معرفی +HTC Desire 20 - میان‌رده‌ای میانه‌حال از تایوانی کهنه‌کار

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1399/7/30        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 720 جی Snapdragon 720G ، HTC Desire 20+ ، اچ تی سی HTC
واحد خبر mobile.ir : درست است که HTC با دوران طلایی خود خیلی فاصله دارد، اما اگر فکر می‌کنید عمر این برند به پایان رسیده، در اشتباهید. اواسط ژوئن 2020 بود که HTC از دو اسمارت‌فون جدید با نام‌های HTC Desire 20 Pro و HTC U20 5G (نخستین گوشی 5G این شرکت) پرده برداشت. حال، پس از گذشت حدود 4 ماه، این شرکت تایوانی روز دوشنبه 19 اکتبر 2020 (28 مهر 1399) از یک میان‌رده جدید با نام +HTC Desire 20 رونمایی کرد. این گوشی با بهره‌مندی از مشخصاتی چون تراشه اسنپ‌دراگون 720G، باتری قدرتمند 5,000 میلی‌آمپر ساعتی و 4 دوربین در پشت، یک میان‌رده تمام‌عیار است. البته در عین حال که HTC Desire 20 Plus چیزی کم ندارد، هیچ‌یک از مشخصاتش را نمی‌توان استثنایی خواند.

اسمارت‌فون HTC Desire 20 Plus ابعادی برابر با 9×75.7×164.9 میلی‌متر داشته و با داشتن 203 گرم وزن، نسبت به اکثر هم‌رده‌های خود به مراتب سنگین‌تر است. قاب پشتی بدنه از جنس پلی‌کربنات بوده و درست مثل Desire 20 Pro خطوط به‌ظاهر برجسته‌ای به شکل اریب و موازی با هم روی آن نقش بسته است. HTC این سبک از طراحی را twill pattern نامیده و مدعی‌ست که این خطوط، ضمن زیبایی بخشیدن به دستگاه، در دست گرفتن آن را راحت‌تر می‌کند. البته، می‌دانیم زیبایی یک مقوله سلیقه‌ای بوده و ممکن است این نوع طراحی مورد پسند برخی کاربران واقع نشود. ناگفته نماند، حسگر اثر انگشت و لوگوی HTC در پایین آن، در پشت گوشی به چشم می‌خورند.

نمایشگر ال‌سی‌دی این گوشی 6.5 اینچی بوده و نسبت تصویر آن 20:9 اعلام شده است. به جز چانه پایینی، حاشیه‌های نسبتا کمی برای صفحه نمایش در نظر گرفته شده و یک ناچ قطره آب نیز در بالای آن دیده می‌شود، اما شرکت سازنده در مورد نمایشگر Desire 20+ به وضوح +HD (معادل 720×1600 پیکسل) بسنده کرده است.

وجود چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 720G، از قدرت پردازشی مناسبی خبر می‌دهد. این تراشه 8 نانومتری، از 2 هسته 2.3 گیگاهرتزی Cortex-A76 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده و پردازنده گرافیکی آن Adreno 618 است. به لطف وجود چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 720G، این گوشی تا حدی برای بازی کردن هم مناسب خواهد بود (البته به هیچ وجه نباید آن را با گوشی‌های مخصوص گیمینگ مقایسه کرد). HTC Desire 20 Plus تنها در یک پیکربندی با 6 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی به تولید می‌رسد که از طریق میکرو اس‌دی می‌توان آن را ارتقا داد.

گوشی جدید HTC دارای 4 دوربین در پشت است. این دوربین‌ها در یک ماژول مستطیل‌شکل و با آرایش خاصی (دو لنز بزرگ‌تر به صورت افقی و جدای از هم و دو لنز کوچک‌تر به شکل عمودی در یک پنل قرصی‌شکل و فلش دوگانه در سمت راست آن) کنار هم چیده شده‌اند که این نحوه چینش در کمتر اسمارت‌فونی مشاهده شده است. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.8 است. حالت شب، تشخیص منظره با استفاده از هوش مصنوعی و حالت حرفه‌ای از جمله امکاناتی‌ست که برای این دوربین در نظر گرفته شده است. در حالت حرفه‌ای، کاربر می‌تواند کمیت‌هایی مثل حساسیت ISO، میزان نوردهی و تعادل نور سفید را به دلخواه خود تنظیم کند.

یک دوربین واید 5 مگاپیکسلی (با گشودگی f/2.2 و میدان دید 115 درجه) به کمک دوربین اصلی می‌آید. عضو دیگر این مجموعه، یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی (f/2.4) است که به لطف این دوربین، کاربر می‌تواند تا فاصله 4 سانتی متری به سوژه عکاسی نزدیک شود. این مجموعه با دوربین عمق 5 مگاپیکسلی (f/2.4) کامل می‌شود. تمام دوربین‌ها از HDR خودکار بهره می‌برند. سایر قابلیت‌ها و امکانات مجموعه دوربین عبارتند از: ضبط ویدئوی 4K، عکاسی زمان‌گریز (تایم‌لپس)، عکاسی اسلوموشن، ساخت GIF، برداشت عکس‌های دینامیکی موسوم به Live Photo، عکس‌های واقعیت افزوده و افزودن واترمارک. ناگفته نماند، دوربین جلوی این گوشی 16 مگاپیکسلی (f/2.0) بوده و علاوه بر داشتن حالت زیباسازی یا Beauty، از HDR خودکار نیز برخوردار است. این دوربین توانایی ضبط ویدئو با وضوح فول اچ‌دی را داشته و کاربر می‌تواند همزمان با فیلم‌برداری، به عکاسی هم بپردازد.

ظرفیت باتری +Desire 20 برابر با 5,000 میلی‌آمپر ساعت بوده و ضمن داشتن حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی، از تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge 4.0 نیز پشتیبانی می‌کند. +Desire 20 یک گوشی دو‌ سیم‌کارته (از نوع نانو) بوده و از ارتباطات LTE بهره‌مند است. پورت USB-C، جک هدفون، بلوتوث 5، سامانه‌های ناوبری GLONASS ،GPS و Beidou و تراشه NFC از دیگر گزینه‌های ارتباطی این دیوایس به شمار می‌روند. سیستم‌عامل دستگاه نیز اندروید 10 است.

اسمارت‌فون +HTC Desire 20 در رنگ‌های مشکی (Twilight Black) و نارنجی (Dawn Orange) به تولید می‌رسد. این گوشی از 22 اکتبر (1 آبان) وارد بازار تایوان خواهد شد. قیمت این محصول 8,490 دلار جدید تایوان اعلام شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 295 دلار آمریکا. درباره عرضه بین‌المللی این گوشی، هنوز خبری منتشر نشده است.

منبع : HTC