معرفی FFALCON Thunderbird FF1 محصول مشترکی از TCL و هواوی!

نمایش خبر

تاریخ : 1400/6/6        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، چین China ، دایمنسیتی 900 Dimensity 900 ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : برند TCL که عمدتا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازندگان تلویزیون در جهان شناخته می‌شود از نزدیک به دو سال پیش با معرفی Plex به‌صورت رسمی و مستقل به جمع تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند پیوست؛ این شرکت البته پیش از آن با در اختیار داشتن امتیاز برندهایی نظیر آلکاتل و بلک‌بری، این شرایط را تا حدودی تجربه کرده بود و ارائه Plex و پس از آن خانواده‌های TCL 10 و TCL 20 به تثبیت نسبی جایگاه این شرکت انجامید. یکی از زیر مجموعه‌های شرکت TCL به‌نام FFALCON که در زمینه فروش تلویزیون و تجهیزان صوتی خانگی در چین فعال است به‌تازگی از اسمارت‌فون جدیدی به نام Thunderbird FF1 رونمایی کرده که در همکاری با هواوی ساخته شده است!

Thunderbird FF1 گوشی میان‌رده نسبتا پیشرفته‌ای به‌نظر می‌رسد که فارغ از برندینگ متفاوت و احتمال اندک عرضه بین‌المللی آن مشخصات قابل‌قبولی در آن به چشم می‌خورد. FF1 در بسیاری از زمینه‌ها از جمله اندازه صفحه‌نمایش، وضوح دوربین اصلی و سلفی، ظرفیت باتری و توان شارژر و البته نوع پردازنده به گوشی جدید Honor X20 (که خود به‌جز پردازنده برگرفته از Huawei nova 8i است) شباهت دارد و تغییر فرم محوطه لنزهای دوربین بخش پشتی و افزودن شدن دوربین اولتراواید (که در nova 8i) حضور دارد تنها تفاوت‌های این گوشی با معادل‌های آنر و هواوی آن را تشکیل می‌دهند.

صفحه‌نمایش دستگاه یک نمونه 6.67 اینچی LCD با وضوح فول اچ‌دی پلاس در نسبت 20:9 و نرخ رفرش 120 هرتزی‌ست که حاشیه‌های اندکی در کناره‌ها و بالا داشته و ناچ قرصی‌شکل آن در سمت چپ نیز برخلاف انتظار تنها یک دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی را در خود جای داده است.

دوربین اصلی گوشی 64 مگاپیکسلی‌ست که در صورت تشابه با nova 8i و Honor X20 احتمالا از گشودگی دیافراگم f/1.9 و فوکوس خودکار تشخیض فاز برخوردار شده است. دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید و دو واحد 2 مگاپیکسلی عمق میدان و برداشت ماکرو دیگر سنسورهای حاضر در این قسمت را تشکیل می‌دهند. حسگر اثر انگشت در این مدل در کناره دستگاه و روی دکمه پاور قرار دارد.

پردازش در این گوشی طبق انتظار از طریق چیپ Dimensity 900 انجام شده که در X20 نیز به همین صورت حضور داشت، این پروسسور 6 نانومتری از دو هسته 2.4 گیگاهرتزی A78 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی A55 برخوردار بوده و از گرافیک Mali-G68MP4 بهره می‌برد. این چیپ‌ست به مودم 5G داخلی مجهز است. رم دستگاه به‌صورت ثابت 8 گیگابایت بوده و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی غیر قابل ارتقاء دارد.

ظرفیت باتری گوشی نیز تغییری نکرده و همان 4,300mAh پیشین است که برای یک گوشی بزرگ با صفحه‌نمایش 120 هرتزی و پشتیبانی از 5G چندان پر ظرفیت به‌نظر نمی‌رسد این نقص اما با نگاهی به شارژر سریع 66 واتی دستگاه کاملا قابل چشم‌پوشی خواهد بود چرا که کل پروسه شارژ باتری از طریق این شارژر تنها به 40 دقیقه زمان نیاز دارد.

Thunderbird FF1 در دو رنگ سبز و مشکی به بازار چین عرضه شده جایی‌که نسخه ارزان‌تر 8GB/128GB قیمتی برابر با 2,499 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 386 دلار) داشته و برای تهیه نسخه 8GB/256GB باید 2,799 یوان (432 دلار) هزینه کرد. برای مقایسه کافی‌ست بدانیم که Honor X20 (که نبود دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید تنها تفاوت آن نسبت به FF1 را تشکیل می‌دهد) در همین دو حافظه به‌ترتیب 2,199 و 2,499 یوان قیمت‌گذاری شده بود. پیش‌سفارش این مدل از 6 سپتامبر (15 شهریور 1400) آغاز شده و چهار روز بعد از آن در 10 سپتامبر (19 شهریور) به بازار چین عرضه خواهد شد. در مورد احتمال حضور این مدل در بازارهای دیگر هنوز خبری در دست نیست.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا