Counterpoint اعلام کرد: نخستین صدرنشینی ویوو در بازار اسمارت‌فون چین

نمایش خبر

تاریخ : 1400/2/2        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : آمار Statistics ، کانترپوینت Counterpoint ، چین China ، هواوی Huawei ، اوپو Oppo ، ویوو Vivo
واحد خبر mobile.ir : به دنبال ریکاوری بازار اسمارت‌فون چین از بحران COVID-19، این بازار مجددا خیز برداشته است. طبق گزارشی که به‌تازگی از سوی مؤسسه Counterpoint منتشر شده، کمپانی ویوو برای نخستین بار موفق شد عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده گوشی هوشمند در چین را از آن خود کند. به گزارش بخش بررسی هفتگی بازار اسمارت‌فون چین، در یازدهمین هفته امسال (یعنی 8 تا 14 مارچ 2021) ویوو از نزدیک‌ترین رقیب خود در بازار چین (یعنی اوپو) پیشی گرفته و با کسب 24 درصد از سهم بازار چین، رتبه نخست را تصاحب کرد. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده ویوو – یعنی اوپو – با در دست داشتن 21 درصد از سهم بازار در رتبه دوم جای داشته و هواوی با سهم 15 درصدی، به جایگاه سوم سقوط کرده است.

نمودار هفتگی سهم گوشی هوشمند در بازار چین از 15 فوریه تا 28 مارچ 2021

نبرد برای تصاحب جایگاه برتر در بازار چین بالا گرفته و رتبه نخست به سرعت بین برندها دست به دست می‌شود. به گفته کارشناسان Counterpoint، به دنبال عملکرد قدرتمند مدل‌های جدید و مقرون‌به‌صرفه Y3 و S9، ویوو برای اولین بار در هفته یازدهم و بار دیگر در هفته سیزدهم از سال جاری میلادی، موفق شد با کنار زدن اوپو، در مقام نخست قرار بگیرد. جالب است بدانید، در مقایسه با گزارش قبلی Counterpoint، ویوو از ژانویه امسال موفق شده سهم خود از بازار چین را تا 4 درصد افزایش دهد.

ویوو از جمله نخستین برندهایی بود که با تولید NEX 3 5G در آگوست 2019 و iQOO Pro 5G در سپتامبر 2019، اقدام به تولید دیوایس‌های نسل پنجم کرد. ویوو به سرعت سبد محصولات 5G خود را پر کرد تا جایی که در فوریه 2021، بیش از 76 درصد از دیوایس‌های به فروش رسیده از سوی این کمپانی، به شبکه ارتباطی 5G مجهز بوده‌اند (در حالیکه در آگوست 2019 تنها 0.5 درصد از گوشی‌های این شرکت، نسل پنجمی بودند).

کارشناسان Counterpoint، موفقیت ویوو را به جایگاه‌یابی واضح و مشخصِ محصولات این کمپانی نسبت می‌دهند. سبد محصولات ویوو، اسمارت‌فون‌های سری NEX ،X ،S ،Y و همچنین زیربرند iQOO را شامل می‌شود. اسمارت‌فون‌های سری NEX و X پرچمدارهای ویوو هستند که دوربین‌هایی قدرتمند دارند، در حالی که سری‌های S و U اسمارت‌فون‌هایی را شامل می‌شود که علی‌رغم مشخصات بالا، قیمت مناسبی داشته و در اصطلاح، ارزش خرید بالایی دارند. سری Y گوشی‌های رده پایین ویوو را شامل شده و iQOO نیز گوشی‌های گیمینگ را در بر می‌گیرد که عمدتا از کانال‌های فروش آنلاین توزیع می‌شوند. جالب است بدانید، ویوو از طریق همکاری استراتژیک خود با کمپانی آلمانی کارل زایس، قصد دارد توان دوربین‌های محصولاتش را بیش از پیش ارتقا دهد.

در ژانویه و فوریه 2021، اوپو با بازسازی برند سری Reno و شتاب رشد قدرتمند گوشی‌های میان‌رده سری A، تولیدکننده شماره یک اسمارت‌فون در چین نام گرفت. از زمانی که فشار تحریم‌های ایالات متحده روی هواوی نمایان شد، سایر برندهای چینی درصدد آن برآمدند که از این موقعیت استفاده کرده و خود را در بازار چین بالا بکشند. یانگ ونگ (Yang Wang)، تحلیلگر ارشد Counterpoint در توصیف پویایی بازار اسمارت‌فون چین می‌گوید: «ویوو و اوپو در زمینه بازار و محصولات، استراتژی‌های تهاجمی اتخاذ کرده و ما انتظار داریم این دو برند برای تصاحب رتبه نخست در سال 2021، همچنان به رقابت خود ادامه دهند.»

در پایان، لازم به ذکر است، Counterpoint در گزارش اخیر خود، گوشی‌های iQOO (زیربرند ویوو) را نیز در مجموع دیوایس‌های عرضه شده از سوی ویوو به حساب آورده است. این در حالی‌ست که محصولات ریل‌می و وان‌پلاس در مجموع گوشی‌های عرضه شده اوپو لحاظ نشده‌اند و این کمی ناعادلانه به نظر می‌رسد. به طریق مشابه، در محاسبه سهم هواوی از بازار چین، گوشی‌های برند Honor (که چندی‌ست از هواوی جدا شده) در نظر گرفته نشده‌اند.

منبع : Counterpoint


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا