معرفی Watch S1 و Buds 3 – جدیدترین ساعت هوشمند و هدفون تماما بی‌سیم شیائومی

نمایش خبر

تاریخ : 1400/10/8        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، ساعت هوشمند Smartwatch ، هدفون تماما بی‌سیم TWS Earbuds ، هدست استریوی بی‌سیم واقعی True Wireless Stereo Headset ، Xiaomi Watch S1 ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : طی رویدادی که روز سه‌شنبه 28 دسامبر 2021 (7 دی 1400) در پکن برگزار شد، شیائومی از چندین محصول جدید رونمایی کرد. شاید مهم‌ترین محصول این شرکت چینی اسمارت‌فون‌های پرچمدار Xiaomi 12 و Xiaomi 12 Pro باشد. این دو گوشی به قدرتمندترین چیپ‌ست کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 1 مجهز بوده و نمایشگر OLED آن‌ها از وب‌سایت DisplayMate حائز امتیاز +A شده است. اما در کنار این دو اسمارت‌فون، شیائومی از چند دیوایس پوشیدنی – از جمله یک ساعت هوشمند و یک هدفون جدید – نیز رونمایی کرد. ساعت هوشمند Xiaomi Watch S1 پیشرفته‌ترین اسمارت‌واچ شیائومی تا به امروز محسوب شده و Xiaomi Buds 3 به حذف نویز فعال و صدای Hi-Fi تجهیز شده است.

Xiaomi Watch S1

همان طور که گفته شد، Xiaomi Watch S1 را می‌توان پیشرفته‌ترین ساعت هوشمند شیائومی تاکنون به حساب آورد. در تأیید این گزاره، می‌توانیم به بدنه استیل ضدزنگ، نمایشگر AMOLED با پوشش یاقوت کبود و بند چرمی آن اشاره کنیم.

بدنه نسبتا بزرگ ساعت در سمت راست دارای دو دکمه فیزیکی بوده و یک نمایشگر گرد را درون خود جای داده است. این نمایشگر AMOLED قطری معادل 1.43 اینچ دارد. شیائومی به رزولوشن نمایشگر اشاره‌ای نکرده، اما تراکم آن 326 پیکسل در اینچ اعلام شده است. همان طور که ذکر شد، پوششی از یاقوت کبود این نمایشگر را محافظت کرده و طبق ادعای شیائومی، حتی زیر نور آفتاب نیز می‌توان به راحتی با این ساعت کار کرد.

ظرفیت باتری Xiaomi Watch S1 برابر با 470 میلی‌آمپر ساعت اعلام شده و به گفته شرکت سازنده در صورت استفاده متعارف تا 12 روز و در حالت استندبای تا 24 روز دوام خواهد داشت. اسپیکر و میکروفنی که در دستگاه پیش‌بینی شده، امکان مکالمه تلفنی را فراهم می‌کند. البته لازم به ذکر است که این ساعت سیم‌کارت نمی‌پذیرد و برای برقراری تماس، به ناچار باید از طریق بلوتوث به یک گوشی هوشمند متصل شود. NFC (برای پرداخت‌های بدون کارت) و مسیریابی ماهواره‌ای (GNSS) از دیگر امکانات ارتباطی این ساعت به شمار می‌روند.

Xiaomi Watch S1 ظاهری کلاسیک داشته و برای استفاده در محیط‌های رسمی مناسب به نظر می‌رسد. اما این بدان معنا نیست که شیائومی کاربران خود را از امکانات حوزه ورزش و سلامت محروم کرده باشد. به گفته شیائومی این ساعت از 117 فعالیت ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه Xiaomi Watch S1 تا 5 اتمسفر در برابر آب مقاوم است، می‌توان حدس زد که شناگران نیز بتوانند از این ساعت در استخر استفاده کنند. حسگر ضربان قلب، حسگر اکسیژن خون و ردیابی خواب، سایر امکانات این ساعت در حوزه سلامت به حساب می‌آیند.

شرکت سازنده به سیستم عامل این دستگاه اشاره‌ای نکرده، اما بر این نکته تأکید دارد که اپلیکیشن‌هایی غیر از اپلیکیشن‌های شیائومی نیز می‌توانند روی این ساعت هوشمند نصب شوند (البته این قابلیت فعلا برای کاربران iOS فعال نیست).

ساعت هوشمند Xiaomi Watch S1 در دو رنگ مشکی (Obsidian Black) و نقره‌ای (Streamer Silver) به تولید رسیده و با دو بند مختلف وارد بازار خواهد شد. این محصول با بند چرمی 1,199 یوان چین قیمت دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 188 دلار آمریکا. چنانچه می‌خواهید این ساعت را با بندی از جنس لاستیک فلوئورین تهیه کنید، قیمت آن 1,099 یوان (173 دلار) خواهد بود. محصول جدید شیائومی هم‌اکنون آماده پیش‌سفارش بوده و رسما از 31 دسامبر (10 دی) وارد بازار چین می‌شود.

Xiaomi Buds 3

محصول دیگر شیائومی که در مقدمه به آن اشاره شد، یک هدفون تماما بی‌سیم با نام Xiaomi Buds 3 است. درایور دینامیکی مغناطیسی دوگانه و صدای Hi-Fi از مهم‌ترین مشخصات هدفون جدید شیائومی هستند. این هدفون مجهز به ANC یا حذف نویز فعال بوده و می‌تواند تا 40 دسی‌بل از صدای مزاحم اطراف بکاهد. البته چنان‌چه کاربر در محیطی قرار بگیرد که بخواهد از صداهای اطراف خود مطلع باشد، می‌تواند حالت شفافیت (transparency mode) را فعال کند.

چنان‌چه قابلیت حذف نویز فعال را خاموش کنید، باتری هدفون تا 7 ساعت دوام خواهد داشت. با احتساب شارژ موجود در قاب شارژر، عمر باتری به 32 ساعت نیز می‌رسد. قاب شارژر را می‌توان از طریق USB-C و یا هر گونه پد شارژر سازگار با استاندارد Qi شارژ کرد. ناگفته نماند، این هدفون جدید با برخورداری از درجه حفاظت IP55 در برابر آب و گرد و غبار (با درجه و میزان مشخص و تعریف شده) مقاوم است.

هدفون تماما بی‌سیم Xiaomi Buds 3 با قیمت 449 یوان وارد بازار چین خواهد شد که با نرخ کنونی تبدیل ارز تقریبا برابر است با 70 دلار. درباره احتمال عرضه بین‌المللی این محصول و قیمت آن در بازارهای جهانی هنوز چیزی مشخص نیست.


به روزرسانی - قیمت شیائومی واچ اس 1 در بازار ایران

ساعت هوشمند شیائومی Watch S1 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت ساعت هوشمند شیائومی Watch S1 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا