معرفی TicWatch Pro 3 Ultra GPS ساعت هوشمندی با دو لایه نمایشگر و پردازنده Snapdragon Wear 4100

نمایش خبر

تاریخ : 1400/7/24        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، ور او اس Wear OS
واحد خبر mobile.ir : شرکت چینی Mobvoi که به‌تازگی با ساعت هوشمند TicWatch Pro X خبرساز شده بود حالا در روز پنج‌شنبه 14 اکتبر 2021 (22 مهر 1400) از اسمارت‌واچ جدیدی به نام TicWatch Pro 3 Ultra GPS رونمایی کرده که باید آن را آپدیت ملایمی بر مدل TicWatch Pro 3 GPS سال گذشته این شرکت نامید. Pro 3 Ultra GPS از شباهت کاملی به Pro 3 GPS برخوردار است و تغییر بزرگ قابل ذکر در آن جدا از تفاوت‌های جزیی در طراحی بدنه و بند همراه ساعت به نمایشگر دوم آن تعلق دارد که حالا از بک‌لایت‌های رنگی پشتیبان می‌کند. این پنل همواره روشن با مصرف اندک انرژی نیاز به روشن کردن نمایشگر اصلی را کاهش داده و در باتری صرفه‌جویی خواهد کرد.

فرم دایره‌ای ساعت و دو دکمه حاضر در کناره سمت راست آن تغییری نسبت به گذشته نکرده‌اند اما در طراحی بدنه با برخی موارد جدید روبرو می‌شویم که مهم‌تر از همه باید به حذف فرم ساده و براق پیرامون صفحه‌نمایش و جایگزینی آن با حاشیه‌ای با خطوط برجسته موازی اشاره کرد که در بند سیلیکونی دستگاه نیز منعکس شده است. این ساعت که تنها در یک رنگ مشکی ارائه می‌شود از ابعادی برابر با 12.3×47×48 میلی‌متر برخوردار بوده و 41 گرم وزن دارد. جنس بدنه دستگاه از فولاد ضد زنگ بوده و نایلون با مقاومت بالا در ترکیب با فیبرگلس نیز در برخی قسمت‌های آن استفاده شده است.

طراحی بند ساعت فرم اسپورت‌تری به‌خود گرفته و در حالی‌که در مدل پیشین از یک سطح صاف با خطوط دوخت قرمز در دو سمت استفاده شده بود حالا با بندی برجسته با خطوط موازی هم روبرو می‌شویم. جنس این بند نیز تغییر کرده و به‌جای سیلیکون از لاستیک مقاوم (Fluoro Rubber) ساخته شده است.

بدنه ساعت از استاندارد مقاومت نظامی MIL-STD-810G برخوردار است که آن را مناسب کارکرد در محیط‌های خشن و فعالیت‌های خارج از خانه خواهد کرد. استاندارد IP68 نیز در این مدل در دسترس قرار دارد که هر چند امکان غوطه‌ور کردن ساعت در آب با عمق بیش از 1.5 متر را پیشنهاد نمی‌کند اما ظاهرا درجه متفاوتی از حفاظت در برابر نفود آب در آن به‌کار گرفته شده که امکان استفاده از این ساعت در استخر برای شنا را نیز فراهم می‌کند.

صفحه‌نمایش اصلی دستگاه مثل قبل یک نمونه 1.4 اینچی AMOLED با وضوح 454×454 پیکسل است که فشردگی بسیار مناسب 326 پیکسل در هر اینچ را ایجاد می‌کند. این صفحه‌نمایش البته طبق معمول تنها نمایشگر این ساعت نبوده و روی آن یک نمونه تک رنگ یا مونوکروم با فناوری ساخت FSTN نیز قرار دارد که تنها برخی اطلاعات ضروری و مهم را به نمایش می‌گذارد و به‌صورت همواره روشن در نظر گرفته شده است. از طریق این نمایشگر مواردی مثل زمان و تاریخ، تعداد قدم‌ها و جزییات فعالیت‌ ورزشی در حال انجام بدون نیاز به روشن کردن صفحه‌نمایش اصلی در دسترس قرار می‌گیرد.

یک تفاوت مهم این صفحه‌نمایش دوم با آن‌چه در نسل قبلی یعنی Pro 3 GPS دیده‌ایم به رنگ نور پس‌زمینه آن تعلق دارد که حالا می‌تواند 18 حالت مختلف را به خود بگیرد و بدین‌ترتیب خوانایی بیشتری را در محیط‌های مختلف به‌خصوص در تاریکی ارائه می‌دهد. روی صفحه‌نمایش دستگاه پوششی از جنس Gorilla Glass قرار گرفته که از ساعت در برابر خراشیدگی و آسیب‌های فیزیکی (نچندان جدی) محافظت می‌کند. شرکت سازنده به ورژن این شیشه اشاره‌ای نکرده است.

Mobvoi از این ترکیب صفحه‌نمایش‌ها با عنوان تکنولوژی Dual Display 2.0 یاد می‌کند که می‌تواند دوام 72 ساعته باتری در هنگام روشن بودن صفحه‌نمایش اصلی را به 45 روز افزایش دهد. ظرفیت 577 میلی آمپر ساعتی باتری نسبت به گذشته با تغییر خاصی روبرو نشده و در زمینه پردازش نیز هنوز از همان پروسسور Snapdragon Wear 4100 و آن‌چه «سیستم پردازش دوگانه» نامیده می‌شود، استفاده شده است. حافظه رم دستگاه مثل سال قبل 1 گیگابایت بوده و 8 گیگابایت حافظه داخلی آن نیز دست‌نخورده باقی مانده است. از این حافظه می‌توان برای گوش دادن به موسیقی به‌صورت آفلاین استفاده کرد.

Pro 3 Ultra GPS همانطور که از نام آن مشخص است از اتصال به ماهواره مسیریابی GPS پشتیبانی می‌کند اما این اتصال تنها به مجموعه GPS ختم نشده و دیگر ماهواره‌های مسیریابی شامل GLONASS/BeiDou/Galileo/QZSS را نیز شامل می‌شود. بلوتوث 5 و وای‌فای نسخه n دیگر گزینه‌های اتصال این ساعت را تشکیل می‌دهند و از NFC نیز در آن پشتیبانی می‌شود. یک تفاوت مهم Pro 3 Ultra GPS با نسل قبلی آن به حذف اتصال cellular در این مدل تعلق دارد و بدین‌ترتیب امکان فعالیت مستقل این ساعت از گوشی برای دریافت و برقراری تماس (حداقل در نمونه فعلی) وجود ندارد. این ساعت البته همچنان به اسپیکر و میکروفون مجهز بوده و می‌توان از آن برای دریافت و برقراری تماس وارده به گوشی موبایل متصل به آن استفاده کرد.

TicWatch Pro 3 Ultra مثل هر ساعت هوشمند دیگری از طیف وسیعی از فعالیت‌های ورزشی پشتیبانی می‌کند که به‌گفته شرکت سازنده 20 حالت ورزشی حرفه‌ای مختلف از شنا تا تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) را در بر می‌گیرد.

در لیست امکانات مرتبط با سلامتی این مدل نیز باید به امکان ردیابی 24 ساعته سطح اکسیژن خون (SpO2) و ضربان قلب اشاره کرد که این آخری تغییرات ضربان قلب را در قالب گراف‌های هفتگی جمع‌آوری کرده و هرگونه تغییرات غیر معمول در این میان را به اطلاع کاربر می‌رساند. اندازه‌گیری سطح استرس، کیفیت خواب و بررسی سطح انرژی و خستگی از دیگر امکانات قابل ذکر در این قسمت است.

mobvoi TicWatch Pro 3 Ultra GPS با سیستم‌عامل Wear OS گوگل با قیمت 299.99 دلار به بازار ارائه شده است.

منبع : Mobvoi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا