معرفی Razer Anzu – نخستین عینک هوشمند Razer

نمایش خبر

تاریخ : 1399/12/21        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : عینک هوشمند Smart Glasses ، ریزر Razer
واحد خبر mobile.ir : عینک‌های هوشمند از جمله پوشیدنی‌هایی هستند که به سرعت جای خود را در بین کاربران باز کرده‌اند. سال گذشته کمپانی Bose با هدف گسترش نسل اول عینک‌های هوشمند خود با نام Frames، سه عینک هوشمند دیگر (از جمله عینک اسپورت Tempo Frames) را به تولید رساند. از نمونه‌های دیگر می‌توان به نسل دوم عینک‌های Echo Frames (محصول آمازون) اشاره کرد. به‌تازگی کمپانی Razer – که عمدتا به دلیل تولید گوشی‌های گیمینگ در بین کاربران شناخته می‌شود – نیز با تولید نخستین عینک هوشمند خود، رسما به مدعیان این بازار جدید پیوست. این کمپانی روز پنجشنبه 4 مارچ 2021 (14 اسفند 1399) از نخستین عینک هوشمند خود با عنوان Razer Anzu رونمایی کرد.

عینک هوشمند Razer Anzu در دو مدل به تولید می‌رسد که یکی دارای لنزهای گرد بوده و دیگری لنزهای مستطیلی دارد. هر کدام از این دو مدل در دو اندازه کوچک (با وزن 43 گرم) و بزرگ (با وزن 48 گرم) ساخته می‌شوند (مقایسه کنید با وزن 31 گرمی عینک‌های Echo Frames). کمپانی Razer در جعبه این محصول دو جفت لنز را به مصرف‌کننده تحویل می‌دهد؛ یکی لنزهای شفاف با توانایی فیلتر کردن اشعه آبی تا 35 درصد و دیگری لنزهای دودی پولاریزه با محافظت 99 درصدی در برابر اشعه‌های UVA و UVB. به گفته شرکت سازنده، کاربر خیلی راحت می‌تواند این دو جفت لنز را جابه‌جا کند.

از جمله نکاتی که عینک Anzu را از سایر عینک‌های هوشمند متمایز می‌کند، نحوه طراحی کاملا بی‌سیم اسپیکرهای آن است. در هر یک از دسته‌های عینک یک اسپیکر با درایور 16 میلی‌متری کار گذاشته شده و به این ترتیب، اسپیکرهای راست و چپ کاملا از هم جدا هستند. به گفته Razer، این امر موجب می‌شود تا دسته‌های عینک از انعطاف‌پذیری و مانور بیشتری برخوردار باشند. البته، شارژ کردن این عینک هم می‌تواند در نوع خود عجیب باشد، زیرا مجبورید هر دو دسته را در آن واحد شارژ کنید و این می‌تواند هر از چندگاهی شما را با پدیده‌ای مثل audio dropout (از دست رفتن صد) در یکی از دسته‌ها مواجه کند.

این اسپیکرها موسیقی را – با تأخیر 60 میلی‌ثانیه‌ای – به سمت گوش‌های کاربر پخش می‌کنند و به این ترتیب دیگر نیازی به هدفون نخواهد بود. لذا با توجه به اینکه چیزی درون گوش یا روی گوش کاربر را نمی‌پوشاند، Razer Anzu را می‌توان گزینه مناسبی برای دویدن و دوچرخه‌سواری تلقی کرد، زیرا کاربر به‌راحتی می‌تواند صدای عبور و مرور وسایل نقلیه را بشنود. البته به گفته شرکت سازنده، کسی که در فاصله نیم متری شما باشد، احتمالا متوجه صدای پخش شده از عینک خواهد شد. ناگفته نماند، داشتن درجه حفاظت IPX4 این عینک را در برابر پاشیده شدن آب مقاوم می‌کند، اما استفاده از آن زیر باران شدید توصیه نمی‌شود.

این عینک از طریق بلوتوث 5.1 به گوشی هوشمند متصل شده و کاربر از طریق کنترل‌های لمسی که روی دسته‌های عینک پیش‌بینی شده می‌تواند کارهایی از قبیل عوض کردن ترک موسیقی، توقف یا پخش موسیقی، مدیریت تماس‌های کنفرانسی و فعال کردن دستیار صوتی اسمارت‌فون را انجام دهد. با نصب اپلیکیشن همراه این عینک روی آیفون یا گوشی اندرویدی خود می‌توانید کارهای بیشتری مثل به‌روزرسانی فریم‌ور، انجام تنظیمات مربوط به اکوالایزر و چک کردن میزان باتری را انجام دهید.

ظرفیت دقیق باتری اعلام نشده، اما به گفته شرکت سازنده باتری این عینک می‌تواند تا 5 ساعت دوام بیاورد (تقریبا مشابه عمر 5.5 ساعته باتری در عینک Frames Tenor محصول شرکت Bose). با تا کردن دسته‌ها، عینک به طور خودکار خاموش شده و می‌تواند تا 2 هفته در چنین شرایطی در حالت استندبای بماند.

آن دسته از افراد که به عینک طبی نیاز دارند نیز می‌توانند از عینک Anzu استفاده کنند، زیرا کمپانی سازنده ضمن عقد قراردادی با شرکت Lensabl، این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا بتوانند لنزهای متناسب با نمره چشمان خود را با 15 درصد تخفیف از Lensabl تهیه کنند. ناگفته نماند، قاب این عینک – که از چرم مصنوعی ساخته شده – دارای قفل مغناطیسی بوده و مکان مناسبی برای نگه‌داری کابل شارژر و لنزهای اضافی به شمار می‌رود.

عینک هوشمند Razer Anzu با قیمت 199.99 دلار وارد بازار خواهد شد. لنزهای دودی اضافی برای این محصول را نیز می‌توان با قیمت 29.99 دلار خریداری کرد.

منبع : Razer


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا