معرفی Moto E40 با نمایشگر 90 هرتزی LCD و دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1400/7/18        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Motorola Moto E40 ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : کمپانی موتورولا در روز پنج‌شنبه 7 اکتبر سال جاری میلادی (15 مهر 1400) به طور رسمی اسمارت‌فون اقتصادی جدید خود را با نام Moto E40 در اروپا معرفی کرد. نخستین گوشی‌های سری Moto E اولین بار در سال 2014 و زمانی معرفی شدند که اسمارت‌فون مقرون به صرفه Moto E به عنوان اولین محصول از این مجموعه رونمایی شد. گوشی تازه از نظر مشخصات شباهت زیادی با Moto E20 دارد که در سپتامبر امسال رونمایی و اوایل اکتبر وارد بازار شد. موتورولا همراه با Moto E40، محصول دیگری را با نام Moto G Pure رونمایی کرده و قصد دارد آن را در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه کند.

Moto g Pure در سمت راست و Moto E40 در سمت چپ

صفحه‌نمایش Moto E40 یک نمونه 6.5 اینچی بوده که با فناوری LCD ساخته شده است. وضوح این نمایشگر +HD است و نرخ به‌روزرسانی 90 هرتز را ارائه می‌دهد. در میانه بخش بالایی صفحه‌نمایش حفره کوچکی پانچ شده که دوربین سلفی دستگاه 8 مگاپیکسلی گوشی را در بر می‌گیرد.

موتورولا برای پردازش این گوشی چیپ‌ست Unisoc T700 را در نظر گرفته است؛ تراشه‌ای که پیش از این در Moto G20 هم مورد استفاده قرار گرفته بود. اگر چه نام پردازنده‌های Unisoc ممکن است برای مخاطبان چندان آشنا به نظر نرسد، گزارش موسسه پژوهشی کانترپوینت از بازار جهانی چیپ‌ست اسمارت‌فون‌ها نشان می‌دهد که شرکت چینی Unisoc در سه‌ماهه منتهی به ژوئن سال جاری میلادی موفق شده جایگاه چهارم جهان را به خود اختصاص دهد و شرکت‌هایی همچون موتورولا، HMD Global (صاحب‌ امتیاز برند نوکیاآنر و ریل‌می را به استفاده از محصولات خود ترغیب کند. تراشه 8 هسته‌ای به‌کاررفته در Moto E40 شامل 2 هسته پردازشی Cortex-A75 و 6 هسته Cortex-A55 (با حداکثر فرکانس 1.8 گیگاهرتز) بوده و پردازنده گرافیکی آن Mali-G52 است. رم دستگاه 4 گیگابایت ظرفیت دارد و در کنار آن 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء به کمک کارت میکرو اس‌دی در نظر گرفته شده است.

در بدنه پشتی دستگاه خطوط منحنی شکلی دیده می‌شود که در کنار حسگر اثر انگشت مزین به نشان تجاری موتورولا ظاهر چشم‌نوازی به آن بخشیده است. دوربین‌های سه‌گانه بخش پشتی Moto E40 به صورت عمودی در قابی هم‌رنگ بدنه جای گرفته‌اند. دوربین اصلی این مجموعه 48 مگاپیکسل وضوح دارد و با برخورداری از فناوری ترکیب 4 پیکسل در 1 پیکسل یا Quad Pixel برای جذب بهتر نور، خروجی پیش‌فرض آن عکس‌های 12 مگاپیکسلی خواهد بود. در کنار دوربین اصلی، دو نمونه 2 مگاپیکسلی (یکی ماکرو و دیگری تشخیص عمق میدان) قرار دارند و آن را برای برداشت تصویر و ثبت فیلم یاری می‌دهند.

باتری دستگاه 5 هزار میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و در صورت استفاده معمول به گفته شرکت سازنده، تا 2 روز می‌توان روی دوام آن حساب کرد. Moto E40 با سیستم‌عامل اندروید 11 و رابط کاربری اختصاصی موتورولا یعنی MyUX در دو رنگ خاکستری (Carbon Gray) و صورتی (Pink Clay) به تولید می‌رسد.

اگر چه هنوز اطلاعات دقیقی در مورد زمان عرضه و قیمت این گوشی منتشر نشده، اما همان طور که اشاره شد Moto E40 در اروپا معرفی شده و مطابق شنیده‌ها قرار است در روزهای آینده به بازار هند هم ارائه شود. همچنین ناگفته نماند که مطابق اعلام برخی منابع خبری، این اسمارت‌فون 149 یورو قیمت‌گذاری شده است.