معرفی TicWatch Pro X - ساعتی هوشمند با دو صفحه‌نمایش LCD و AMOLED و پلتفرم SD4100

نمایش خبر

تاریخ : 1400/7/16        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، ور او اس Wear OS ، پوشیدنی Wearable
واحد خبر mobile.ir : بازار محصولات هوشمند هر روز با خلاقیت‌های شرکت‌های سازنده همراه است و فعالان می‌کوشند با ارائه دستگاه‌های تازه، سهم بیشتری از آنِ خود سازند. از جمله زمینه‌های مورد توجه در سالیان اخیر، حوزه ساعت‌های هوشمند بوده که اقبال ویژه کاربران را به خود جلب کرده است. کمپانی چینی Mobvoi در زمره سازندگان خلاق این عرصه محسوب می‌شود که پیش از این خبرهایی درباره ارائه ساعت‌های TicWatch Pro 3 Ultra، اسمارت‌واچ +TicWatch GTH و TicWatch GTH Pro با قابلیت اندازه‌گیری فشار خون از سوی آن به گوش می‌رسید. اگر چه هنوز گزارشی در خصوص عرضه هیچ یک از این محصولات منتشر نشده، این شرکت از ارائه اسمارت‌واچ تازه‌ای با نام TicWatch Pro X خبر داده است.

TicWatch Pro X که در چین ارائه خواهد شد، یک ساعت هوشمند پرچم‌دار به شمار می‌رود که به ویژگی‌های قابل توجهی مجهز شده است و در عین حال با TicWatch Pro 3 GPS (که سال گذشته عرضه شد) شباهت‌های بسیاری دارد. این اسمارت‌واچ از یک صفحه‌نمایش 1.39 اینچی با تراکم پیکسلی 326ppi بهره می‌برد که با فناوری AMOLED ساخته شده و روی آن صفحه‌نمایش دیگری با فناوری FSTN LCD قرار گرفته است.

جالب آن که بر اساس این طراحی دوگانه، نمایشگر اسمارت‌واچ جدید Mobvoi امکان استفاده از دو حالت هوشمند یا Smart mode و بادوام یا Durable mode را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که از این آخری در برخی منابع با عنوان Essential Mode یاد شده است. به این ترتیب که پنل نمایشگر 1.39 اینچی AMOLED در وضعیت Smart mode با تمام عملکردها، از جمله بررسی وضعیت آب‌وهوا فعال است و می‌تواند با یک بار شارژ تا 4 روز به فعالیت خود ادامه دهد. اما اگر کاربر در مکانی باشد که شارژ دستگاه تا چند روز امکان‌پذیر نباشد، می‌تواند ساعت را در وضعیت Durable mode قرار دهد. در این حالت نمایشگر FSTN LCD مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای نور پس‌زمینه رنگی است و انرژی ذخیره‌شده در باتری دستگاه را تا 45 روز حفظ می‌کند.

قلب تپنده ساعت هوشمند TicWatch Pro X پلتفرم اسنپ‌دراگون 4100 است که در کنار آن 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قرار دارد. همچنین بدنه اسمارت‌واچ تازه Mobvoi با برخورداری از استاندارد IP68 در برابر نفوذ آب (تا عمق 1.5 متر و به مدت 30 دقیقه) و گرد و غبار مقاوم خواهد بود.

این ساعت هوشمند بیش از 20 برنامه ورزشی حرفه‌ای، از جمله دویدن در فضای باز، پیاده‌روی، کوه‌نوردی، شنا، دوچرخه‌سواری، یوگا و مواردی از این دست را پشتیبانی می‌کند و اطلاعات مرتبط با سلامتی فرد از جمله مدت زمان ورزش، کالری مصرفی و ضربان قلب را اندازه‌گیری می‌کند. همچنین می‌تواند با بهره‌گیری از حسگرهایی مانند SPO2 اکسیژن خون کاربر را بسنجد و امکاناتی برای یادآوری بی‌تحرکی در آن در نظر گرفته شده است.

TicWatch Pro X نه تنها از سیم‌کارت الکترونیکی یا eSIM بلکه از فناوری 4G LTE نیز پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب، کاربر هنگام دویدن، شنا، یا فعالیت‌های خارج از خانه، بدون آن که به اسمارت‌فون نیاز داشته باشد، تماس‌ها و پیامهای مهم را از دست نخواهد داد. همچنین تماس صوتی VoLTE با وضوح بالا و خروجی صدای باکیفیت، NFC و GPS داخلی هم از دیگر ویژگی‌های اسمارت‌واچ جدید Mobvoi به شمار می‌رود.

در حال حاضر پیش‌فروش ساعت پرچم‌دار TicWatch Pro X با نسخه 2.0 سیستم‌عامل WearOS گوگل (قابل استفاده در حالت Smart Mode) در چین و از طریق وب‌سایت JD.com با قیمت 1,999 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 310 دلار) آغاز شده و قرار است فروش نهایی آن با قیمت 2,399 یوان (حدود 372 دلار) انجام پذیرد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا