معرفی Red Magic 6S Pro گیمینگ‌فون نوبیا با اسنپ‌دراگون +888 و نرخ نمونه‌برداری لمسی 720 هرتز

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1400/6/18        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی مخصوص بازی Gaming Phone ، گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 888 پلاس Snapdragon 888 Plus ، نسل پنجم 5G
واحد خبر mobile.ir : نوبیا از زیرمجموعه‌های ZTE در ماه مارس سال جاری میلادی از گوشی‌های مخصوص بازی سری Red Magic 6 به عنوان نخستین دستگاه‌های با نرخ به‌روزرسانی نمایشگر 165 هرتز رونمایی کرده بود. این برند چندی بعد گیمینگ‌فون Red Magic 6R را معرفی کرد که در مقایسه با سری Red Magic 6 معمولی‌تر به نظر می‌رسید، اما همچنان از مشخصات جالب توجهی برخوردار بود. نوبیا به تازگی و در روز دوشنبه 6 سپتامبر سال جاری میلادی (15 شهریور 1400) گوشی مخصوص بازی جدیدی با نام Red Magic 6S Pro را با چیپ‌ست پردازشی اسنپ‌دراگون 888 پلاس، سیستم خنک‌کننده بهبودیافته و کنترلرهای لمسی سریع‌تر به معرض نمایش گذاشته است.

صفحه‌نمایش Red Magic 6S Pro یک نمونه 6.8 اینچی AMOLED با رزولوشن 2400x1080 پیکسل و نسبت تصویر 20:9 است. این نمایشگر 100 درصد طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و حداکثر روشنایی آن به 700 نیت می‌رسد. از دیگر نقاط قوت پنل نمایشگر این محصول می‌توان به بهره‌گیری از فناوری کاهش نور صفحه DC Dimming و پوشش مقاوم گوریلا گلس اشاره کرد.

حداکثر نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش محصول تازه نوبیا همچنان 165 هرتز (در حالت‌های 60، 90 و 120 هرتز) است و در حال حاضر بازی‌هایی مانند Real Racing 3 ،Dead Trigger 2 و Vainglory از این نرخ به‌روزرسانی پشتیبانی می‌کنند.

نکته دیگری که در این میان توجه را به خود جلب می‌کند، نرخ نمونه‌برداری لمسی چند انگشتی 720 هرتزی این گوشی است که البته فعلاً بازی‌های محدودی مانند Genshin Impact و Fortnite با این نرخ سازگار هستند. برای مقایسه بهتر است بدانید که این عدد در هر دوی Red Magic 6 Pro و Red Magic 6 معادل 360 هرتز اعلام شده بود.

از سوی دیگر دو دکمه جانبی یا shoulder trigger در Red Magic 6S Pro تعبیه شده که نرخ نمونه‌برداری لمسی آن‌ها 450 هرتز و زمان پاسخگویی آن‌ها به لمس 8.3 میلی‌ثانیه گزارش شده است.

به علاوه، دکمه بازی جدیدی نیز در پشت دستگاه در نظر گرفته شده که عملکرد این دکمه‌ها را می‌توان با استفاده از نرم‌افزار گیمینگ Red Magic برنامه‌ریزی کرد.

در Red Magic 6 Pro نمونه خاصی موسوم به نسخه شفاف یا Transparent Edition با بدنه شفاف به تولید می‌رسید. در محصول کنونی نیز یک نسخه با بدنه پشتی شفاف در نظر گرفته شده که شرکت سازنده آن را Ghost یا شبح می‌نامد و تنها در چیدمان حافظه 16GB/256GB به تولید می‌رسد. در صورتی که کاربر این نمونه را انتخاب کند، فن خنک‌کننده با چهار ال‌ای‌دی RGB به راحتی در پشت دستگاه قابل مشاهده خواهد بود.

قلب تپنده تازه‌ترین گوشی مخصوص بازی نوبیا اسنپ‌دراگون 888 پلاس با لیتوگرافی ساخت 5 نانومتری است. این چیپ‌ست یک تک‌هسته اصلی Cortex-X1 با فرکانس 2.995 گیگاهرتز را در بر می‌گیرد که سرعت آن در مقایسه با فرکانس 2.84 گیگاهرتزی هسته مشابه Cortex-X1 در Red Magic 6 Pro بهبود یافته است. همچنین 3 هسته 2.42 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 4 هسته Cortex-A55 با حداکثر سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز دیگر اجزای تشکیل‌دهنده این پردازنده به شمار می‌روند. حافظه رم گوشی 12 یا 16 گیگابایتی از نوع LPDDR5 بوده و حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 است که ظرفیت آن به تناسب رم 128 یا 256 گیگابایت اعلام شده است.

از آنجا که سیستم خنک‌کننده بخش جدایی‌ناپذیر گوشی‌های مخصوص بازی به شمار می‌رود، نوبیا در کنار این پردازنده قدرتمند، سیستم خنک‌کننده ICE 7.0 را توسعه داده که در مقایسه با نسخه 6.0 ارتقاء یافته و از موادی با عنوان مواد تغییر فاز یا Phase Change Materials برای ساخت آن استفاده شده است. ظاهراً این مواد همانند یک باتری حرارتی عمل می‌کنند و گرمای تولیدشده را در خود ذخیره و سپس به آرامی آن را آزاد می‌سازند؛ در نتیجه افزایش ناگهانی دما اتفاق نخواهد افتاد.

به علاوه، برای مدیریت گرما در طولانی‌مدت، در این محصول نیز همچون مدل 6 Pro یک فن خنک‌کننده با سرعت 20 هزار دور در دقیقه در نظر گرفته شده است که نسبت به Red Magic 6 با سرعت 18 هزار دور در دقیقه حجم هوا را تا 30 درصد و فشار هوا را تا 35 درصد افزایش می‌دهد. نوبیا برای کنترل صدای تولیدشده بابت افزایش دور هم پوششی فلزی در نظر گرفته که نویز را تا 40 درصد کاهش می‌دهد.

دوربین‌های بخش پشتی Red Magic 6S Pro را یک ماژول اصلی 64 مگاپیکسلی، نمونه الترا واید 8 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق با وضوح 2 مگاپیکسل تشکیل می‌دهند. در بخش جلویی گوشی هم شاهد حضور یک دوربین 8 مگاپیکسلی هستیم.

ویژگی نوآورانه دیگر این گوشی حسگر اثر انگشت آن است که مانند سری 6 زیر لایه نمایشگر قرار گرفته اما حالا قابلیت تشخیص ضربان قلب نیز به آن اضافه شده است. البته این قابلیت به منظور ردیابی سلامت کاربر در نظر گرفته نشده بلکه امنیت بیشتری را برای باز کردن قفل صفحه به ارمغان می‌آورد.

باتری این گوشی در نسخه بین‌المللی بدون تغییر نسبت به دیگر اعضای خانواده Red Magic 6 همان 5,050 میلی‌آمپر در ساعت ظرفیت دارد و از فناوری شارژ سریع 66 واتی پشتیبانی می‌کند. البته نباید فراموش کرد که شارژر ارائه‌شده درون جعبه 30 واتی است و در صورت تمایل می‌توان نمونه 66 واتی را به صورت جداگانه خریداری کرد. به گفته شرکت سازنده، با استفاده از شارژر 30 واتی می‌توان ظرف مدت 65 دقیقه انرژی مورد نیاز این گیمینگ‌فون را به طور کامل تأمین کرد.

نمونه‌ای از این گوشی که در چین عرضه می‌شود، به باتری 4,500 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند. همچنین اگر هنگام بازی، دستگاه به شارژر متصل شود، وجود قابلیت Charge Separation این امکان را فراهم می‌کند که انرژی مورد نیاز به طور مستقیم از پریز برق دریافت شود و به این ترتیب از فرسایش باتری جلوگیری خواهد شد.

حضور اسنپ‌دراگون 888 پلاس به معنای پشتیبانی از ارتباطات نسل پنجم با حداکثر سرعت دانلود 7.5 و آپلود 3.0 گیگابیت در ثانیه و وای‌فای 6E است. درگاه USB-C این محصول از DisplayPort برای اتصال به مانیتور خارجی پشتیبانی می‌کند. همچنین نسخه 5.1 بلوتوث و جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز در Red Magic 6S Pro حضور دارد.

پیش‌سفارش محصول جدید نوبیا با اندروید 11 و رابط کاربری RedMagic OS 4.0 از روز 18 سپتامبر آغاز می‌شود و احتمالاً در روز 27 سپتامبر (5 مهر) در دو پیکربندی 12GB/128GB و 12GB/256GB با رنگ مشکی (Eclipse Black) و قیمت به ترتیب 599 و 699 دلار و چیدمان حافظه 16GB/256GB در نسخه شفاف با قیمت 729 دلار به بازارهای بین‌المللی ارائه شود.

نوبیا در زمینه حافظه گزینه‌های بیشتری را در اختیار کاربران چینی قرار داده است. نسخه مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی با قیمت 3,999 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 618 دلار) به فروش خواهد رسید. همچنین به گفته برخی منابع خبری این محصول از نمونه‌ای با پیکربندی 18GB/512GB هم برخوردار است که 6,399 یوان (حدود 990 دلار) قیمت‌گذاری شده است.

منبع : nubia


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا