بازگشایی اولین کارخانه مستقل آنر برای ساخت اسمارت‌فون: هر 28.5 ثانیه یک گوشی!

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1400/8/15        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : چین China ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : شرکت آنر پس از جدایی از هواوی در پاییز سال گذشته از بازگشایی اولین کارخانه مستقل خود که هزینه آن به‌صورت کامل از سوی آنر تأمین شده، خبر داده است. این کارخانه که پارک صنعتی تولید هوشمند یا Intelligent Manufacturing Industrial Park نامیده می‌شود در شهر شنژن (Shenzhen) در جنوب کشور چین واقع شده و ساخت گوشی‌های پرچمدار، روند کنترل کیفی در مراحل ساخت و فرایند بهینه‌سازی فناوری‌های جدید در آن انجام می‌شود. تحولات آنر که به‌گفته کانالیز این شرکت را به سومین برند بزرگ تولیدکننده اسمارت‌فون در چین در سه‌ماهه سوم سال 2021 بدل کرده در حالی‌ست که نگرانی‌هایی از احتمال بازگشت تحریم‌های آمریکا بر این مجموعه احساس می‌شود.

اتوماسیون و انجام خودکار کارها در روند ساخت یک گوشی موبایل نقش مهمی ایفا کرده و در کارخانه جدید آنر نیز شرایط بر همین روال انجام می‌شود. از جمله نمونه‌های ذکر شده در این رابطه باید به یک ماشین مونتاژ دقیق اتوماتیک اشاره کرد که برخی موارد حساس از جمله نصب نمایشگر خمیده آنر موسوم به Super Curved Display با خمیدگی 89 درجه‌ای در کناره‌ها را با دقت مثال‌زدنی 75 میکرون (نزدیک به قطر موی انسان) به انجام می‌رساند. روند مونتاژ اتوماتیک باتری در این مجموعه نیز جالب توجه به نظر می‌رسد؛ جایی‌که حسگرهای نوری با دقت بالا اجسام خارجی را به کوچکی 40 میکرون تشخیص می‌دهند و با مانیتور کردن لحظه‌ای فشار، ضمن تضمین سلامتی باتری‌ها، ریسک‌های ایمنی ناشی از کار دستی را نیز کاهش می‌دهند.

در پارک صنعتی تولید هوشمند آنر، 75 درصد از مراحل خط تولید با ماشین‌های تمام‌اتوماتیک انجام می‌شود که بیش از 40 درصد از این میزان، خروجی بخش تحقیق و توسعه این شرکت است. با در کنار هم قرار گرفتن تمامی فرایندهای ذکر شده، ساخت یک اسمارت‌فون جدید در این کارخانه تنها به 28.5 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. بخش کنترل کیفی این کارخانه نیز از بیش از 150 آزمون پیش‌بینی شرایط مختلف بهره می‌برد که با شبیه‌سازی سناریوهای متفاوت، مشکلات احتمالی مرتبط با کیفیت ساخت را تشخیص داده و دوره زمانی برگشت و تست مجدد را به حداقل می‌رساند. تست‌های این مجموعه شامل متریال‌های ورودی نیز می‌شود جایی‌که نزدیک به 200 «تست سخت‌گیرانه» روی تمامی قطعات ورودی پیش از ارسال آن‌ها به خط تولید صورت می‌پذیرد و ده‌ها آزمون دیگر نیز کیفیت کالای نهایی پس از مراحل تولید را مورد بررسی قرار می‌دهند.

آنر همچنین از به‌کارگیری بیش از 600 استاندارد کیفی در فرایند تولید سخن می‌گوید که حوزه‌های مختلفی از طراحی،‌ توسعه و مواد اولیه تا روند ساخت و تجربه کاربری را در بر می‌گیرد.

آنر در مجموعه کارخانه‌ای خود مفهومی به نام سوپرمارکت تولیدی یا manufacturing supermarket را برای ایجاد یک سیستم هوشمند توزیع متریال به‌کار گرفته که در آن نیاز لحظه‌ای خط تولید مستقیما به قفسه هوشمند قطعات مرتبط می‌شود. در نتیجه این ارتباط مستقیم امکان ارسال سریع و بدون خطای قطعات مورد نیاز با کمک ماشین‌های هدایت‌شونده اتوماتیک (Automated Guided Vehicles یا AGV) از انبار به سمت خط تولید فراهم می‌شود. پس از تکمیل مراحل بسته‌بندی محصول نیز سیستم زمان‌بندی هوشمند ماشین‌های AGV بار دیگر وظیفه برداشتن و انتقال کالا را بر عهده می‌گیرند.

شرکت آنر به‌گفته مجموعه تحقیقاتی کانالیز در سه‌ماهه سوم سال 2021 با عرضه 14.2 میلیون گوشی هوشمند به بازار و رشد سالیانه 25 درصدی، 18 درصد از کل بازار چین را در اختیار داشته و پس از ویوو و اوپو به‌ترتیب با عرضه‌های 18.3 و 16.5 میلیونی و سهم بازارهای 23 و 21 درصدی جایگاه سوم را در بین برندهای ارائه‌کننده گوشی‌های هوشمند به بازار چین در اختیار دارد. این شرایط مثبت آنر در حالی رخ می‌دهد که کل بازار چین در این بازه زمانی با کاهش عرضه 5 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده است. کانالیز از دو مانع عمده این روزهای بازار موبایل یعنی کمبود چیپ‌ست و مسائل زنجیره توزیع به‌عنوان مشکلات بزرگ پیش روی برندهای چینی یاد می‌کند که آن‌ها را از بالا بردن حجم تولید و درآمد بیشتر در بازاری که هم‌اکنون نیز اشباع‌شده به‌نظر می‌رسد باز می‌دارند.

منبع : Honor