معرفی Moto E6i – اسمارت‌فونی رده‌پایین برای برزیلی‌ها

نمایش خبر

تاریخ : 1399/11/26        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید گو Android Go ، Motorola Moto E6i ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : کمپانی موتورولا در روز پنجشنبه 11 فوریه 2021 (23 بهمن 1399) از تولید یک گوشی هوشمند جدید در سری E خبر داد. این اسمارت‌فون Moto E6i نام داشته و یک دیوایس رده‌پایین به حساب می‌آید. شاید کاربران با دیدن مشخصات پایین دستگاه – از جمله حافظه RAM پایین، باتری نه چندان قدرتمند و چیپ‌ستی از یک شرکت کمتر شناخته شده – کمی ناامید شوند، اما احتمالا وجود سیستم‌عامل Android Go می‌تواند تا حدی مشخصات پایین گوشی را تعدیل کند. لازم به ذکر است، در حال حاضر موتورولا این گوشی را برای بازار برزیل در نظر گرفته، اما احتمال ورود این دیوایس به سایر بازارها نیز دور از انتظار نیست. در ادامه با مشخصات و امکانات Moto E6i بیشتر آشنا می‌شویم.

گوشی هوشمند Moto E6i در ابعاد 8.5×73×155.6 میلی‌متر طراحی شده و 160 گرم وزن دارد. شرکت سازنده این گوشی را در رنگ‌های خاکستری و صورتی روانه بازار خواهد کرد. نمایشگر 6.1 اینچی گوشی – که شرکت سازنده از آن با عنوان Max Vision نام برده – رزولوشن HD+ (معادل 720×1560 پیکسل) داشته و یک ناچ U شکل در بالای آن به چشم می‌خورد.

در ساخت Moto E6i از چیپ‌ستی به نام Tiger SC9863A استفاده شده که محصول شرکت چینی Unisoc است؛ شرکتی که نام آن کمتر از سایر سازندگان تراشه در صنعت اسمارت‌فون به گوش می‌خورد. این تراشه مشتمل بر 4 هسته 1.6 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.2 گیگاهرتزی (همگی مبتنی بر معماری پردازنده‌های Cortex-A55) بوده و واحد پردازش گرافیکی آن IMG8322 نام دارد.

در بین گوشی‌های رده‌پایین سال 2021 که تا کنون مشخصات آنها به بیرون درز کرده، کمتر اسمارت‌فونی دیده می‌شود که حافظه RAM آن 2 گیگابایت باشد. اما Moto E6i جزو همان دسته بوده و کاربر مجبور است با رم 2 گیگابایتی آن کنار بیاید. 32 گیگابایت حافظه داخلی (ظاهرا از نوع eMMC 5.1) برای این دیوایس در نظر گرفته شده که با استفاده از میکرو اس‌دی می‌توان آن را تا 256 گیگابایت دیگر نیز ارتقا داد.

در پشت دستگاه، یک دوربین 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 به شکل تک‌لنز دیده می‌شود. در پایین آن، یک دوربین عمق 2 مگاپیکسلی (f/2.4) به همراه فلش ال‌ای‌دی درون یک ماژول قرصی شکل قرار گرفته‌اند. دوربین سلفی گوشی نیز – که در ناچ بالای نمایشگر تعبیه شده – 5 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/2.2 است.

شاید قابل‌تعویض بودن باتری Moto E6i که برخی منابع به آن اشاره کرده‌اند خبر خوبی برای بسیاری از کاربران باشد، اما ظرفیت پایین باتری می‌تواند همان کاربران را از خرید این گوشی دلسرد کند. ظرفیت باتری در این دیوایس 3,000 میلی‌آمپر ساعت بوده و با شارژر 10 واتی شارژ می‌شود.

Moto E6i یک گوشی 4G بوده و دو سیم‌کارت از نوع نانو می‌پذیرد که البته در صورت کار گذاشتن سیم‌کارت دوم، دیگر اسلاتی برای کارت حافظه باقی نمی‌ماند. بلوتوث 4.2، پورت قدیمی microUSB، جک هدفون و پشتیبانی از سامانه‌های ناوبری GPS و GLONASS را نیز باید به گزینه‌های ارتباطی Moto E6i اضافه کرد. ناگفته نماند، این گوشی فاقد NFC است.

مثل بسیاری از دیگر دیوایس‌های موتورولا، حسگر اثر انگشت گوشی در اینجا هم روی لوگوی این برند در پشت دستگاه تعبیه شده است. همان طور که در ابتدا هم گفته شد، Moto E6i از اندروید Go بهره می‌برد؛ این سیستم‌عامل در واقع ویرایش سبک‌تری از اندروید است که گوگل آن را برای استفاده در گوشی‌های رده‌پایین – که از RAM و قدرت پردازشی بالایی برخوردار نیستند – طراحی کرده است.

گوشی هوشمند Moto E6i با قیمت 1,099 رئال برزیل در این کشور عرضه شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 205 دلار آمریکا. شاید 205 دلار برای اسمارت‌فونی با این مشخصات، کمی زیاد به نظر برسد. برای نمونه، بد نیست بدانید که همین الان اسمارت‌فون Moto G7 Plus – با مشخصات بالاتری مثل 4 گیگابایت RAM و تراشه اسنپ‌دراگون 636 – با قیمت 180 دلار در وب‌سایت آمازون به فروش می‌رسد. نمونه دیگر، گوشی جدید نوکیا به نام Nokia 1.4 است که مشخصاتی کم‌وبیش شبیه به Moto E6i دارد، اما قیمت مدل پایه آن 99 یورو (تقریبا 120 دلار) است.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که Moto E6i در واقع همان Moto E6s (عرضه شده در مارچ 2020) است که این بار با سیستم‌عامل و چیپ‌ستی متفاوت عرضه شده است. گفتنی‌ست، Moto E6s از پردازنده‌ای قوی‌تر (Helio P22) بهره می‌برد و سیستم‌عامل آن اندروید 9 است.

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا