Moto E6s محصول 108 دلاری جدید موتورولا با پردازنده Helio P22 مدیاتک

نمایش خبر

تاریخ : 1398/12/28        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هلیو پی 22 Helio P22 ، Motorola Moto E6s 2020 ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : با آن که کمتر از 2 هفته از معرفی اسمارت‌فون میان‌رده Moto G8 موتورولا می‌گذرد، این شرکت از افزودن گوشی تازه‌ای با نام Moto E6s به سبد محصولات رده پایین با قیمت مقرون‌به‌صرفه خود خبر داده است. در میان اسمارت‌فون‌های موتورولا چندین نمونه‌ دستگاه‌های ارزان‌قیمت دیده می‌شود که از مشخصات قابل قبولی برخوردارند. Moto E6s جدیدترین محصول رده پایین این کمپانی به حساب می‌آید که به گزارش منابع خبری از پاییز سال گذشته میلادی در اختیار کاربران بازار هند قرار گرفته است. این اسمارت‌فون شباهت زیادی با Moto E6 Plus دارد که نزدیک به شش ماه پیش در بازارهای بین‌المللی رونمایی شد.

البته نباید Moto E6s و Moto E6 Plus را با نسخه استاندارد Moto E6 اشتباه گرفت که ظاهرا تنها عضو این مجموعه محسوب می‌شود که می‌توان آن را در بازار آمریکا خریداری نمود. در واقع به نظر می‌رسد موتورولا، دست کم در آینده نزدیک، Moto E6s را در آمریکا عرضه نخواهد کرد و در پی آن است که این گوشی را طی هفته‌های آینده در بازارهای منتخبِ آمریکای لاتین، اروپا و آسیا ارائه کند.

Moto E6s در اندازه‌های 155.6x73.06x8.6 میلی‌متر تولید شده و 149.7 گرم وزن دارد. محصول جدید موتورولا، بر خلاف Moto E6 که اسمارت‌فونی معمولی با حاشیه‌های عریض اطراف نمایشگر بود، از طراحی مدرن‌تری برخوردار است. در بالای صفحه‌نمایش این گوشی notch وجود دارد و حاشیه قسمت پایینی یا در اصطلاح چانه گوشی، نسبتا زیاد به نظر می‌رسد. از جمله تفاوت‌های Moto E6s با Moto E6 به اندازه پنل نمایشگر و ارتقاء تعداد دوربین‌ها در بدنه پشتی باز می‌گردد. در حالی که Moto E6 به صفحه‌نمایش 5.5 اینچی مجهز شده بود، گوشی جدید با نمایشگری ساخته‌شده با فناوری IPS LCD و قطر 6.1 اینچ ارائه می‌شود. وضوح صفحه‌نمایش این گوشی، که موتورولا آن را Max Vision می‌نامد، همچون Moto E6 Plus، اچ‌دی پلاس (معادل 1560x720 پیکسل) عنوان شده و از نسبت تصویر 19.5:9 بهره می‌برد.

در بدنه پشتی دستگاه دو دوربین دیده می‌شود که وضوح آنها تفاوتی با Moto E6 Plus ندارد. دوربین اصلی این مجموعه 13 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.12 میکرونی، مجهز به فوکوس خودکار و لنزی با گشودگی دیافراگم F/2.0 و نمونه دوم 2 مگاپیکسلی است که برای تشخیص عمق به کار می‌رود. دوربین جلوی گوشی هم 8 مگاپیکسلی بوده که درون بریدگی بالای صفحه‌نمایش قرار دارد و می‌تواند برای تشخیص چهره و گشودن قفل صفحه‌نمایش مورد استفاده قرار گیرد.

پردازش در Moto E6s را پردازنده 12 نانومتری Helio P22 مدیاتک شامل 8 هسته پردازشی بر عهده دارد. این هسته‌ها بر اساس معماری پردازنده‌های Cortex A53 با حداکثر فرکانس 2 گیگاهرتز طراحی شده‌اند و پردازشگر گرافیکی این مجموعه PowerVR GE8320 است. 4 گیگابایت رم در کنار 64 گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی در نظر گرفته شده که فضای ذخیره‌سازی به کمک اسلات اختصاصی میکرو اس‌دی می‌تواند تا 512 گیگابایت دیگر افزایش پیدا کند. برخی منابع خبری، حافظه رم و حافظه داخلی این گوشی را به ترتیب 2 و 32 گیگابایت عنوان کرده‌اند که احتمالا در برخی بازارها عرضه خواهد شد.

انرژی مورد نیاز اسمارت‌فون تازه موتورولا را باتری 3,000 میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌کند که با شارژر 10 واتی و از طریق درگاه میکرو یو‌اس‌بی شارژ می‌شود.

Moto E6s در سه رنگ نوک‌مدادی (Polished Graphite)، قرمز (Rich Cranberry) و آبی (Caribbean Blue) تولید شده و حسگر اثر انگشت، مانند چندین نمونه دیگر از گوشی‌های موتورولا، روی لوگوی شرکت در پشت گوشی قرار گرفته است.

محصول دو سیم‌کارته موتورولا با اندروید 9 Pie در هند از طریق فروشگاه اینترنتی Flipkart با قیمت 7,999 روپیه (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 108 دلار) برای نسخه 2GB/32GB عرضه می‌شود. برای مقایسه، بهتر است بدانید Moto E6 که از امکانات کمتری بهره می‌برد، با قیمت 150 دلار عرضه در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. همان طور که اشاره شد، این گوشی فعلا در ایالات متحده آمریکا عرضه نخواهد شد و در بریتانیا تنها 99 پوند قیمت‌گذاری شده است و کاربران می‌توانند از آمازون، Argos ،Carphone Warehouse و چندین مرکز دیگر آن را خریداری نمایند.

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا