پیش‌بینی Counterpoint: یک‌سوم بازار گوشی‌های 5G در سه ماهه چهارم 2021 در دست اپل خواهد بود

نمایش خبر

تاریخ : 1400/6/23        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : آمار Statistics ، نسل پنجم 5G ، اپل Apple
واحد خبر mobile.ir : آیفون‌های سری 12 نخستین آیفون‌های نسل پنجمی به شمار رفته و بخش قابل‌توجهی از بازار دیوایس‌های 5G را به خود اختصاص دادند. حال، برآوردها حاکی از آنند که اپل پس از عرضه سری آیفون 13 می‌تواند به تنهایی یک سوم از بازار گوشی‌های هوشمند نسل پنجمی را در دست بگیرد. طبق پیش‌بینی مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint Research که به‌تازگی در وب‌سایت این مؤسسه منتشر شده، انتظار می‌رود طی سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی، مجموع آیفون‌های عرضه شده در سری‌های 12 و 13 به حدود 200 میلیون دستگاه بالغ شود. به این ترتیب، یک سوم از کل گوشی‌های 5G عرضه شده در آن مقطع (که احتمالا تعدادشان به 605 میلیون دستگاه می‌رسد) متعلق به اپل خواهد بود.

طبق برخی شنیده‌ها، دوربین از جمله مواردی‌ست که در آیفون‌های سری 13 – که به‌زودی معرفی خواهند شد – پیشرفت قابل‌توجهی دارد. باتری بزرگ‌تر، نرخ به‌روزرسانی بالا و نمایشگر همیشه روشن نیز از جمله پیشرفت‌هایی‌ست که می‌توان از این آیفون‌های جدید انتظار داشت. سال گذشته آیفون 12 – علی‌رغم عرضه دیرهنگام در ماه اکتبر – پرفروش‌ترین گوشی 5G در این ماه لقب گرفت و این سری توانست 24 درصد از مجموع عرضه گوشی‌های هوشمند 5G در سال 2020 را به خود اختصاص دهد. امسال با توجه به ورود زودهنگام آیفون 13 به بازار (بر مبنای آنچه گفته شده) و ادامه رغبت فراوان مردم به سمت iOS، کارشناسان Counterpoint پیش‌بینی می‌کنند که در سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی، 33 درصد از بازار گوشی‌های نسل پنجمی از آن اپل باشد.

در این میان، باز هم آمریکا بزرگ‌ترین پیشران بازار جهانی خواهد بود. جک فیلدهک (Jack Fieldhack)، مدیر تحقیقاتی Counterpoint در منطقه آمریکای شمالی، بر این باور است که حتی اگر آیفون‌های سری 13 فاقد مشخصات مورد انتظار باشند، باز هم شاهد گرایش مردم به این سری جدید و ارتقاء دیوایس‌های خود خواهیم بود، زیرا در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از دیوایس‌های مجهز به iOS در ایالات متحده، نسبتا قدیمی شده‌اند. هم‌اکنون دوره استفاده از یک آیفون در آمریکا به مرز 4 سال رسیده و وفاداران به iOS خود را برای خرید دیوایس‌های جدید آماده می‌کنند.

به گفته جک فیلدهک، تغییرات به وجود آمده در فضای اپراتورهای آمریکای شمالی نیز به نوبه خود موجب ارتقاء 5G و به‌ویژه ارتقاء اپل خواهد شد. در حال حاضر، اپراتور T-Mobile به لطف عرضه باند میانی (2.5 گیگاهرتزی) در زمینه عرضه تکنولوژی 5G در آمریکا سرآمد بوده و در پی آن است تا پیش از عرضه باند میانی اپراتورهای Verizon و AT&T (با فرکانس 3.5 گیگاهرتز) بتواند تا جای ممکن مشترکان iOS را به سمت خود جذب کند. در این بین، اپراتور AT&T با ارائه امتیازات فراوان، علاوه‌بر مشترکین خود، سعی در جذب مشترکین سایر اپراتورها داشته و Verizon برای عقب نماندن از کورس 5G، چاره‌ای جز سرعت بخشیدن به فعالیت‌های خود ندارد. گفتنی‌ست، تمام این رقابت‌ها برای گسترش نفوذ نسل پنجم، در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی به سود اپل تمام خواهد شد.

سهم اندروید نسبت به iOS در میزان عرضه جهانی گوشی‌های 5G از سال 2020 تا 2022

تصور کنید امسال نیز مثل سال گذشته، اپل بازار را با قیمت‌های پایین غافل‌گیر کند. در این صورت، قیمت مناسب در کنار گسترش سریع پوشش 5G توسط اپراتورها، می‌تواند دستاورد چشمگیری را از حیث تعداد مشتریان ثابت در آمریکا، برای اپل رقم بزند؛ بد نیست بدانید در حال حاضر سهم گوشی‌های اندرویدی از بازار اسمارت‌فون آمریکا کمتر از قبل شده و به 44 درصد کاهش یافته است. فروش قدرتمند در سه‌ماهه پایانی (مقارن با تعطیلات سال نو)، بهبود روند اقتصاد، کاهش محدودیت‌های کرونا و ادامه تلاش‌های اپل در جهت ارائه خدمات و حفظ حریم شخصی، از جمله عواملی به شمار می‌رود که می‌تواند کفه ترازو را به نفع اپل سنگین‌تر کند.

منبع : Counterpoint


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا