IFA 2019- معرفی Plex نخستین اسمارت‌فون شرکت چینی TCL

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1398/6/18        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 675 Snapdragon 675 ، ایفا 2019 IFA 2019

واحد خبر mobile.ir : کمپانی TCL، صاحب امتیاز برندهای آلکاتل و بلک‌بری، در کنفرانس خبری خود در IFA 2019 بلندپروازانه اعلام کرده که قصد دارد در سال 2020 حضوری جدی در عرصه گوشی‌های خم‌شونده و اسمارت‌فون‌هایی مبتنی بر فناوری نسل پنجم داشته باشد. این شرکت چینی، که عمدتا به سبب تولید تلویزیون‌های پیشرفته شهرت دارد، در جریان برگزاری نمایشگاه محصولات الکترونیکی امسال برلین نخستین گوشی خود را با نام TCL Plex معرفی کرده است و در پی آن است که این محصول تازه را در بازارهای اروپایی عرضه نماید. اسمارت‌فون Plex دستگاهی در رده میانی به حساب می‌آید و به نظر می‌رسد طراحی و ساخت آن با تمرکز ویژه بر نمایشگر و دوربین انجام شده است.

Introducing TCL Plex

صفحه‌نمایش این گوشی 6.53 اینچی با نام تجاری Dotch دارای وضوح فول‌اچ‌دی پلاس و نسبت تصویر 19.5:9 بوده و با فناوری ال‌سی‌دی ساخته شده است. در سمت چپ بالای این نمایشگر حفره پانچ‌شده‌ای دیده می‌شود که دوربین سلفی را در بر می ‌گیرد. پنل نمایشگر دستگاه همچون تلویزیون‌های TCL، توسط خود کمپانی تولید شده و طبق ادعای این شرکت می‌تواند علاوه بر انجام انواع پردازش‌های تصویری، رنگ‌پردازی و وضوح صفحه‌نمایش را به طور چشمگیری ارتقاء بخشد. بنابر اعلام شرکت چینی، تمام اسمارت‌فون‌های خانواده TCL Plex از این پس با فناوری انحصاری این کمپانی موسوم به NXTVISION عرضه می‌شوند تا از این طریق، نمایش تصاویر و عملکرد عکاسی دستگاه بهبود یابد. به علاوه TCL بر «بزرگی نمایشگر (Display Greatness)» به عنوان ویژگی جدید برند خود تمرکز خواهد کرد.

Introducing TCL Plex

نمایشگر Plex برای نمایش شفاف و درخشان تصاویر با سیستم ارتقاء رنگ 6 قطبی تقویت شده است. همچنین علاوه بر پردازنده اصلی، پروسسور تصویری Pixelworks حاضر در این گوشی نیز برای افزایش کیفیت تصویر در در نظر گرفته شده و قادر است همچون گوشی مخصوص بازی Black shark Helo محتوای با دامنه دینامیکی استاندارد یا SDR را به دامنه دینامیکی بالا یا HDR تبدیل کند.

Introducing TCL Plex

نسبت صفحه به بدنه این اسمارت‌فون 90 درصد بوده و بدنه پشتی شیشه‌ای براق آن با پوشش OPVD، حسگر اثر انگشت، دوربین سه‌گانه و دو فلش ال‌ای‌دی (در دو طرف دوربین‌ها) را در بر گرفته است.

قلب تپنده Plex، پردازنده 11 نانومتری اسنپ‌دراگون 675 است و در کنار آن 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد که می‌تواند به کمک اسلات میکرو اس‌دی تا 256 گیگابایت دیگر افزایش یابد. این چیپ‌ست شامل هشت هسته پردازشی Kryo 460 است که دو هسته قوی‌تر با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و 6 هسته دیگر با سرعت کلاک 1.7 گیگاهرتز را در بر می‌گیرد.

در بدنه پشتی گوشی، سه دوربین دیده می‌شود که به صورت افقی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی این مجموعه دارای سنسوری 48 مگاپیکسلی محصول سونی با F/1.8 است و دوربینی با پیکسل‌های بزرگ 2.9 میکرونی و F/1.8 برای عکاسی در نور کم در کنار آن قرار دارد. کامل‌کننده این ترکیب، یک نمونه 16 مگاپیکسلی ultra-wide با زاویه دید 123 درجه‌ای و گشودگی دیافراگم F/2.4 است. TCL قابلیت اختصاصی Super Night Mode را برای این اسمارت‌فون در نظر گرفته که با استفاده از الگوریتم‌های خاص کاهش اعوجاج تصویر، می‌تواند عکس‌های باکیفیت و دقیقی در محیط‌های تاریک و کم‌نور ثبت نماید. همچنین می‌توان از دوربین این اسمارت‌فون برای ثبت ویدئوهایی با وضوح 4K و نیز فیلم‌برداری super slow-motion با نرخ 960 فریم در ثانیه و وضوح اچ‌دی استفاده کرد.

Introducing TCL Plex

دوربین سلفی این گوشی با وضوح 24 مگاپیکسل از لنز 5P بهره می‌برد. این دوربین با گشودگی دیافراگم F/2.0 و پیکسل‌های 0.9 میکرونی دارای میدان دید 78.2 درجه‌ای است و می‌تواند ویدئوهای 1080p را با نرخ 120 فریم در ثانیه و 720p را با نرخ 240 فریم در ثانیه ثبت نماید.

انرژی مورد نیاز این گوشی 192 گرمی از طریق یک باتری 3,820 میلی‌‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 کوالکام پشتیبانی می‌کند و شارژ کامل آن 1 ساعت و 45 دقیقه زمان می‌برد.

اسمارت‌فون جدید TCL از بلوتوث 5.0 پشتیبانی می‌کند. به علاوه، با فعال کردن قابلیتی با عنوان Super Bluetooth تا 4 اسپیکر یا هدفون می‌توانند به طور همزمان از طریق بلوتوث به Plex متصل شوند. از دیگر ویژگی‌های ارتباطی Plex می‌توان به وای‌فای b/g/n برای باند 2.4 گیگاهرتز و a/n/ac برای باند 5 گیگاهرتز، USB Type-C ،Wi-Fi Direct، جک هدفون و همچنین امکان پرداخت موبایلی از طریق NFC اشاره کرد.

این گوشی مجهز به پلتفرم اندروید 9.0 Pie است و رابط کاربری جدید TCL UI مورد استفاده در آن، شخصی‌سازی بیشتر را از طریق Smart Panel امکان‌پذیر می‌سازد. همچنین TCL Plex از طریق این پنل می‌تواند با Smart TV و دیگر دستگاه‌های هوشمند خانگی ارتباط برقرار کند. گفتنی است که این دستگاه‌ها از طریق اسمارت‌فون یا دستیار صوتی آن هم قابل کنترل خواهند بود.

Introducing TCL Plex

اسمارت‌فون Plex در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی با رنگ‌های سفید (Opal White) و مشکی (Obsidian Black) با قیمت احتمالی 329 یورو در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد.

Plex نخستین گام در راستای استراتژی بلند مدت TCL در بازار گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود. این شرکت به تازگی علاوه بر گوشی خم‌شونده مفهومی خود، از نمونه اولیه نمایشگر آبشاری رونمایی کرده که به طرح ویوو در Nex 3 شباهت دارد. از سوی دیگر ساخت گوشی‌های سازگار با نسل پنجم نیز در دستور کار این کمپانی قرار دارد. البته ظاهرا TCL برای ارائه این محصولات و همچنین گوشی‌های خم‌شونده عجله چندانی ندارد و به جایگاه کنونی خود در زمینه تولید تلویزیون متکی است؛ جایگاهی که به نظر می‌رسد‌ شهرت مطلوبی را در بازار محصولات خانگی برای TCL به ارمغان آورده و شرکت چینی قادر است در سایر زمینه‌های فناوری نیز بر این شهرت تکیه کند و مشتریان را به سوی محصولات خود جلب نماید.  

منبع : TCL