معرفی Razer X Fossil و Skagen Falster – ساعت‌های هوشمند جدید فسیل با Wear OS 3

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1400/10/16        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، ور او اس Wear OS ، اسنپ‌دراگون ویر 4100 پلاس Snapdragon Wear 4100+
واحد خبر mobile.ir : شرکت Fossil در روز چهارشنبه 5 ژانویه 2021 (15 دی 1400) از دو ساعت هوشمند جدید با نام‌های Razer X Fossil و Skagen Falster (هر دو با پسوند Gen 6) رونمایی کرده که نسخه‌های تغییر یافته‌ای از Fossil Gen 6 به حساب می‌آیند و بدین‌ترتیب هر دو نیز به پردازنده +Snapdragon Wear 4100 کوالکام مجهز شده‌اند. تجهیز به سیستم‌عامل Wear OS 3 دیگر نکته مثبت این دو ساعت است که غیبت آن در Fossil Gen 6 اصلی‌ترین انتقاد به آن را تشکیل می‌داد. این پلتفرم در آینده با یک آپدیت نرم‌افزاری ارائه خواهد شد. Razer X Fossil همانطور که از نام آن مشخص است در همکاری با برند گیمینگ Razer توسعه پیدا کرده و Falster نیز حاصل طراحی Skagen Designs Ltd است.

Razer X Fossil Gen 6

این ساعت همانطور که اشاره شد نسخه تغییر شکل پیدا کرده ای از Fossil Gen 6 قبلی این شرکت به حساب می‌آید که حالا در همکاری با Razer ظاهر تازه‌ای را به خود گرفته است. این ساعت با دو بند 22 میلی‌متری سیلیکونی کاستوم شده عرضه می‌شود که یکی به رنگ مشکی ساده و دیگر به رنگ سبز نشان‌گر Razer است. در بخش نرم‌افزاری این ساعت نیز تغییراتی ایجاد شده که از آن جمله می‌توان به ارائه سه واچ‌فیس ریزر و دیگر المان‌های این شرکت در جای‌جای رابط کاربری اشاره کرد.

این ساعت از یک بدنه 44 میلی‌متری از جنس فولاد ضد زنگ تشکیل شده که یک صفحه‌نمایش دایره‌ای 1.28 اینچی را در بر گرفته است. گزینه‌های ارتباطی این ساعت شامل بلوتوث 5.0 نسخه LE، وای‌فای، GPS و NFC می‌شوند در لیست حسگرهای حاضر در این ساعت نیز باید به قطب‌نما، ارتفاع سنج، سنسور سنجش ضربان قلب و حسگر اکسیژن خون اشاره کرد.

حافظه داخلی این مدل 8 گیگابایت بوده و 1 گیگابایت حافظه رم دارد. پردازش در ساعت هوشمند همانطور که اشاره شده با پروسسور +Snapdragon Wear 4100 انجام می‌شود که تابستان سال 2020 همراه با Wear 4100 معرفی شده بود. در ساختار این چیپ‌ست 12 نانومتری از 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی ARM Cortex-A53 استفاده شده که 85 درصد پرفورمنس بالاتری را در مقایسه با نسل قبلی ارائه می‌کند و گرافیک Aderno 504 آن نیز نسبت به قبل با افزایش سرعت 2.5 برابری روبرو شده است.

شرکت سازنده به ظرفیت باتری این ساعت هوشمند اشاره‌ای نکرده و تنها به ذکر این نکته بسنده کرده است که با یک بار شارژ، در شرایط خاص و تعریف شده می‌توان تا 2 روز از دستگاه استفاده کرد. یک نکته مثبت Razer X Fossil Gen 6 به شارژ سریع آن تعلق دارد که فقط به 30 دقیقه زمان برای پر کردن 80 درصد از باتری نیاز دارد.

Razer X Fossil Gen 6 در ادامه ماه جاری میلادی با قیمت 329 دلار و در تعداد بسیار معدود 1337 عددی (اشاره به شیوه کدگذاری Leet) به بازار ارائه می‌شود.

Skagen Falster Gen 6

ساعت هوشمند Skagen Falster Gen 6 همانطور که از نام آن مشخص است حاصل طراحی مجموعه Skagen Designs Ltd (از جمله زیر مجموعه‌های فسیل) است و در این‌جا نیز ظاهرا در حال نگاه کردن به نسخه کاستوم شده دیگری از Fossil Gen 6 هستیم که ظاهر تازه‌ای را برای این ساعت به همراه می‌آورد.

Flaster Gen 6 یک اسمار‌ت‌واچ دایره‌ای دیگر با بدنه‌ای 42 میلی‌متری‌ست که در شش استایل یا فرم مختلف و سه فرم بند مختلف از سیلیکون و چرم گرفته تا زنجیری (mesh) در رنگ‌های متفاوت عرضه می‌شود.

صفحه‌نمایش این ساعت یک نمونه 1.28 اینچی‌ست که تفاوتی با Fossil Gen 6 ندارد. در کناره سمت راست این ساعت سه دکمه ثابت و یک dial در مرکز دیده می‌شود و ظاهرا میکروفون و اسپیکر آن نیز به‌ترتیب در سمت راست و چپ قرار دارند. این ساعت در زمینه پردازش نیز تفاوتی با مدل پیشین نداشته و در این‌جا نیز از همان +Wear 4100 استفاده شده است. رم 1 و حافظه 8 گیگابایتی نیز این شباهت را تکمیل می‌کنند. باتری این ساعت نیز به شارژ سریع مجهز بوده و فقط 30 دقیقه اتصال آن به شارژر برای پر شدن 80 درصد از ظرفیت باتری کفایت می‌کند.

Skagen Falster Gen 6 در ادامه ماه جاری میلادی با قیمت 295 دلار به بازار ارائه می‌شود.

منبع : Razer