طراحی شده و 185 گرم وزن دارد. رنگ‌بندی این دیوایس عبارتند از مشکی (Cosmic Black)، سفید (Pearl White) و آبی (Iceberg Blue). گفتنی‌ست، پیش از این، سبز نعنایی نیز به عنوان یکی از رنگ‌بندی‌های این گوشی اعلام شده بود، اما فعلا Moto G22 در این رنگ موجود نیست.

نمایشگر 6.5 اینچی گوشی (با نام تجاری Max Vision) از نوع ال‌سی‌دی است. رزولوشن نمایشگر +HD (معادل 720×1600 پیکسل) بوده که تراکم آن را به 268 پیکسل در اینچ می‌رساند. نسبت تصویر نمایشگر 20:9 بوده و 89.03 درصد از سطح بدنه را تشکیل می‌دهد. نرخ به‌روزرسانی نمایشگر 90 هرتز است، اما درباره نرخ نمونه‌برداری تاچ آن چیزی گفته نشده است. ناگفته نماند، یک حفره در قسمت مرکزی بالای نمایشگر برای جا دادن دوربین سلفی – به وضوح 16 مگاپیکسل و گشودگی f/2.45 – به چشم می‌خورد.

پردازش Moto G22 به تراشه 12 نانومتری Helio G37 (محصول مدیاتک) سپرده شده است. این چیپ‌ست از 4 هسته 2.3 گیگاهرتزی Cortex-A53 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A53 تشکیل شده و واحد پردازش گرافیکی آن IMG GE8230 با فرکانس 680 مگاهرتز است. 4 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی در نظر گرفته شده که با استفاده از میکرو اس‌دی می‌توان آن را تا 1 ترابایت دیگر ارتقا داد.

مجموعه دوربین پشت دستگاه چهار عضو دارد؛ دوربین اصلی رزولوشن 50 مگاپیکسلی (f/1.8) داشته و بزرگی پیکسل‌های آن 0.64 میکرون است. البته با توجه به تکنولوژی Quad Pixel، هر 4 پیکسل در 1 پیکسل ترکیب شده و به این ترتیب، اندازه هر پیکسل به 1.28 میکرون افزایش یافته و این دوربین به طور پیش‌فرض با وضوح 12.5 مگاپیکسل عکاسی می‌کند (البته عکاسی با رزولوشن 50 مگاپیکسلی نیز امکان‌پذیر است). دوربین اصلی مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز بوده و می‌تواند ویدئوی FHD را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کند. حالت شب، HDR، حالت پرتره، عکاسی پانوراما، حالت حرفه‌ای و یکپارچگی با Google Lens سایر امکانات این دوربین را تشکیل می‌دهند.

عضو دیگر مجموعه، یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی – با گشودگی f/2.2 و میدان دید 118 درجه – است که در Moto G Power 2022 حضور نداشت. یک سنسور عمق و یک دوربین ماکرو (هر کدام به وضوح 2 مگاپیکسل و گشودگی f/2.4) این مجموعه را کامل می‌کنند. البته تعداد بالای دوربین‌ها در گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه عمدتا یک امر نمایشی بوده و وظیفه اصلی را در این مجموعه همان دوربین‌های اصلی و التراواید به عهده دارند، زیرا در اینجا سنسور عمق به خودی خود توانایی برداشت تصویر نداشته و رزولوشن 2 مگاپیکسلیِ دوربین ماکرو نیز آن قدر پایین است که نمی‌تواند آن طور که باید و شاید از پس عکاسی ماکرو برآید.

یک باتری به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت، انرژی مورد نیاز گوشی را تأمین می‌کند. طبق گفته شرکت سازنده، عمر باتری (در صورت استفاده متعارف) به 37.8 ساعت می‌رسد. این باتری از استاندارد شارژ 15 واتی پشتیبانی می‌کند، اما جای تعجب دارد که شارژر ارائه‌شده به همراه دستگاه، 10 واتی است. سیستم‌عامل Moto G22 اندروید 12 بوده و پوسته اختصاصی My UX تا حدی ظاهر و امکانات آن را تغییر داده است. موتورولا در رابطه با اینکه این گوشی چند آپدیت اندروید دریافت خواهد کرد و یا آپدیت‌های امنیتی تا چه زمانی ادامه خواهند داشت، جزییاتی را ارائه نکرده است.

محدودیت‌های تراشه Helio G37 این گوشی را از ارتباطات نسل پنجم محروم کرده و به این ترتیب Moto G22 یک گوشی 4G محسوب می‌شود. این دیوایس 2 سیم‌کارت پذیرفته و خوشبختانه یک اسلات جداگانه به میکرو اس‌دی اختصاص یافته است. حسگر اثر انگشت – با توجه به OLED نبودن پنل – به ناچار روی لبه دستگاه قرار گرفته و علاوه بر آن، برای احراز هویت می‌توان از قابلیت تشخیص چهره نیز استفاده کرد. بلوتوث 5.0، پورت USB-C، جک هدفون، NFC و پشتیبانی از مسیریاب‌های GLONASS ،GPS و Galileo سایر امکانات ارتباطی این گوشی را تشکیل می‌دهند.

گوشی هوشمند Motorola Moto G22 به زودی با قیمت 169.99 یورو وارد بازارهای منتخب اروپا می‌شود. طی چند هفته آینده، این محصول به بازارهای آمریکای لاتین، خاور میانه و هند نیز راه خواهد یافت.


به روزرسانی - قیمت موتورولا موتو جی 22 در بازار ایران

گوشی موتورولا Moto G22 به بازار ایران راه یافته. حدود قیمت گوشی موتورولا Moto G22 در ایران از 5,999,000 تومان تا 5,999,000 تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی موتورولا Moto G22 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا